Neera Neerix

Neera Neerix byla profesionální dvojnice a královská služebná z Naboo, členka povstalecké buňky kapitána Simbaccy. S trochou snahy se dokázala vydávat za polovinu posádky Jolly Jedie včetně kapitána1 a ani k tomu nepotřebovala falešné kníry. Melancholička, které ale nóbl život u dvora moc nevoněl a už jako dítě se radši prala s kamarády na dvorku, než aby se učila etiketu. Měla dvojče, sestru Noyu, která rovněž působila v odboji.

Historie

Narodila se roku 23 BBY v Theedu a stejně jako její sestra, i Neera byla v mládí rodiči víceméně donucena věnovat se noblesnímu, nicméně pro ni ne až tak přitažlivému povolání královské služebné a až později jí byl povolen kratší vojenský výcvik, aby se lépe uchytila jako ozbrojený doprovod královny Kylanthy. Té sloužila od roku 9 BBY, a to převážně jako bodyguard.
Když její rodiče v roce 6 BBY zatklo Impérium za nespecifikovanou protistátní činnost, upnula se na sestru, se kterou se do té doby příliš nemusely, a společnými silami kontaktovaly jednoho z hackerů na planetě, aby jim pomohl zmizet. A protože jim kromě zmizení nabídl ještě možnost kopat Impérium do prdele a možná i osvobodit rodiče, samozřejmě na to kývla a dokonce měla do začátku vlastní pistoli. Zamávaly paláci a vypadla na Rori, kde okamžitě nabídla svoje schopnosti dvojnice kapitánovi a ten se smál jenom chvíli.
V roce 3 BBY se sestrou nafotily odvážné náborové plakáty, aby zvýšily zájem veřejnosti o posílení povstání,2 což se povedlo.
Pár dní po bitvě o Yavin byla kapitánem pověřena, aby společně s Kody-Kannem Tonewym a Anyou infiltrovala ples imperiální smetánky. Mise se podařila, jen trvala poněkud déle a Neera během podlézání Frau Engels musela použít všech svých schopností a hlavně spolknout veškerou hrdost. Krátce po návratu se od sestry dozvěděla, že jejich rodiče jsou vězněni na Oovo IV.
10. 8. 0 ABY nastoupila na AT-TE a společně se skupinou dobrodruhů se přesunula nejprve na Oarlig, později pak na Rori a do rodného města, kde přispěla k úspěšné loupeži baziliščího droida z muzea. Banana Brannigan jí za to dala kapesní blaster ELG-3A, který si půjčila v expozici o Padmé, a rovněž jedny služebnické šaty, které měly pro Neeru značnou nostalgickou hodnotu

d20

Noble 4 / Soldier 2 / Loyal Protector 2
Disguise +17, Computer Use +10, Diplomacy +10, Jump +10, Knowledge (streetwise) +10, Ride +10, Sense Motive +10, Tumble +10, Knowledge (politics) +7
Improved Initiative, Heroic Surge, Skill Emphasis (Disguise), Combat Reflexes, Dual Strike
Inspire Sympathy