Naraasirra

Naraasirra byla Wookiee z Kashyyyku, masérka, žena v domácnosti a příslušnice rodu Malrys. Měla velice světlou srst a hnědé oči. Byla submisivní, trochu éterická a ráda sbírala nejrůznější cetkovité předměty, kterým přikládala esoterické vlastnosti a měly pro ni velký význam.

Rodina

Matka Mennopaauza, otec Jorrseffar, sestra-dvojče Leenncaana.
Z matčiny strany tety Netytykaffka a Klymakterra se sestřenicí Aarnyrrou, babička Anerrzzka z rodu Malrys.
Z Leenncaaniny strany švagr Georrggekes, neteř Rradcara s prasynovcem Darrydem a synovec Demonbacca s praneteří Jessicou.

Manžel Arrtharuk, synové Kanrryuh s vnukem Figarrem, Salltryn, Wyrrgullhuk s vnukem Seburbachacharrem a dcera Lauwlyamurry.

Historie

Naraasirra se narodila 23. 10. 191 BBY, a to se svým dvojčetem Leenncaanou v Tyrvrarru. Dětství i dospívání prožila střídavě v rodném městě a v Poprrradu na Kwookrrru, odkud pocházel její otec. Už odmala byla snový typ děvčete a užívala si pletení věnečků z kytek a další holčičí věci, narozdíl od její sestry, která raději trávila čas s tátou na letišti ve Rwookrrorro, nebo s chlapci kradla ovoce.
S její povahou byl poněkud problém vybrat si směr, kterým se bude v dospělosti ubírat, a tak to nechala plynout. Věřila, že ji osud zavede tam, kam má, a aby se uživila, učila se masérkou, nicméně svou budoucnost v tom tak docela neviděla. Teprve roku 137 BBY se seznámila s pilotem Arrtharukem, zakoukala se do něj a přála si s ním zůstat. On se ale k vdavkám neměl, protože věděl, že by ho Jorrseffar jako nemajetného holomka vyhnal. Trvalo tedy několik let, než se její milý vypracoval a roku 118 BBY přišel na jejich práh a požádal jejího otce o její ruku. Dostali požehnání, ještě toho roku se za přítomnosti náčelníka vzali a přestěhovali se do Rwookrrorro, kde měl Arrtharuk svou firmu Arrarat a dům.
Naraasirra si představovala idylku, ale Arrtharuk krátce nato odletěl, protože potřeboval vydělávat, a ona zůstala jako žena v domácnosti. Aby se necítila tak osaměle, trávila dost času v Tyrvrarru se sestrou a švagrem a doufala, že se vše v lepší obrátí.
Roku 111 BBY přivedla na svět Wyrrgyho, což bylo to nejlepší, co mohla pro galaxii udělat. Kvůli humbuku spojenému s rituálem pojmenování však později rozhodla, že bydlet budou v jejím rodném Tyrvrarru, kde byl výrazně větší klid, a Arrtharuk s jejím názorem poprvé a naposledy souhlasil, protože ostatně neměl být ani nadále moc často doma.
V roce 107 BBY přivedla na svět dalšího potomka, Salltryna, a to zrovna při výletu na Kwookrrr.
Roku 99 BBY porodila třetího syna, Kannryuha, a v roce 94 BBY dceru Lauwlyamurry. Výchova dětí ležela téměř výhradně na jejích bedrech, protože manžel intenzivně pracoval a byl většinu roku mimo domov. Když přiletěl, byl to pro ni svátek a přehlížela jeho zbytečně pedantskou a tvrdou výchovu svých dětí.
V roce 89 BBY byla její sestra i švagr zabiti svým vlastním synem pod vlivem květu airuruba. Naraasirru museli hospitalizovat, protože prodělala nervové zhroucení, a tak nebyla u toho, když její děti pomohly Demonbaccovi utéct z planety, aby unikl trestu, který pro něj obyvatelé Tyrvrarru požadovali.
Když byl v roce 87 BBY Wyrrgy zajat piráty, začalo se to projevovat na jejím nutkání až moc pečovat o své děti, o které se víc a víc bála. Děsila se toho, že zůstane sama s manželem, který byl doma jen zřídka. Nepomohlo ani to, když se Wyrrgy roku 85 BBY vrátil. Naopak svou péči začala směřovat o to intenzivněji na něj a těžce snášela to, že se mu obchody nedaří tak jak by si přál. Nelíbil se jí ani manželův nápad, aby Wyrrgy radši letěl studovat leteckou akademii na Corellii, ale nakonec s těžkým srdcem svolila a pravidelně synovi psala a posílala balíky s jídlem.
Roku 75 BBY plakala dojetím, když se vrátil jako vesmírný kapitán s červeným diplomem, ale radost byla brzy vystřídána zármutkem, když ho sestřelili na Yaga Minor a on se domů vrátil ochrnutý na celé tělo. Když ho pak unesl Demonbacca, navenek souhlasila s manželem, že by ho měli vystopovat a stáhnout z kůže, ale věřila, že synovec jejímu synovi pomůže.
Její intuice ji nezradila, Wyrrgy se roku 71 BBY vrátil po svých a vypadal zdravější a silnější než kdy dřív. Tou dobou spolu už Naraasirra s manželem jako manželé nežili, ale o rozvodu nepřemýšlela.
Roku 68 BBY byla zajata při velkém nájezdu trandoshanských otrokářů, ale osvobodil ji Salltryn.
To, jak se Arrtharuk začal angažovat v dohazování svých dětí potomkům vlivných obchodních partnerů, se jí zpočátku líbilo, protože jí karty řekly, že jsou to dobré partie, ale když se pak Lawly i Wyrrgy vybraným partnerům vehementně bránili, postavila se na jejich stranu.
V roce 39 BBY její manžel náhle zemřel a ji to vzalo víc, než by si byla předtím ochotná přiznat. Současně ji vzalo, že manžel přepsal celou firmu na své děti a ji v závěti zcela vynechal. Nejistota z nového života ji stresovala a trvalo mnoho let, než si zvykla na to, že se může rozhodovat sama za sebe.
Bitvu o Kashyyyk přežila díky synovci a svým dětem, kteří ji zachránili ze zygerrianského kontejneru plného vězňů.
Když pak ještě během roku 19 BBY přišlo Impérium a začalo zabavovat jejich rodinný majetek, stavila se na mírný odpor a byla smrtelně postřelena. Neteř se jí pokusila zachránit život, ale byla při pokusu omráčena a odvlečena, takže Naraasirra po pár minutách vykrvácela.