nanovirus

Nanovirus byl tajnou biologickou zbraní Konfederace nezávislých systémů, která měla selektivně zabíjet klony. Virus byl dostatečně malý na to, aby pronikl filtry v helmách, napadal nervovou soustavu a způsoboval téměř okamžitou smrt a v dormantním stavu dokázal ve vhodných podmínkách setrvat i několik let.

Historie

S jeho výrobou začala Kunpi Tai takřka okamžitě po bitvě na Geonosis, kde separatisté poznali sílu klonů a uznali, že vyčlenit na něj část rozpočtu není špatný nápad. Vývoj probíhal na palubě Pla'akrat v soustavě Frikk a díky dostatku vzorků a znalostem zběhlých klonovačů byl prototyp připraven během pouhých několika týdnů. Už při prvním ostrém testu na oběžné dráze Azoamu ve třetím měsíci války klonů se ukázalo, že jeho účinky jsou zničující. Stačilo několik kanystrů aerosolu, v němž se nanovirus rychle namnožil a rozšířil po zkušební lodi, a Šerif byl během několika málo minut zbaven veškerého klonovaného života.
Kunpi Tai byla sice následně zajata, předána Republice a postup jeho výroby byl pro Konfederaci ztracen, ale přesto byl nanovirus použit ještě jednou, opět na palubě Šerifa, když se tento účastnil bitvy o Kashyyyk v posledních okamžicích války klonů. Neva Habili, duhový rytíř, který se na jeho palubě těsně po rozkazu 66 ukrýval před klony z Monitoru, si na něj vzpomněl, reaktivoval ho a opět s ním pozabíjel značné množství klonů, jen tentokrát pomaleji.
Několik dormantních kolonií viru na palubě přežívalo i v době občanské války, a tak byl vstup klonům na palubu preventivně nedoporučován.