Namia Oreo

Namia Oreo byla Givinka z Yag'Dhulu, vystudovaná lékařka a doktorka Rudých raubířů. Posádka jí říkala doktor Bolíto. Byla starostlivá, empatická a péči o své pacienty věnovala veškeré své síly. Neměla ráda amputace a pro záchranu končetin udělala maximum, což pacienti skutečně oceňovali. Když ale nebylo jiné cesty, neváhala a řezala. Díky žití mezi piráty se stala značně cynickou, ale projevovala se tak jen mimo službu, zejména když popíjela něco od Spice Girls Group.

Historie

Namia se narodila roku 30 BBY na Yag’Dhulu. Byla slušně vychovaná a rodičům nikde nedělala ostudu, i když se v ní skrývala touha po dobrodružství. Protože se nedostala na dost dobrou matematickou univerzitu, vystudovala zdravotní fakultu a roku 8 BBY se začala ohlížet po praxi.
Rodiče chtěli, aby se uchytila na rodné hroudě, ale zaúřadovala Namiina touha po něčem zajímavějším a místo toho odpověděla na holonetový inzerát, který se sháněl po lodním lékaři, přičemž praxe nebyla podmínkou. Odpověděla na inzerát a o pár dní později dostala odpověď, že druhý den proběhne pohovor na palubě lodi v docích na Yag’Dhulu.
Namia se dostavila na pracovní pohovor dle instrukcí, aniž by tušila, že jde o práci na pirátské lodi. Pohovor vedl sám kapitán, protože nechtěl nějakého břídila. Namia byla chvíli zaskočena, když si uvědomila, s kým má tu čest, ale zaváhala jen na chvíli. Nezáleželo jí na tom, pro koho bude pracovat, dokud šlo o zachraňování životů.
Kapitán s ní byl naprosto spokojen. Plácli si na potvrzení jejich dohody a až potom se ukázalo, že kapitán je ze staré školy a nechce na palubě žádnou ženskou. Očividně nepoznal, že je Namia žena, a ona ho nehodlala vyvést z omylu. Hned ten den si odnesla věci na palubu Sandokana a odletěla na Tortugu.
Už po pár měsících se stala nepostradatelnou členkou posádky. Po pár letech se stala odborníkem na prostetiku a dokázala dobu léčby a rehabilitace s prostetickými náhradami minimalizovat.
Roku 7 BBY jí došlo, že je závislá na adrenalinu, který produkovala při zachraňování životů, ale nebyla žádný sociopat a stále jí záleželo na životech svých pacientů a dělala vše proto, aby to tak zůstalo. Kapitán si stále myslel, že je chlap, na rozdíl od ostatních raubířů, ale ti drželi pec, protože byli rádi, že mají na palubě během cest opačné pohlaví, které jim je tak trochu mámou a někdy i objektem touhy současně. V témže roce se Raubířům podařilo zrekvírovat prototyp nové imperiální korvety přímo z tvrze Palpatinův vzdor a Namia tamní ošetřovnu vybudovala od podlahy přesně podle svého přání.
Dne 15. 7. 0 ABY byla na palubě v pohotovosti, když prolétali soustavou Urma, prokličkovali kolem imperiálních křižníků a nad planetou Karafuto udělali snímky jediné budovy, která se na povrchu nacházela.
V březnu roku 1 ABY si je přes mandalorianskou bandu Mamutomuti najal lord Tonewy a společně vybombardovali Void Raiders do doby kamenné. Zraněno bylo jedenáct raubířů, z toho dvěma nedokázala už nijak pomoci a aby neumírali v bolestech, předávkovala je cestou do Tortugy morfiem. Večer zapila dobře odvedenou práci i padlé, ale nijak to nepřeháněla, protože měla na ošetřovně pacienty.