Ninin světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- světelný meč Niny Michaelis

Ninin světelný meč byla zbraň rytířky Niny Michaelis. Vyzařoval zlatou čepel a majitelka ho používala spíš jako nástroj než zbraň, na otevírání dveří, prosekávání džungle, svícení ve tmě a podobně.

Historie

Nina si meč vyrobila v roce 95 BBY kolem krystalu, který našla při návštěvě Ilumu, a už od svých padawanských let pod mistrem Rassilonem ho používala spíše výjimečně. Meč během jejích studentských let jen výjimečně opustil Coruscant, jakmile však byla Nina v roce 76 BBY pasována na rytíře, začala ho s sebou brát i na dlouhé výpravy po Vnějším okraji a dalších místech, kde se jí náramně hodil.
Roku 25 BBY se díky žluté čepeli celkem snadno infiltrovala mezi personál temné akademie Sev'rance Tann na Miu Leptonis IV, protože Jediové přece můžou mít jenom modré nebo zelené a Sev'rance měla taky žlutý. V následujících letech ho ale z pozice vychovatelky stejně moc nevytahovala a použila ho až v roce 22 BBY, kdy jím při obraně dětí vyváděných z enklávy zabila Trogena. Následující roky trávil meč většinou v jejím šuplíku a většina nových obyvatel akademie ani nevěděla, jakou má barvu.
Když se enkláva začátkem roku 14 BBY rozprchla před přilétající flotilou Algernnon de Bray, měla Nina meč s sebou na palubě Rychlého drápu, ale v následujících čtyřech letech na Badoru a na cestách ho spíše skrývala. Až roku 10 BBY byla nucena ho zkřížit s mečem Zothara Hanaka a byla rychle odzbrojena, zavřena na Citadele a zbraň byla přesunuta do inkvizičního sejfu ve sklepě.
Tam ho 28. 8. 0 BBY našli účastníci operace Trebuchet a vzali ho společně s dalšími na Oarlig, kde ho zabavil Champbacca, Ninin bývalý zaměstnavatel. Cae Vitthar následně potvrdila, že Nina stále žije, ale protože to nevypadalo, že by meč potřebovala, ponechal si ho Wookiee pro cvičné účely a o pár týdnů později ho na Kompostárně půjčil Bananě, které sedl tak, že ho to až děsilo.
Ta ho nicméně používala jen při cvičném šermu s Fidorkkou a v prostorách základny, do ostré akce mimo Nirgorův pás ho brát neplánovala, a taky se z něj snažila okoukat způsob, jak poskládat meč vlastní. To se jí nakonec povedlo a použila v něm i Ninin krystal, čímž původní meč rytířky Michaelis ztratil na funkčnosti, dokud Banana nenašla svůj a nenahradila ho.