Omikron

Flotila Omikron bylo uskupení 60 bitevních lodí Konfederace nezávislých systémů, kterému po většinu klonových válek velel admirál Eko. Ve flotile se nacházely lodě třídy Lucrehulk, Providence, Munificent a dokonce jeden Subjugator. Většinu posádek tvořili droidi, kterým velelo několik málo živých kapitánů.

Historie

Flotila byla sestavena roku 22 BBY a ze začátku války klonů ji tvořilo pouhých šest křižníků, jimž velel admirál Hoba Gurwe. Vlajkovou lodí byl původně Lurking Sun a flotila byla nasazena při obraně soustavy Japerun před útokem 92. obranné flotily pod velením generála Con-Denyzze. Při bitvě o Japerun II byla Lurking Sun zničena a na její palubě zemřel i admirál Gurwe. Velením byl poté pověřen Eko, který se do Republiky pustil nad Teruyanem a rozmetal tam nepřátelskou flotilu na prach. Flotila Omikron pak v průběhu války sloužila ještě na několika bojištích, dostala nové, moderní lodě a připisovala si další vítězství.
Když se admirál Eko v roce 19 BBY dozvěděl o kapitulaci Konfederace, vzal celou flotilu a plánoval se s ní skrýt v Divokém vesmíru, odkud hodlal vést válku s Impériem. Naneštěstí bylo přes 90 % všech lodí flotily nakaženo počítačovým virem, který způsobil, že napadené lodě zmizely v hyperprostoru a do cíle doletěly pohé tři z nich, mezi nimi Ekova vlajková loď Erogan. Tyto tři lodě se staly základem odbojové skupiny Němý senešal, 57 zbývajících skončilo v Divokém vesmíru nedaleko planety Comra. Flotila se tam zasekla mezi dvěma černými dírami na pomezí jejich horizontů událostí bez možnosti odletět.
Roku 11 BBY byla Němým senešalem zafinancována pátrací akce, která měla za úkol nalézt ztracenou flotilu. Akce se zúčastnil i Chlouppek, ale bez úspěchu.
Roku 0 BBY byly dvě ze tří stále používaných lodí flotily zničeny při bitvě o Scarif.