Noya Neerix

Noya Neerix byla pilotka z Naboo, hlavní verbíř povstalecké buňky kapitána Simbaccy a Magor 5. Osobně zrekrutovala téměř polovinu posádky Jolly Jedie a ani k tomu nepotřebovala prsa. Distinguovaná melancholička, která dokázala svůj původ dát na odiv úplně stejně snadno jako ho skrýt. Na poradách mluvila většinou až jako poslední a ač to dělala nerada, uměla solidně flirtovat a odpálkovávat Maxe. Dokázala zmizet v davu stejně snadno jako se vyzývavě obléct na ples, a i když do X-wingu odmítala vlézt s nenalakovanými nehty, patřila rozhodně mezi lepší piloty letky. S opravami a úpravami stíhačky už to bylo horší, ale tam za ni dělali práci jiní a rádi. Na rozdíl od spousty snobů taky rozuměla umění. Měla dvojče, sestru Neeru, která rovněž působila v odboji.

Historie

Narodila se roku 23 BBY v Theedu, a ačkoliv se už jako batole sápala k lodím, rodiče ji nekompromisně nasměrovali na dráhu královské služebné, kde se učila trochu jiné dovednosti. Až později jí byl povolen kratší pilotní výcvik, aby mohla královnu Kylanthu chránit i ve vzduchu, a během něj vyšlo najevo, že se pro létání narodila. Královně sloužila od roku 9 BBY, a to převážně jako služebná při nemnoha cestách na palubě lodi.
Když její rodiče v roce 6 BBY zatklo Impérium za nespecifikovanou protistátní činnost, ještě chvíli zůstala na Naboo, ale nakonec z obavy o bezpečí sebe i sestry kontaktovala jednoho z místních hackerů, aby jí změnil identitu. Qex‘xt jí však obratem nabídlo nejen slevu, ale i možnost kopnout Impérium do prdele, a tak si sbalila šaty a vypadla i se sestrou na Rori. Tamní chlupatý povstalec ji sice nejdřív chtěl zapojit jako náborářku a účetní, asi že mu někoho připomněla, ale když při misi na Torix prokázala svůj talent na létání, okamžitě si to rozmyslel a z ní se stal jeden ze zakládajících členů letky Magorů.
V roce 3 BBY se sestrou nafotily odvážné náborové plakáty, aby zvýšily zájem veřejnosti o posílení povstání,1 což se povedlo.
Dva dny po bitvě o Yavin zaútočila společně s ostatními Magory na imperiální konvoj převážející otroky.
Zatímco její sestra o nějakou dobu později doprovázela Kody-Kanna na infiltraci plesu imperiálního důstojnictva, Noya se pokoušela zjistit, co se stalo s jejich rodiči. Na krátký čas se odloučila od zbytku buňky a prošvihla tak akci na Hemer'oi II, ale podařilo se jí zjistit, že jsou její rodiče vězněni na Oovo IV.
Byla při tom, když se na palubu přesunula hromada zachráněných Wookiů z Tábora 52, a v očekávání krize se pokoušela sehnat alergologa Zheeru, ovšem neúspěšně. Po vyhlášení výjimečného stavu zintenzivněla trénink s ostatními Magory a zůstala na palubě i poté, co se její sestra vydala na Oarlig, protože se musela připravit na bitvu o Karafuto. 22. 8. 0 ABY nasedla do X-wingu, přesunula se i se zbytkem jednotky na oběžnou dráhu Gamorru a po čtyřech dnech cvičení s Champbaccou a imperiálními piloty pod velením admirálky Engels byla součástí útoku na Citadelu. Tam nejprve bez jakékoliv komunikace nebo senzorů doprovázela baziliščího droida, později Tlustou Bertu a v bitvě se stíhačkami z Dominatrix si připsala jeden sestřel a dvě asistence. Bitvu přežila, vrátila se na Jolly Jedie a na následnou oslavu vítězství byla připravená jako první.
V následujících osmi měsících se sestrou pracovaly na plánu, jak osvobodit rodiče, ale protože to bylo poměrně dost riskantní, zatahovaly by do toho další lidi a oni se objektivně vzato neměli zas tak hrozně, nakonec se rozhodly, že bude jednodušší svrhnout Impérium. Když se dozvěděla, že se kapitán bude ženit, zkoušela Merumeccu kecat do šatů a nějakou dobu po lodi chodila se sice dobře skrytým, ale přesto viditelným monoklem.
18. 4. 1 ABY doprovázela s celou letkou Ilchi ke Kampperelanu a účastnila se potyčky s interdikčním křižníkem na oběžné dráze. Jakmile byl křižník zničen, sestřelila ještě šest stíhaček TIE, které se v zoufalé situaci pokoušely o sebevražedné nálety, ale sedmé už uhnout nestihla a její X-wing byl zničen.
Zpátky na lodi byla zapita a na Paloučku padlých jí přibyl pomníček, první z těch, co vyrobila Lopatta.

d20

Noble 8 / Starship Ace 3
Pilot +18, Bluff +16, Diplomacy +15, Disguise +15, Sense Motive +15, Computer Use +10, Knowledge (politics, art) +10, Spot +10
Cosmopolitan (Bluff), Heroic Surge, Starship Operation (starfighters), Starship Dodge, Sharp-Eyed, Perfect Memory