Naboo

Naboo byla planeta ve Středním pásu zajímavá svým dutým plazmovým jádrem. Ležela v sektoru Chommell, nedaleko soustavy Tenengara. Měla tři měsíce, z nichž nejdůležitější byl Rori. Obýval ji lidští kolonisté, kterým vládl monarcha, a původní Gungani. Žila tam ale i celá plejáda unikátních zvířat, například zalaaca.
Nacházel se tam mléčný bar Brány zítřka, steakhouse Nerfí nebe a svoje sídlo tam měl Borvo the Hutt.

Nacházela se tam následující města:

Historie

Lidští kolonisté na planetu poprvé přišli někdy kolem roku 3900 BBY.
V roce 32 BBY ji před invazí Obchodní federace bránilo spojenectví Gunganů a sil Království Naboo. Na stranu obránců se chtěl přidat i rytíř Champbacca se svou padawan, ale měli smůlu.
Nějaký čas po bitvě došlo k odcizení vyřazené Královské vesmírné lodi jedním z akolytů hraběte Dooku, který ji věnoval Sev'rance Tann.
Na začátku války klonů se tam Champbacca setkal s Nevou Habilim a dalšími zachráněnými rukojmími z Taanabu, kteří tam přiletěli na Mouše. Při té příležitosti koupil M-33 a další těžební droidy série PKN pro svůj nový novový důl na Miu Leptonis IV a poslal odtamtud Silver Tongue zpátky na Coruscant.
Mezi lety 14 a 12 BBY tam došlo k zátahu Inkvizice na dva hledané rytíře Jedi. Simbacca a Fosh Linn se dlouho skrývali v bažinách, pak se pokusili uletět, ale do cesty se jim postavil imperiální křižník, který se je pokusil zajmout vlečnými paprsky. Podle oficiálních záznamů byl první z nich sestřelen a druhou odlovil námezdní lovec plamenometem poté, co po výslechu cestou na popraviště uprchla.