nanovirus

Nanovirus byl tajnou biologickou zbraní Konfederace nezávislých systémů, která měla selektivně zabíjet klony. Virus byl dostatečně malý na to, aby pronikl filtry v helmách, a dokázal setrvat v dormantním stavu i několik let.

Historie

Zakázku na jeho vývoj dostala Kunpi Tai takřka okamžitě po bitvě na Geonosis, kde separatisté poznali sílu klonů, a už při prvním ostrém testu na oběžné dráze Azoamu se ukázalo, že jeho účinky jsou zničující. Stačilo několik kanystrů aerosolu, v němž se nanovirus rychle namnožil a rozšířil po zkušební lodi, a Šerif byl během několika málo minut zbaven veškerého klonovaného života.
Kunpi Tai byla sice následně zajata, předána Republice a postup jeho výroby byl pro Konfederaci ztracen, ale přesto byl nanovirus použit ještě jednou, opět na palubě Šerifa, když se tento účastnil bitvy o Kashyyyk v posledních okamžicích války klonů. Neva Habili, duhový rytíř, který se na jeho palubě těsně po rozkazu 66 ukrýval před klony, si na něj vzpomněl, reaktivoval ho a opět s ním pozabíjel značné množství klonů, jen tentokrát pomaleji.
Bylo možné, že několik dormantních kolonií viru na palubě přežívalo i v době občanské války, a tak byl vstup klonům na palubu preventivně nedoporučován.