Nejaa Halcyon

Nejaa Halcyon byl člověk z Corellie a mistr Jedi v posledních letech Republiky. Měl tmavé vlasy, byl jedním z těch příkladně klidných Jediů a jako každý člen rodu Halcyon měl velké problémy s ovládáním telekinetických aspektů Síly, ale o to lépe ovládal techniku absorbování energie. V jeho pokoji nikdy nechyběla láhev kvalitní corellianské whiskey, ale pil z ní jen při zvláštních příležitostech.

Historie

Narodil se roku 85 BBY, a to poněkud nečekaně v hostinci Měděná čelenka v Coronet City. Jeho další život tím ale nebyl nijak poznamenán. V raném věku byl pro zjevnou citlivost k Síle poslán do Chrámu na Coruscant, kde se stal spolubydlícím Champbaccy. V roce 78 BBY letěli společně se zbytkem ročníku na Ilum pro krystaly a Nejaa si v řádném termínu postavil světelný meč se stříbrnou čepelí.
V následujících měsících se věnoval převážně šermu s Yussim a se spolubydlícím se tak trochu míjeli. Když došlo na rozebírání učňů mistry, byl Nejaa poslední, koho se nějaký ujal, ale hlavní bylo, že nemusel k pomocným sborům. Ačkoliv s ním v pubertě trochu cloumaly hormony, s Champbaccou se v tomto období kamarádil trochu víc, neboť se přestal tak úzce specializovat na boj a chodili spolu nejen na nepovinné kurzy tutaminis, tak do tanečních.
Roku 60 BBY se stal rytířem a nějakou dobu pracoval pro řádové náboráře. Po získání titulu mistra se bez vědomí rady oženil a měl syna Valina, s vědomím rady absolvoval během války klonů nějaká ta dobrodrůža a pár bitev po boku klonovaných vojáků, načež byl krátce před koncem vydáním rozkazu 66 zabit na Susevfi.1