Neva Habili

„Podej mi křížovej šroubovák a na nic nešahej.“1
- Neva během krize

Neva Habili byl geniální mechanik, rytíř Jedi v posledních dekádách Republiky a učitel čarování s technikou v enklávě na Miu Leptonis IV.

Jméno: Neva Habili
Rasa: Aleena
Rok narození: 53 BBY
Planeta narození: Aleen
Rok úmrtí: 15 BBY
Planeta úmrtí: Kuat
Barva meče: modrá
Frakce: Řád Jediů, Duhoví rytíři
Mistr: Miro Daroon
Padawan: Mia Mahariel

Vzhled

Necelý metr vysoký plaz s pokožkou pokrytou modrými šupinami, které na břiše přecházely do žluta. Nebudil zrovna velký respekt, pokud zrovna neměl otevřenou tlamu plnou sympaticky špičatých zubů. Jeho krátké nohy a ruce ten komický efekt jen umocňovaly a sotva kdo by řekl, že jsou ty nemotorně vypadající prsty tak šikovné. Bez brýlí nedal ani ránu, pokud neměl svářečské nebo nějaké s lepší optikou, nosil aspoň sluneční. Ne že by je potřeboval.

Povaha

Energický cholerik, který se snadno nadchl pro kdejakou blbost. Rychlejší metabolismus jeho rasy mu umožňoval mluvit tak rychle, že to ostatní sotva stíhali, a on toho v konverzacích nezřídka využíval, aby ušetřil čas. Vypadal, jako by pořád někam spěchal, ale na pokec o technologických novinkách v galaxii si našel čas skoro vždycky, na rozhovory o zdánlivých zbytečnostech zrovna tak.
Ve své dílně byl pánem, ale mimo ni se choval přátelsky až vlezle, jen musel člověk překousnout jeho značné sebevědomí, ješitnost a četné vulgarismy. Nedělal si servítky a pokud se mu něco nelíbilo, nepřestal o tom mluvit, dokud s tím někdo něco neudělal, často i on sám. Přes malý vzrůst byl často v centru dění. Byl nesmírně komunikativní a v dílně si dával pravidelné přestávky, během nichž se chodil vypovídat s první osobou, která mu padla do rány. Nejspíš to byla jistá forma zvědavosti jeho rasy, která byla proslulá jako rasa turistů, ovšem luxus cestování si on příliš dovolit nemohl, když pořád něco kutil.

Rodina

Jako malý odveden do Chrámu na Coruscantu a svoje rodiče si nepamatoval, ale někdy během války ho ve Fogsmeade našli jeho prarodiče2.

Důležité vztahy

  • Kazdan Paratus, další k Síle citlivý Aleena. Nejdřív kolega v Chrámu, později konkurence, která Nevu přiměla se odstěhovat pryč z hlavního města.
  • Champbacca, pozorovatel z Bespinu, se kterým během nemnohých návštěv Chrámu prohodil pár slov a navzájem si uráželi matky. Později se přidal k jeho projektu a stal se jeho neodmyslitelnou součástí.
  • Jessica Karnis, Champbaccova padawan. Neúmyslně, leč pravidelně mu přidělávala práci a její vlastní padawan, Simbacca, byl snad ještě horší3.
  • Mia Mahariel, učednice. Talentovaná opravářka citlivá k Síle, kterou letmo učil.
  • Rahm Maawr, oblíbený žák, kterého měl rád zejména proto, že mu nekecal do řemesla a v případě nutnosti se mu mohl krásně schovat do kapsy.

Dovednosti

Ovládal neutrální formu Mechu-Deru, díky čemuž zvládal do jisté míry oživovat droidy a manipulovat s technikou nad rámec jejích obvyklých možností.
I pouhým hasákem ale dokázal opravit téměř všechno, co se mu dostalo pod pazoury, a to včetně softwaru. Stačil mu kus šrotu a pár hodin klidu a dokázal postavit loď schopnou letět hyperprostorem, jak dokázal například při stavbě Mouchy. Výborný pilot se vším všudy, během působení v enklávě se staral o Kulíky i Údy a vlastně i téměř veškerou ostatní techniku.
Mechanice a technice se ovšem věnoval natolik, že jeho bojové schopnosti ve formě ataru stačily dost zakrnět. Ostatní dovednosti v Síle zvládal jako průměrný rytíř, kromě těch použitelných při pilotování. Pro svou malou výšku potřeboval většinou dost upravit pilotní kabiny.

Životopis

Před rozkazem 66

Objeven v útlém věku, protože jeho rodina žila nedaleko centrály Obslužných sborů na Aleenu. Jako padawan si vedl dobře, zejména v práci se stroji, a světelných mečů si po návštěvě Ilumu postavil hned několik. Nedělalo mu tedy problém zaujmout tehdejšího šéfa technické divize, mistra Daroona, který ho začal cvičit. V následujících letech byl často vidění v hangárech, kde pomáhal s úpravami stíhaček a kde se krátce před koloniální válkou o Alaris Prime poprvé setkal s Champbaccou, ale mistr ho nakonec dovedl k rytířským zkouškám, kterými prošel sice s odřenýma ušima, ale úspěšně.
Jako rytíř se pak navzdory očekávání Rady neujal padawana, nýbrž se zahrabal v Chrámu a nebýt konkurence ze strany jeho krajana Kazdana Parata, jistě by to tam měl za chvíli pod palcem sám. Po menších neshodách se rozhodl odletět a svými schopnostmi trochu automatizovat farmy na Taanabu. Tam byl i na začátku války, když farmu obsadili teroristé ze skupiny Bhushovo kopí, a patřil k těm šťastlivcům, které společným úsilím zachránili mistři Champbacca a Woallc Con-Denyzz. Následně využil příležitosti, které mu útok poskytl, a jako oficiální mrtvola se rozhodl k prvnímu z mistrů přidat v budování tajné alternativní akademie. Byl to on, kdo doprovodil skupinu podobně smyšlejících farmářů, mezi nimiž byli Lempix, Peelo, Rahm Maawr a Vooj-tae, do nedalekého města a odtamtud je na Mouše dostal nejdřív na Naboo, později na Miu Leptonis.
Jeho prvním úkolem v nové akademii bylo zapojit generátor kvantové díry, což se mu podařilo.
Během války se staral o technologické zázemí akademie a moc si to užíval, ač při tom nadával jako dlaždič, aby si ostatní nemysleli, že to má lehké. Učil děti všechno možné a přinejmenším jednou s nimi stavěl tank4 a jednou laserové dělo5 a účastnil se pátrání po mistru Denyzzovi, během něhož se na palubě Jungle Jetu podíval na Teruyan a později na Vogastis. V roce 20 BBY se účastnil akademického výletu na Bespin, kde se mu v sabaccu docela dařilo. Během akademických turnajů v Call of Duty: ARC ops podváděl a nestyděl se za to6. Vynalezl taky celou řadu věcí, od mechanických chůd přes zkratovadlo holoprojektorů až po skluzavku kolem hlavní rampy akademické jeskyně, která však byla posléze z bezpečnostních důvodů zrušena7. Ve správný čas pomáhal se stavbou světelného meče velmistrova syna8, později Chlouppkovi s tím jeho a ještě později také se zbraní akademického zahradníka, kterému ji ale radši postavil celou sám.
Postupem času se začal více a více věnovat výcviku nadané mechaničky Mii Mahariel, která se nakonec stala jeho padwan, ač trávila většinu času na palubě Jolly Jedie.
V posledních dnech války klonů vyrazil společně s dalšími dobrovolníky na poškozeném Venatoru bránit Kashyyyk, ale protože se hyperpohon cestou pokazil, dorazil až jako druhá vlna a na povrch planety se nikdy nepodíval. Byl u toho, když z Monitoru dorazilo několik čet klonovaných opravářů, a později i u toho, když vypukl rozkaz 66. Ačkoliv nebyl od oficiální smrti na Taanabu před třemi lety veden jako aktivní člen Řádu, byl určen k likvidaci. Společně s Miou se naštěstí rychle zbavil dvou klonů, co s nimi byly v přetlakové komoře, a několik následujících hodin se skrývali ve větracích šachtách. Během této doby uvařil kloní přídělovici, kterou chtěl použít jako plnivo do improvizovaných zápalných lahví, ale nakonec ho napadlo něco ještě lepšího, reaktivoval dormantní nanovirus na palubě a všem tamním klonů jím uvařil mozky. Následně na palubě uvítal navrativší se přátele, naposledy opravil motory a vrátil se na Miu Leptonis IV.

Občanská válka

Za vlády Impéria pokračoval v údržbě technologického zázemí akademie, zejména generátoru kvantové díry, a výcviku Mii Mahariel.
V roce 18 BBY společně s velmistrem a jeho synem navštívil Reythu, kde havarovali a museli chvíli přežívat na pustém ostrově.
Roku 15 BBY byl při návštěvě Kuatu společně s Rahmem dopaden Inkvizicí, nějakou dobu štván městem a následně zabit jednotkou stormtrooperů.

d20

před smrtí
Jedi Sentinel 7 / Jedi Artisan 3 / Tech Specialist 2
Repair +26, Computer Use +18, Craft (droids) +18, Craft (lightsabers) +16, Knowledge (Jedi lore, technology, physics) +12, Move Object +10, Pilot +10, Search +10, Craft (hyperdrives, starships) +9, Demolitions +9, Disable Device +9, Astrogate +8
Cosmopolitan (Repair), Alertness, Technical Wizard, Sharp-Eyed, Kit-Bashing, Lightsaber Defense, Skill Emphasis (Craft (lightsabers), Repair), Inventor, Heroic Surge, Weapon Finesse (lightsaber)
Mastercraft droids +2