NSPD

Nar Shaddaa Police Department, zkráceně NSPD, byla soukromá bezpečnostní agentura z Nar Shaddaa, která se prezentovala jako místní policie a skutečně ji v mnoha ohledech suplovala. Ačkoliv operovala na měsíčku, kde byly zákony poněkud flexibilní, a financovali ji Huttové, patřila k organizacím s pevnějšími zásadami a většinou se snažila pachatele trestných činů dopadnout živé, což se nedalo říct o spoustě jiných agentur. Výjimkou byli lotři, co se snažili aktivně ohrožovat vládnoucí Hutty a co si pak nezasloužili slitování.

Historie

NSPD založili Huttové už kolem roku 14500 BBY, kdy město pokrylo celý měsíček a bylo zjevné, že se tam bude hodit i specializovaná skupina na odhalování a potírání zločinu. Zpočátku byli i policisté placeni a řízeni přímo Kartelem, takže šlo o bandu trochu ukázněnějších hrdlořezů, postupně však byla privatizována a za dlouhou dobu své existence si prošla několika dlouhými etapami relativní příkladnosti proloženými podobně dlouhými etapami otevřeného gaunerství.
Poslední éra policejní brutality skončila v roce 106 BBY, po ní znovu přišlo přiměřené násilí v mezích zákona. Přesto si policie připsala několik zajímavých úspěchů, mezi nimi Masakr na čajovém dýchánku v roce 75 BBY, a úspěšnost hledání pohřešovaných osob se zvedla na historicky rekordních 7 %.
Za vlády Impéria nerušeně pokračovala v činnosti.

Zaměstnanci