Neera Neerix

Neera Neerix byla profesionální dvojnice a královská služebná z Naboo, členka povstalecké buňky kapitána Simbaccy. S trochou snahy se dokázala vydávat za polovinu posádky Jolly Jedie včetně kapitána1 a ani k tomu nepotřebovala falešné kníry. Melancholička, které ale nóbl život u dvora moc nevoněl a už jako dítě se radši prala s kamarády na dvorku, než aby se učila etiketu. Měla dvojče, sestru Noyu, která rovněž působila v odboji.

Historie

Narodila se roku 23 BBY v Theedu a stejně jako její sestra, i Neera byla v mládí rodiči víceméně donucena věnovat se noblesnímu, nicméně pro ni ne až tak přitažlivému povolání královské služebné a až později jí byl povolen kratší vojenský výcvik, aby se lépe uchytila jako ozbrojený doprovod královny Kylanthy. Té sloužila od roku 9 BBY, a to převážně jako bodyguard a dvojnice.
V roce 6 BBY se u dvora setkala se Zaphem Branniganem, a protože ji ohromil svou zdánlivou odvahou, přišla s ním o panenství.2
Když její rodiče později téhož roku zatklo Impérium za nespecifikovanou protistátní činnost, upnula se na sestru, se kterou se do té doby příliš nemusely, a společnými silami kontaktovaly jednoho z hackerů na planetě, aby jim pomohl zmizet. A protože jim kromě zmizení nabídl ještě možnost kopat Impérium do prdele a možná i osvobodit rodiče, samozřejmě na to kývla a dokonce měla do začátku vlastní pistoli. Zamávaly paláci a dostaly se na Rori, kde Neera okamžitě nabídla svoje schopnosti dvojnice kapitánovi a ten se smál jenom chvíli.
V roce 3 BBY se sestrou nafotily odvážné náborové plakáty, aby zvýšily zájem veřejnosti o posílení povstání,3 což se povedlo.
Pár dní po bitvě o Yavin byla kapitánem pověřena, aby společně s Kody-Kannem Tonewym a Anyou infiltrovala ples imperiální smetánky. Mise se podařila, jen trvala poněkud déle a Neera během podlézání Frau Engels musela použít všech svých schopností a hlavně spolknout veškerou hrdost. Krátce po návratu se od sestry dozvěděla, že jejich rodiče jsou vězněni na Oovo IV. Byla při tom, když se na palubu přesunula hromada zachráněných Wookiů z Tábora 52, a vyhodnotila, že bude v budoucnu asi potřebovat několik různě barevných hejkalů.
10. 8. 0 ABY nastoupila na AT-TE a společně se skupinou dobrodruhů se přesunula nejprve na Oarlig, později pak na Rori a do rodného města, kde přispěla k úspěšné loupeži baziliščího droida z muzea. Banana Brannigan jí za to dala kapesní blaster ELG-3A, který si půjčila v expozici o Padmé, a rovněž jedny služebnické šaty, které měly pro Neeru značnou nostalgickou hodnotu. Ačkoliv nebyla aktivně zapojena do operace Trebuchet, na Oarligu zůstala, hlídala důležité osoby a užila si tam i oslavy vítězství. Prvního října se spolu s ostatními vrátila na Jolly Jedie a doufala, že budou mít všichni zase na chvíli klid.
V následujících osmi měsících se sestrou pracovaly na plánu, jak osvobodit rodiče, ale protože to bylo poměrně dost riskantní, zatahovaly by do toho další lidi a oni se objektivně vzato neměli zas tak hrozně, nakonec se rozhodly, že bude jednodušší svrhnout Impérium. Když se dozvěděla, že se kapitán bude ženit, zkoušela sestře rozmluvit, aby Merumeccu kecala do výběru šatů, ale nepovedlo se jí to.
18. 4. 1 ABY doprovázela její sestra s celou letkou Ilchi ke Kampperelanu a v závěru operace byla sestřelena. Když se to Neera dozvěděla, snažila se udržet si klidnou tvář, ale bez slz se to neobešlo, a to dokonce ani později na smuteční hostině a při symbolickém pohřbu. Její smrt pro ni byla velkou ranou, pravidelně navštěvovala její pomníček na Paloučku padlých a netušila, co si dál počít se životem. Během jednoho obzvláště smutného večera se v Koktavé školnici potkala s Dwaynem, kterého zrovna decentně odmítla Tamicca a taky se potřeboval vypovídat. Navzájem se ochotně vyslechli a ona se přistihla, že se jí přes zjevné kosmetické a intelektuální nedostatky vlastně docela líbí.

d20

Noble 4 / Soldier 2 / Loyal Protector 2
Disguise +17, Computer Use +10, Diplomacy +10, Jump +10, Knowledge (streetwise) +10, Ride +10, Sense Motive +10, Tumble +10, Knowledge (politics) +7
Improved Initiative, Heroic Surge, Skill Emphasis (Disguise), Combat Reflexes, Dual Strike
Inspire Sympathy