Neryssin světelný meč

„KLAP-KHHHHZT!“
- Neryssin světelný meč

Neryssin světelný meč byla zbraň padawanky, později inkvizitorky Neryssy, který si tato vyrobila někdy na začátku války klonů po cestě na Ilum. Původně míval modrou čepel a majitelka jím ještě během války klonů posekala pěkných pár droidů a intenzivně cvičila šerm se svým mistrem. Po převratu a prohraném souboji s inkvizitorem Hanakem ve spodních patrech Coruscantu však rychle změnil barvu na červenou, jak Neryssa propadla temné straně, a v následujících letech byl používán převážně při cvičných soubojích s dalšími inkvizitorskými adepty na Citadele, protože na poslání do ostré akce byla příliš mladá a nezkušená.
6. 7. 0 ABY ho Neryssa s chutí aktivovala při vstupu do Vystříleného zásobníku na Nar Shaddaa a v následné šarvátce se jím pokusila ztrestat rebelantskou Shistavanenku. Následovala ji i oknem ven z bordelu, kam ovšem Štěkna ve skutečnosti neskočila, a následoval několikakilometrový pád, který Neryssa jen se štěstím a použitím Síly přežila. Meč jí při tom vypadl z ruky a ztratil se, což byla další výhoda pro Mamutomuty, kteří pak Neryssu snadno zajali.
Další osud zbraně není znám, není však vyloučeno, že ho najdou poskoci Hutta Jewieho mezi odpadky, stejně jako meč Loraxův.