Nizza

„Uvolni se, neni to teplý.“
- Nizza s neznámým inkvizitorem

Nizza byla k Síle citlivá dívka z Tarisu, učednice Řádu Jediů a později členka imperiální Inkvizice. Byla to hubená, prsatá blondýna s uhrančivýma modrýma očima a tetováním na tváři. Chovala se lascivně a upřednostňovala fyzický kontakt před verbálním. Nosila tuniku, která zvýrazňovala její ženské křivky, a zlatý přívěšek. Toužila po pozornosti a i když nebyla vyloženě nymfomanka, už jako děvče pochopila, že přes rozkrok získá téměř vždy lepší vyjednávací pozici. Obecně byla mistryně v manipulaci a její masáž prostaty byla legendární,1 o něco hůře se dokázala ohánět světelným mečem.

Historie

Nizza se narodila roku 26 BBY na Tarisu, a to do zcela nezajímavé rodiny řadových zaměstnanců velkoobchodu s čistícími prostředky. Už ve čtyřech letech byla přijata do Řádu Jediů a odvezena na Coruscant, kde se začala učit a doufala, že bude jednou slavnou rytířkou Jedi.
Když vypukly klonové války, byla ještě příliš malá a zůstávala za zdmi Chrámu, kde zažila jedno z nejchaotičtější období v moderních dějinách. V posledním roce války ale navštívila Ilum, kde si našla svůj krystal a obratem si postavila světelný meč se zelenou čepelí. Než se s ním ale naučila zacházet a než než si ji stačil vybrat nějaký mistr, válka klonů skončila a proběhl rozkaz 66. Čistku přežila jen proto, že ji z Chrámu za cenu vlastního života dostal jeden z rytířů.
Z úkrytu mezi popelnicemi pak chvíli sledovala stoupající kouř z jejího hořícího domova, poslouchala řev sirén a kromě svého meče tiskla v ruce ještě zlatý řetízek, který jí rytíř podal chvíli předtím, než ho zastřelily klony. Brzy jí ale došlo, co se děje, a utekla hlouběji do útrob Coruscantu. Aby tam přežila, musela nějakou dobu krást a provádět věci, co za ně někteří tvorové dobře platí, ale co by sedmiletá holka rozhodně dělat neměla, a přívěsku se nikdy nevzdala, ač ho mohla prodat za slušné peníze.
Roku 18 BBY byla ve zbědovaném stavu nalezena inkvizitorem Hanakem, bez odporu chycena, převezena na Citadelu a pod dohledem inkvizitora Honndarse podstoupila převýchovu. Během výcviku se seznámila s Luc-Nanem, který se později stal jejím milencem, a také s přibližně stejně starými adeptkami Rozary a Neryssou, s nimiž si ale tak dobře nesedla. Šermovat s mečem, jehož čepel po urputném soustředění zrudla, ji učil sám Zothar, od ostatních instruktorů toho ale na svůj věk pochytila taky hodně a doufala, že konečně dostane dlouho očekávanou příležitost stát se legendou.
Koncem roku 15 BBY, když byl z Citadely osvobozován Champbacca, dostala jako příliš malá rozkaz nezasahovat a díky Jessice a Jessiemu přišla o spoustu starších kamarádů, na nichž trénovala masáže a oni jí tak zobali z ruky. V následujících měsících se i se zbytkem Honndarsovy sekce přesunula do jejich nového sídla na Ugiva Cortax a při bližším než nutném kontaktu s místní populací si uhnala chronickou formou infekce kalnorskými kvasinkami, kterou se jí kvůli temné straně nedařilo zcela vyléčit.
V roce 11 BBY si prošla Temným labyrintem a byla uznána plnohodnotnou inkvizitorkou, načež neúnavně létala z mise na misi a odstraňovala pro Impérium nepohodlné osoby.
Roku 7 BBY si ji Honndars povolal jako posilu při pokusu o dopadení mistra Con-Denyzze a Nizza na křižníku Nightsky putovala na Miu Leptonis IV, kde se spolu s několika dalšími inkvizitory utkala se skupinou Denyzzových učedníků. V nastalé šarvátce se s ní utkal Voh-Jin Sanseator Misto, který ji celkem s přehledem rozkrájel svým světelným mečem.
Její tělo bylo po bitvě odvezeno na Nightsky a spáleno, meč putoval do Císařovy osobní sbírky.