Najib-Azhob Orgib

„Kurwa, já bych chcal jak cyp.“
- Najibova ultimátní balicí hláška

Najib-Azhob Orgib byl Sullustan ze Sullustu, mechanik a milovník chilli. Jako malý spadl do kotle s kashyyyckým vindaloo a v dospělosti stál za realizací bojového exoskeletu BOOBS.

Jméno: Najib-Azhob Orgib
Rasa: Sullustan
Datum narození: 11. 7. 21 BBY
Planeta narození: Sullust
Datum úmrtí: 28. 8. 0 ABY
Barva očí: černá

Vzhled

Byl to normálně vysoký Sullustan, který si nechával růst vousy, aby vypadal starší. Nosil geekovské hadry a přes ně montérky. Voněl po chmelu, vindaloo a agave.

Povaha

Introvertní cholerik, který si velice vážil svých přátel. Sarkastické a cynické hovado, které bylo formováno dospíváním na Malastare. Nikdy se pořádně nevyrovnal se smrtí rodičů a u partnerek hledal chybějící mateřskou lásku.
Byl obětavý a když na to přišlo, nehleděl na své pohodlí a ztráty, pokud byl v sázce důležitý úkol. Miloval popkulturu a byl geek každým coulem. Jeho prvním i posledním slovem bylo „kurde!“

Rodina

Otec Namil-Azhob Orgib, matka Danbib Orgib, sourozence neměl.

Dovednosti

Výborný mechanik a konstruktér, pilotování mu šlo taky jedna báseň a uměl skvěle nadávat. Ovládal nejlepší balicí hlášku vesmíru, ale používal ji jen když to bylo opravdu nutné, protože s velkou mocí přichází také velká zodpovědnost. A taky k ní potřeboval radiátor.

Životopis

Před rozkazem 66

Najib se narodil dne 11. 7. 21 BBY chemiku Namil-Azhob Orgibovi a prodavačce Danbib Orgibové na planetě Sullust. Klonové války nijak nevnímal, ale jeho matce způsobovaly vrásky a otec připravoval chemické směsi do elektrobaterií a generátorů, které běžely v republikových stíhačkách a křižnících, takže nebyl doma tak často, jak si přál.
Najib to vnímal jen podprahově, batolil se nebo sál mateřské mléko. Stejně tak ignoroval i přerod Republiky v Impérium a otcova prorocká slova, že se z toho jednou všichni poserou.

Občanská válka

18-17 BBY

Najibovi rodiče vzali synátora a vyrazili na galaktický turnaj v pojídání pálivého jídla v Panjabu na Malastare. Nezbeda se v nestřežený okamžik nahnul nad kotel plný kashyyyckého vindaloo a nemotorně do něj spadl. Naštěstí se neutopil ani nerozpustil. Byl vyloven rodiči s pomocí kuchaře Ramarrishe a po zbytek šampionátu se mu už nic nestalo. Následky si však nesl až do konce života, neboť se stal takřka závislým na pikantním jídle a do značné míry též imunním vůči kapsaicinu. Ramarrish následně vyhrál první místo za nejlepší vindaloo, což ho přimělo začlenit tajnou přísadu, sullustanské děti, do jeho receptury. Místo aby se z turnaje vrátili zpět domů na Sullust, využili příležitosti a na Malastare už zůstali. Koupili ve městě dům a začali tam nový život. Změnu prostředí oslavil Najib tím, že si misku tabasca zjemnil lžičkou přesnídávky.

16-13 BBY

Když Najib dorostl do školky, rodiče i on už uměli plynule dugsky, takže měl mezi místními dost přátel na to, aby se od nich naučil jejich jadrné nadávky a stal se členem party. Trávil mnoho hodin venku s chlapci, ale současně byl také geniálně nadaný v technice v čemž ho podporoval jak otec, tak i matka.

12-10 BBY

Těsně než bylo Najibovi devět let však do jeho života zavítala tragédie. V jeho škole vypukla epidemie vesmírné úplavice, která se začala šířit městem a zatímco on byl jako zázrakem rezistentní, oba jeho rodiče onemocněli.1
I přes nákladnou léčbu jim nebylo pomoci a brzy zemřeli. Z Najiba se stal sirotek, do jeho domu se pozval a nastěhoval gang lichvářů a on zůstal na ulici. Přespával na zadním sedadle starého R-speederu na místním šrotovišti a nabízel své opravářské schopnosti na ulici za úplatu či něco k jídlu.
Několik měsíců žil z toho, co mu dobrosrdeční Dugové či turisté odhodili za drobné opravy, které pro ně dělal. Během svého strádání narazil na zvláštního Jawu s robotickými chapadly na zádech. Jawa se jmenoval Kirk a na Malastare ztroskotal. Najib mu nabídl své zadní sedadlo a podělil se s ním i o své jídlo. Během těch pár dní, co spolu byli, se hodně spřátelili a když pak Kirk dostal odvoz na Tatooine, slíbili si, že zůstanou v kontaktu.
Jednoho dne narazil na Wookiee s černým pruhem chlupů přes oko a snažil se mu prodat vlastnoručně vyrobené hodinky. Chlupáč je nechtěl, ale řekl mu, že má rozbitý automat na Martini a že by se mu šiklo, kdyby na něj mrkl. Najib ucítil příležitost a celý šťastný se rozeběhl k chlupáčově lodi, kam se bez problému dostal, našel rozbitý automat a dal se do opravování. Hotové to měl do hodiny a zbytek času trávil vrtáním se v pohonu a kontrolou požární ochrany. Chlupáč se vrátil za několik hodin. Najib čekal, že dostane nějaké kredity a půjde pryč, ale místo toho se mu chlupáč představil jako Chlouppek a po namíchání Martini se zeptal, jestli by mu Najib nechtěl dělat mechanika. Prý zrovna vyhrál kluzák v kostkách a hodil by se mu. Najib bez delšího rozmyslu přijal. Chlouppek vyštípal lichváře z Najibova bývalého domu a vyřídil si jeho legální odkup.
Najib ze sebe vymačkával maximum, a i když neměl žádnou technickou školu ani předchozí zkušenosti, velice rychle se adaptoval a nebylo výjimkou, že mu chodily nabídky ze stájí soupeřů, kteří by ho chtěli přibrat k sobě do týmu. Bylo to pro něj potvrzení jeho schopností, ale i když by si přišel třeba na víc peněz, zůstal loajální Chlouppkovi a Raketovým neckám. O všem psal Kirkovi, který měl dílnu a obchod na Tatooine a taky se neměl špatně.
Po sezóně si dal Chlouppek od závodění pauzu a odlétl někam pryč, zatímco nechal Najiba na Malastare, aby mohl dělat na kluzáku a hlídat jejich dům. Chlouppek byl pryč několik měsíců, ale sporadicky o sobě dával vědět a posílal kredity na účet, takže neměl Najib strach, že by umřel hlady, a ovlivněn videohrami a animovanými seriály začal v hlavě a později i na papíře pracovat na jednom projektu, ze kterého se vyklubala práce na dlouhé roky.
Když se Chlouppek vrátil, aby stihl začátek nové sezóny, Najib byl zcela zabrán do jeho nového projektu a když o něm chlupáči vyprávěl, ten jeho nadšení sdílel. Najib se dal do budování bitevního brnění, které nezval Battle Oriented Original Bombastic Suit, zkráceně B.O.O.B.S.
Kluzák stále udržoval v perfektním stavu, ale při závodech na okruhu v Haryaaně došlo k nehodě, která Najiba silně zasáhla. Najib na místo nehody dojel jako první a podařilo se mu chlupáče vyrvat z hořícího stroje. Myslel si, že něco přehlédl a málem způsobil Chlouppkovu smrt, a i když se později ukázalo, že vinu za nehodu nesl Hutt Anarad, který nechal podracer sabotovat, úlevu mu to nepřineslo. Chlouppek se po několika týdnech v nemocnici zvedl z postele, rozloučil se s Najibem a vyrazil se Anaradovi pomstít. Najib zůstal sám, vrátil se na Malastare do jejich domu a věnoval se BOOBS.

9-6 BBY

Najib celou dobu pracoval na BOOBS a pro pomoc s výpočty a kontrolu postupu sestrojil malého levitujícího robíka a pojmenoval ho Qido.
Na Malastare se mu žilo dobře, už nebyl úplně nejmenší a i pivko mu bez keců prodali, když v tom se mu jednoho večera v první polovině roku 6 BBY ozval Chlouppek. Omluvil se mu, že byl tak dlouho pryč, v rychlosti mu vysvětlil, kde byl a že by se mu teď hodila jeho pomoc. Potřeboval od někoho sehnat droida, se kterým by šlo něco ukrást z nedobytného sejfu.
Najib věděl, že s tím by jim mohl pomoct zrovna Kirk. Odkázal na něj Chlouppka, ale vyžádal si, aby se směl přidat. Chlouppek souhlasil a přibral jej do party k Regidovi, Scarymu, Asyrkovi a Snowflejkovi.
Od Kirka koupili starého sithského droida SAPa, vloupali se do sejfu Anarada Hutta a ukradli mu Perlu nicoty. Když bylo po prácičce a artefakt byl předaný do rukou kriminální lady Sifaly, odlétli na Nar Shaddaa do hospody Modrý Mandalor, kde slavili, seznámil se s Roniem, Emily a Kaily. Ten večer přišel s Emily o panictví a na dlouhé následující roky se do ní bláznivě zamiloval.
Chlouppek pak musel skupinu neplánovaně opustit kvůli rodinným záležitostem a oni zůstali samotní.
Pohrobci strávili v Modrém Mandaloru několik dní a když už to vypadalo, že to rozpustí a Najib se vrátí domů na Malastare, Kaily je poprosila, jestli by s nimi nemohla letět na nějaké dobrodrůžo. Souhlasili a také spolu odletěli. Při jedné výpravě Asyrk našel svůj vlastní krystal kyber a v prosinci téhož roku narazili v hrobce na Nerakoy na sithský holocron. Asyrk vyhecoval Kaily, aby jej otevřela, ale to se jim vymstilo. Po aktivaci holocronu ji posedl duch Darth Kerewara a všechny je málem zabil. Regid s Asyrkem jí byli v patách, ostatní se snažili zregenerovat v nemocnici. Když se Najib posbíral dohromady, vrátil se domů a pokračoval v práci s Qidem na BOOBS.

5 BBY

Při prohrabávání panjabského smeťáku našel šasí vesmírné lodi. V následujících měsících ji dal do kupy, a to tak kvalitně, až mnozí vůbec nepoznali, že se nejedná o novou loď. Pojmenoval ji Cocotte Minute a byl na ni zdravě hrdý.
Ozval se mu Chlouppek a dali si sraz v Modrém Mandaloru, kam se Najib odebral v Cocotte Minute. Z jejich staré party se sešli všichni. Seznámili ho se smutnou zprávou o Kaily. Chlouppek zprávu nenesl nejlépe, ale snažil se a nabídl jim, že je vezme na planetu, kterou za dobu jejich odloučení stihl „osvobodit“. Všichni krom Snowflejka souhlasili. Najib se seznámil s Wyrrgym, Deekem, Kodym a Voh-Jinem a zavítal na Atalay. Tam pokračoval v práci na BOOBS.

4 BBY

Najib dokončil funkční prototyp bitevního exoskeletu, který si prozíravě schoval na horší časy.
Když se Wyrrgy ztratil a Chlouppek s Regidem zjistili, že je držen na Oarligu a má být popraven, nasedl Najib na Růžového sršně a po mezipřistání na Nar Shaddaa se osobně účastnil operace, při níž byl bestiáně silný obchodník zachráněn. Cestou zpátky na Atalay byla skupina při mezipřistání na Idigaro zajata, ale Najibovi se podařilo z obklíčení vyklouznout, ukradl loď a se záměrem sehnat posily opustil planetu.
Přestože nebyl citlivý k Síle, opět se mu podařilo proletět mlhovinou kolem planety, jen to trvalo tak dlouho, že dorazil krátce před příletem zbytku. Na omluvy ale nebyl čas, na planetu Atalay totiž zaútočil inkvizitor Rodennyel Tonewy se svou flotilou a byla z toho velká bitva. Těsně před prolomením jejich obrany přiletěly posily v podobě klonových vojáků a Najib v BOOBS sveřepě bojoval proti všem, kteří na něj namíří blasterem. Na konci bitvy byly imperiální lodě sestřeleny a Rody byl poražen. Kody s Rodym odlétli z planety.
Regid zúročil své politické schopnosti a zkušenosti a s Chlouppkem začali s pokusy v navazování dobrých vztahů s místními. Ti oscilovali mezi názorem, že jim cizinci pomohli, a tím, že jsou jen noví tyrani, co jim budou říkat, co mají dělat a co ne. Najib byl všem k ruce a každý den pomáhal s odklízením následků bitvy, s čímž mu pomáhala většina skupiny i klonových vojáků. Velice se mu stýskalo po Emily. Probíhalo pročesávání okolních lesů při hledání odbojových imperiálů, bylo jim nabízeno příměří, ale jen pár z nich se skutečně vzdalo a přidalo se na jejich stranu.

3 BBY

Došlo ke zdrcujícímu teroristickému útoku v hlavním městě. Byl otráven zdroj pitné vody, tisíce civilistů zemřely. Regid zajistil oficiální komunikaci s místními a slíbil vytvoření speciální skupiny, která s teroristy zatočí. Velitelem skupiny prohlásil Chlouppka a jeho pravou rukou Najiba.

2 BBY

Intenzita útoků imperiálů rostla, obětí mezi místními přibývalo. Vznikaly skupiny, které otevřeně projevovaly nenávist ke klonům a skupině. Najibovým zvědům se podařilo odhalit plán imperiálů na ukořistění několika lodí, se kterými chtěli uniknout. Během tvrdého boje byla část skutečně schopná loď ukořistit, ale nepřežila průlet mlhovinou. Poslední zbytky imperiálů se vzdaly.
V místních však stále vřely zle emoce vůči jejich novým, nechtěným sousedům. Chlouppek místnímu šerifovi symbolicky odevzdal svůj světelný meč na důkaz toho, že jim nikdy nechtěli vládnout. Najib si nemyslel, že je to úplně dobrý nápad, a na veřejnosti si zvykl chodit pouze ve své zbroji.

1 BBY

Najib každou volnou chvíli zlepšoval své brnění a neúnavně se z něj snažil udělat dokonalý ochranný oblek. Po několika týdnech si chtěl dopřát odpočinek a pozval Chlouppka do hospody U Bílé helmy na jedno pivko. Chlouppek bohužel nedorazil a když se po něm po dvou hodinách čekání začal shánět, dozvěděl se, že ho na Roxův popud srazil speeder a chlupáč bojuje o život v rukách klonových doktorů.
Najib se vinil z toho, co se stalo, a potřeboval pryč. Sedl na Cocotte Minute, se štěstím proletěl mlhovinou a vrátil se domů na Malastare, kde se zavřel v dílně a pokračoval v práci, zatímco u toho chlemtal sám pivo a cpal do sebe vindaloo z bistra naproti.

0 BBY

Zpráva od Chlouppka, že je na Nar Shaddaa, přišla vhod a Najib zrovna dokončil další upgrade BOOBS na verzi 33.5. Qido byl nyní integrován do obleku a staral se o výpočetní kapacitu, aby dokázal oblek na Najibovy pohyby reagovat v reálném čase. Najib vyhodnotil, že je nejvyšší čas se přestat užírat minulostí, naložil do lodi tři basy piv a vyrazil na Nar Shaddaa.

0 ABY

V Modrém Mandaloru se krátce po zničení Hvězdy smrti setkal s Chlouppkem, poznal se s Champbaccou a přežil přestřelku vyvolanou imperiály, kteří si začali na Nar Shaddaa dovolovat. Když následně volala Emily, která se přidala ke křupkovému odboji, jestli jsou v pohodě, uvědomil si, jak se mu po ní stýská. Rozhodl se, že se k odboji připojí také, s Emily to domluvil, a Chlouppek pro starého kamaráda sotva postřehl, že se Najib narychlo sbalil a odletěl.
Na Jolly Jediovi si užil pár nocí v posteli dívky svých snů, ale narušila to naléhavá zpráva od Kirka, který byl v nesnázích. Šli po něm imperiálové a současně potřeboval zajistit datové úložiště ve své staré dílně na Tatooine, aby nepadlo do nepovolaných rukou. Najib se hned obrátil na kapitána Křupku. Ten poslal záchranný tým na Patch-4, aby vyzvedl Kirka, a Najib se mezitím vydal postarat o zálohy výzkumu na Tatooine.
Kirk byl zachráněn, Najib svou část také splnil a po návratu na Jolly Jedie zjistil, že mu Kody prachsprostě přebral Emily. Zlomilo mu to srdce a aby byl sám, přijal speciální úkol od kapitána Křupky, monitorovat okolí Hemer'oi II. Tam zachytil SOS sestřeleného magora a málem byl sám sestřelen imperiály, ale přežil a než se na palubu nastěhovala miliarda chlupáčů, tak asistovat Kirkovi v jeho experimentech. Začal brát antidepresiva, která ale zapíjel pivem, takže na něj byl pak v Koktavé školnici hodně smutný pohled a všichni tiše doufali, že se z toho dostane a začne zas normálně fungovat.
V červnu roku 0 ABY pomáhal sestrojit kluzák pro Chlouppka, který se pak účastnil závodu na Raxus Prime. Na lodi se stále vrtal v technice a víc a víc byl nasraný na Kodyho, se kterým si potřeboval vyříkat věci ohledně jeho lásky, ale ten plešoun byl pořád někde v prdeli. Jeho nasranost ale zamázla zpráva, že Emily byla zajata Inkvizicí. Patřil k nejhlasitějším zastáncům toho, aby ji šli okamžitě zachránit, přestal kvůli tomu i pít a nepotřeboval brát prášky.
Když se pak operace Trebuchet ujala paní dudásková, pracoval s Kirkem na té armagedonové části. Jakmile měli v rukách hyperprostorové těžební trysky, odletěl s Kirkem na Cocotte Minute otestovat je na nějakém balvanu ve vesmíru, díky čemuž zjistili, že to půjde a bude to husté.
Dne 25. 8. 0 ABY se s Kirkem a tryskami vydal do asteroidového pole nedaleko soustavy Urma, kde našli vyhovující balvan a začali ho připravovat k ostré akci. Tu nakopli dne 28. 8., ale ještě než ve smluvený čas vstoupili do hyperprostoru, byli napadeni. Jednotka stormtrooperů pod vedením inkvizitora vzala loď útokem a i když se Najib snažil, do hyperprostoru se dostali trochu se zpožděním. Zatímco pak statečně bojoval, Kirk měl plné ruce práce s počítačem, a když se objevili před Karafutem, byli stormtroopeři sice mrtví, ale Najib těžce raněný od zásahů mečem. Kirk mu chtěl pomoct a z chapadla stříknout inkvizitorovi karbonit do obličeje, ale ten mu chapadlo chytl a zkroutil, takže dávku koupil sám Kirk. Přeseknut nebyl jen zásahem Najiba, který na sebe v poslední chvíli upoutal Mufarovu pozornost a ten mu s chutí mečem usekl hlavu.
Kirkovi se na poslední chvíli podařilo inkvizitora zabít, a protože se nechtěl vzdát svého kamaráda, zamrazil bezodkladně Najibovu hlavu do karbonitu a začal vymýšlet, jak ho oživit. Ani se kvůli tomu neúčastnil oslav na Oarligu, kde byl Najib se všemi poctami pohřben a zapit, a po návratu na Jolly Jedie začal tajně experimentovat s technologií z Hemer’oi II, aby svého nejvíc nejlepšího kamaráda přivedl k životu.

1 ABY

Začátkem května se Kirkovi podařil průlom a díky šťastné náhodě dokázal s pomocí nekrotechnologie a kashyyyckého vindaloo v živném roztoku probrat k životu uřízlou hlavu krevety. Pustil se do několika dalších testů, ale ačkoliv vše vypadalo slibně, na vyšší formu života to aplikovat nedokázal a po přesunu na Kompostárnu byl 18. 8. nucen projekt ukončit.

d20

Tech Specialist 8 / Soldier 4 / Elite Trooper 3
Craft (armor) +27, Computer Use +20, Repair +20, Knowledge (engineering) +18, Disable Device +15, Knowledge (popculture) +12, Astrogate +10, Demolitions +10, Intimidate +10, Pilot +10, Appraise +8, Listen +8, Search +8, Spot +8
Gearhead, Skill Emphasis (Craft (armor)), Heroic Surge, Inventor, Dodge, Mobility, Point Blank Shot, Precise Shot, Quick Draw, Rapid Shot, Armor Proficiency (powered), Weapon Focus (blaster rifle), Armor Familiarity
Instant Mastery (Knowledge (popculture)), Tech Specialty (Mastercraft armor +2), Expert (Craft (armor))