Nar Shaddaa

Nar Shaddaa byl proslulý pašerácký měsíc v Huttském prostoru, který obíhal kolem planety Nal Hutta. Celý jeho povrch byl pokrytý městskou zástavbou někdy označovanou jako Vertical Cit a zdržovalo se na něm nepřeberné množství živlů, které by všude jinde pozavírali do lágrů nebo rovnou zastřelili. Vládl mu triumvirát nejmocnějších zločineckých organizací, pořádek se snažila udržovat i NSPD a typickým zástupcem tamní fauny byl myšohryz a krysohryz.

Městské části

Důležitá místa

Historie

Měsíc byl první kolonií Huttů a jejich Kartelu a už v dávných dobách se tam odehrávala spousta špinavých obchodů. Zatímco na Coruscantu rostly nádherné mrakodrapy a budovala se prosluněná sídla, Nar Shaddaa se topila ve stínech skutečných i metaforických a všichni tam chtěli být tak neúprosní a úspěšní obchodníci jako Wyrrgy. Už kolem roku 14500 BBY pokrývalo měsíc jedno velké město, které čile obchodovalo s Republikou, ale pak došlo k posunu obchodních cest a měsíc ztratil na významu. Bujel tam ale černý trh a byla tam vyvíjena spousta technologií, které by jinde byly okamžitě zakázány. Běžnou součástí života tam byly všechny možné druhy drog, od azuritu až po Gerojovu krev, a mafie živící se jejich výrobou a distribucí si žila jako ve vatě, s krátkou pauzou po událostech roku 75 BBY.
Vztahy s Republikou postupně ochladly až na bod mrazu, takže se tam mohli pohodlně ukrývat zločinci, a nástup Impéria spousta tamních obyvatel uvítala - z toho prostého důvodu, že se nová velmoc zajímala hlavně o vnitřní bezpečnost a do politiky Huttského prostoru se nenavážela.
Těsně po zničení Hvězdy smrti došlo i tam k velkému zátahu na odpůrce Impéria, ale protože ho tam neměl rád skoro nikdo, nijak slavně to nedopadlo a ztratilo se pěkných pár jednotek. V závěru této operace byl zatčen Grakkus a Hutt Town se na okamžik ocitl bez vůdce, než se o všechno začal starat jeho místokrál.
O pár měsíců později se tam odehrálo přepadení ve vystříleném zásobníku, následkem čehož byli obnoveni Mamutomuti, povstal Rudý baron a inkvizitoři, kteří na planetu zavítali kvůli vyšetřování, to neměli lehké. Imperiální armáda se tak z měsíce stáhla a nadále tam byli posíláni nanejvýš dobře vycvičení agenti, kteří se ale taky nezřídka nevrátili.

Rodáci