Nox

Nox byl člověk z Mandalore, Mandalorian z klanu Kryze a později člen Umrlčí hlídky.

Historie

Nox se narodi roku 59 BBY na Mandalore. Patřil do klanu Kryze, jednoho z těch mocnějších na planetě, což ale Noxovi cestičku v životě nijak neumetlo. Naopak musel odmala dřít dvakrát tolik, aby dokázal, že není protekční mazánek, a toto jeho překonávání vlastních limitů ho v životě nakonec posunulo nejdále. Osobně si ho vyhlídl Pre Vizsla a nabídl mu místo v Umrlčí hlídce, které Nox přijal.
Přestěhoval se na Concordii a bil se za slávu všech Mandalorianů a jejich dědictví a válečnickou kulturu. Seznámil se tam s Roniem a také s Screewem, se kterým se stali nejlepšími přáteli. Během války klonů se přestěhoval na Nar Shaddaa a stal se jedním z pravidelných hostů v hospodě Memento Venari.
V roce 19 BBY, krátce po vydání rozkazu 66, ho tam společně se Screewem oslovil Demonbacca s prosbou o kontaktování Ronieho. Nox byl nejdříve skeptický, ale dal chlupáčovi šanci, zazpívali si spolu mandalorianské písně, poznal Wyrrgyho, něco popili a bylo jim dobře.
Po válce se i přes Screewovy protesty přidal k Rudému úsvitu, přišel tak o jejich přátelství a roku 6 BBY ve službách lorda Maula i o život.