nitroděložní štěnice

Nitroděložní štěnice byl typ sledovacího zařízení s odposlechem, který se sledovanému cíli aplikoval interně, u žen z praktických důvodů do dělohy. Mělo tu výhodu, že bylo velmi obtížně zjistitelné, mezi nevýhody pak patřil mírně zkreslený zvuk a fakt, že ji vyřadil i slabší elektrický výboj.

Historie

První prototyp zkonstruovala Banana Brannigan ze smetí na Nar Shaddaa, a to během operace na záchranu Kampperelanu. Zajaté inkvizitorce ji na palubě Twisted Sister zavedla Emily, zatímco Kerrchak jen nevěřícně přihlížela.1 Tento první prototyp měl celou řadu much, ale fungoval a přenášel zvuk až do doby, kdy Valery salvou blesků ztrestal její šéf.
Bananu napadlo, že by se podobné zařízení dalo poměrně snadno miniaturizovat, kdyby na něj měla čas a potřebnou techniku, a navrhla také princip, jakým by mohlo získávat energii přímo ze sliznice, aniž by muselo mít vlastní baterii. Tím by se jednak znovu zmenšilo, druhak by se jeho životnost prodloužila takřka na neurčito.
Protože pak ale měla jiné starosti, výzkum na nějaký čas odložila k ledu.

Potenciália

Pokud se Banana k výzkumu vrátí a povede se jí vyladit (přičemž Harlaparna se do role pokusného králíka přihlásí dobrovolně), dostane se do rukou agentům bezpečnostní služby Snowman, kteří si s ní jistě užijí spoustu legrace.