Nowen Aisling

Nowen Aisling byl Miraluka z rodu Aisling, otec Sagwen Aisling, Banany Brannigan a dalších.

Historie

Narodil v roce 62 BBY na planetě Alphereidies a byl přímým potomkem Aywen Aisling, rytířky Jedi z dob sithských válek, nicméně přímo u něj se zvýšená citlivost na Sílu nikdy neprojevila. Na domovské planetě dlouho živořil jako knihovník a když se oženil a jeho ženě se narodila první dcera, k lepšímu se to rozhodně nezměnilo, naopak. Žena zůstala doma na mateřské a on se snažil je zabezpečit, ale vycházelo mu to jen díky pobírání sociálních dávek.
Když bylo jeho dceři sedm let, byl povolán do školy, kde došlo k incidentu, v němž Sagwen pomocí Síly mrskla spolužákem o zem. Netušil, co s tím má jako dělat, ale naštěstí mu poradili, aby kontaktoval Chrám, s čímž ani vteřinu neváhal. Místo vyslance Řádu však zprávu zachytil hrabě Dooku, který tou dobou začínal formovat svůj sbor akolytů a který si pro Sagwen osobně přiletěl, načež ji odvedl neznámo kam. Aislingovi se tak nemuseli bát, že ji neuživí, ale taky jim klesly příspěvky na dítě a jeho žena si dlouho nedokázala najít práci. Nakonec se jí to povedlo a jejich situace se trochu zlepšila, nicméně ani tak to nebyla žádná hitparáda.
Krátce po skončení války klonů chytil Nowen druhou mízu, ženu opustil, sebral úspory a vyrazil na pangalaktický tah. Během něj zavítal mimo jiné na Sulon, kde sbalil Becky Brannigan1 a odkud zdrhl dřív, než se dozvěděl, že bude znovu otcem.2 Svůj životní styl nezměnil ani pak, pořídil si ještě pár dětí s několika krátkodobými manželkami3 a úspěšně se vyhýbal placení alimentů i jakékoliv jiné odpovědnosti.
V roce 6 BBY se vrátil na Alphereidies a vysloveně náhodou potkal Sagwen, která se tam před pár lety vrátila také. Setkání to bylo poněkud trapné, ale přesto si chvíli povídali, vyměnili si životní příběhy4 a od té doby se občas potkávali.
Na svatbu by ho pozvala, ale nedožil se jí, zemřel v roce 3 BBY na následky blíže nespecifikované pohlavní choroby.