Noya Neerix

Noya Neerix byla pilotka, hlavní verbíř povstalecké buňky kapitána Simbaccy a Magor 5. Osobně zrekrutovala téměř polovinu posádky Jolly Jedie a ani k tomu nepotřebovala prsa. Distinguovaná melancholička, která dokázala svůj původ dát na odiv úplně stejně snadno jako ho skrýt. Na poradách mluvila většinou až jako poslední a ač to dělala nerada, uměla solidně flirtovat. Dokázala zmizet v davu stejně snadno jako se vyzývavě obléct na ples, a i když do X-wingu odmítala vlézt s nenalakovanými nehty, patřila rozhodně mezi lepší piloty letky. S opravami a úpravami stíhačky už to bylo horší, ale tam za ni dělali práci jiní a rádi. Na rozdíl od spousty snobů taky rozuměla umění.
Měla dvojče, sestru Neeru, která rovněž působila v odboji.

Historie

Narodila se roku 23 BBY na Naboo, a ačkoliv se už jako batole sápala k lodím, rodiče ji nekompromisně nasměrovali na dráhu královské služebné, kde se učila trochu jiné dovednosti. Když pak oba koncem roku 4 BBY zatklo Impérium pro podezření z podpory disentu, ještě chvíli zůstala na Naboo, ale nakonec z obavy o vlastní bezpečí kontaktovala jednoho z místních hackerů, aby jí změnil identitu. Qex‘xt jí však obratem nabídlo nejen slevu, ale i možnost kopnout Impérium do prdele, a tak si sbalila šaty a vypadla na Rori. Tamní chlupatý povstalec ji sice nejdřív chtěl zapojit jako náborářku a účetní, asi že mu někoho připomněla, ale když viděl její talent na létání, bez delšího váhání ji pasoval na Magora, což ji urazilo jenom trošku.

  • Dva dny po bitvě o Yavin zaútočila společně s ostatními Magory na imperiální konvoj převážející otroky.
  • Zatímco její sestra o nějakou dobu později doprovázela Kody-Kanna na infiltraci plesu imperiálního důstojnictva, Noya se pokoušela zjistit, co se stalo s jejich rodiči.

d20

Noble 8 / Starship Ace 2
Pilot +17, Diplomacy +15, Bluff +15, Disguise +15, Sense Motive +15, Knowledge (politics, art) +10, Computer Use +10
Cosmopolitan (Bluff), Heroic Surge, Starship Operation (starfighters), Starship Dodge, Sharp-Eyed, Perfect Memory