Neo Nalto

Neo Nalto byl člověk ze Shelkonwy, zdravotní bratr a závislák na koření.

Historie

Narodil se v roce 56 BBY a i když měl ambice stát se doktorem, nakonec se musel smířit s pozicí zdravotní sestry. Přestože to byla pozice relativně vážená, zejména poté, co nastoupil na pediatrii, občasné vtípky na adresu jeho nepříliš chlapského povolání ho ničily čím dál víc a on se snažil otupit vůči nim rekreačním užíváním drog. Zkoušel převážně ty lehké, ale rychle ztrácel zábrany a nejednou byl pod vlivem i v práci.
V roce 32 BBY zrovna zkoušel glitterstim a díky zvýšené empatii si povšiml něčeho zvláštního u jednoho z pacientů. Nechal dítě otestovat, v jeho krvi našel spoustu midichlorianů a tuto informaci předal Řádu Jediů, kteří si pro chlapce přišli. Neo nedostal žádné nálezné, což ho trochu štvalo, a tak další k Síle citlivé děti nechal na pokoji a pokračoval v práci s občasným šňupnutím něčeho dobrého.
O deset let později, v prvním roce války klonů, ho Vooj-tae s Champbaccovou pomocí našel, když hledal svoje rodiče. Dostal flašku beruškovice, vypověděl všechno, co věděl, a byl tak přínosný dalšímu pátrání. Tou dobou však už bylo zjevné, že si na něm konzumace rozličných doplňků stravy vybrala svou daň.
Zemřel v roce 19 BBY na předávkování nějakým levným šitem.