Neryssin světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Neryssin světelný meč

Neryssin světelný meč byla zbraň padawanky, později inkvizitorky Neryssy. Původně míval modrou čepel, která však po pádu majitelky na temnou stranu zrudla.

Historie

Neryssa si ho vyrobila v prvním roce války klonů, po návštěvě krystalových jeskyní planety Ilum. V následujících měsících s ním intenzivně cvičila šerm pod dohledem svého mistra a dostala se i do ostré akce, kde jím posekala pěkných pár droidů. Po převratu a prohraném souboji s inkvizitorem Hanakem ve spodních patrech Coruscantu však rychle změnil barvu, jak Neryssa propadla temné straně, a v následujících letech byl používán převážně při cvičných soubojích s dalšími inkvizitorskými adepty na Citadele, protože na poslání do terénu byla příliš mladá a nezkušená.
6. 7. 0 ABY ho Neryssa s chutí aktivovala při vstupu do Vystříleného zásobníku na Nar Shaddaa a v následné šarvátce se jím pokusila ztrestat rebelantskou Shistavanenku. Následovala ji i oknem ven z bordelu, kam ovšem Štěkna ve skutečnosti neskočila, a následoval několikakilometrový pád, který Neryssa přežila jen se štěstím a použitím Síly. Meč jí při tom vypadl z ruky a ztratil se, což byla další výhoda pro Mamutomuty, kteří pak Neryssu snadno zajali.
Zpátky k majitelce už se nikdy nevrátil, v odpadcích ho našli poskoci Hutta Jewieho, který ho začlenil do své sbírky stejně jako meč Loraxův, a Neryssa tak na Broutoně musela dožít bez něj.