Na kolotoči

Na kolotoči: 1. 5. 1 ABY
Kdo se zúčastnil: Simbacca, Merumeccu
Místo určení: Střední pás, sektor Maldrood, Kotouč

Úvod do děje

Protože si s sebou novomanželé z líbánek na Toole vezli kopii toolské abecedy a vytesanou zprávu od Randalfa, kterou nebyli s to přeložit, rozhodl se Simbacca, že zkusí štěstí a zaletí na Kotouč, kde by mohl chytnout nejlepšího archeologa po Jessice, Garteka Solona.

Detaily

1. 5. 1 ABY

11:06 Novomanželé požádali letovou kontrolu o přistání, Simbacca mezitím v Cocotte Minute kroužil jako kokot kolem.
11:09 Po třech minutách jim bylo povolení uděleno a oni mohli přistát v hangáru na prostředním prstenci Kotouče.
11:11 Přistáli a vystoupili, Simbacca zaplatil napruzenému dokaři poplatek a s manželkou se vydali na promenádu. Zamířil do podniku U Lva, kde Solona s tátou potkali tenkrát před cestou na Kothlis a Corsin.
11:17 Pár se zastavil u stánku tří kowakianských opičích ještěrek, které odvážným připravovaly pravé, nefalšované pi’kádory. Nabídka příloh k tomuto pokrmu čítala úctyhodných osm omáček, ale Simbacca neměl žádné dilema a dal si je prostě všechny: jeden pi’kádor s kečupem, druhý s hořčicí, třetí s majonézou, čtvrtý s cibulovou omáčkou, pátý s kari omáčkou, šestý s Jedi omáčkou, sedmý s česnekovou a poslední s omáčkou sýrovou. Zeptal se pak Merumeccu, jestli si dá taky něco, ale ta se spokojila s tím, že jí dá kousnout.
11:21 Manželé dorazili do Lva, kde Simbacca dojedl poslední párek v rohlíku a všiml si, že tam Solon není.
11:22 Simbacca došel k závěru, že nejlepší z těch osmi omáček byly všechny. Merumeccu se optala barmana, jestli by o Solonovi nevěděl víc, a ten jí prozradil, že profesor pravidelně opouští Kotouč na dlouhé týdny a že ho viděl naposledy před týdnem. Doporučil jim ještě zkontrolovat, zda není doma, a řekl jim i adresu.
11:23 Když už tam byli, dali si oběd a Simbacca měl radost, že jako speciál tam čepují Kancomuta. Ještě větší radost mu udělalo, když si chtěla Merumeccu objednat jednoho malého a už nebyl. Ne proto, že by nechtěl manželce dopřát kapku alkoholu, ale protože to znamenalo, že jde na odbyt. S radostí si pak ťukli točenou limonádou.
12:04 Cestou ke Gartekovu bytu se dvojice procházela širokými chodbami prstenců a nasávala atmosféru stanice. Neobešlo se to ale bez malého dramatu.
12:05 Smečka malých usmrkanců protekla skrz oba chlupáče a Simbacca ucítil, že se mu někdo přilepil na karamely v kapse. Vytáhl malého uličníka za nezbednou ruku do vzduchu a ten začal takticky brečet. Merumeccu měla trochu víc smůly a jeden z capartů jí šlohl nejen datapad, na kterém byla zpráva od Randalfa a toolská abeceda, ale k tomu jí sebrali i jeden granát.
12:06 Merumeccu na ně zařvala tak řádně, že na okamžik na celé stanici vypadl proud. Než opět naskočil, Kordi Freemakerová zmlátila Zandera, že za to určitě může, a půlka bytostí v Merumečině okolí si potřebovala vyklepat trenky. Simbacca si oddechl, že si odskočil po obědě ještě ve Lvovi, jinak by měl taky hnědou nehodu.
12:07 Paralyzovaná děcka ani nedutala, když se k nim Merumeccu přiblížila a ukradené věci si nechala vrátit do tlapky.
12:13 Oba dorazili ke dveřím, které identifikovali jako ty, co vedou do Gartekova bytu. Nějakou dobu zkoušeli klepat a zvonit, ale nedostávalo se jim odpovědi.
12:18 Simbacca zaklepal na sousední dveře.
12:19 Dveře se otevřely a stál tam Quarren jen v bílých trenýrkách s červenými puntíky a podivoval se, co po něm chtějí. Simbacca vyklepal na datapad zprávu, že hledají Garteka, a jestli náhodou neví, kde je.
12:20 Soused jim potvrdil, že Gartek před týdnem odletěl zas za nějakým svým dobrodružstvím a od té doby nebyl doma.
12:21 Poděkovali a začali se vracet k lodi. Simbaccu napadlo zaletět za panem Bodanim na Kothlis, protože byl strašně sečtělý, skoro jako táta, a třeba by mohl vědět, kde Gartek je, případně jim pomoct s překladem sám.
12:36 Vrátili se ke Cocotte Minute a prohlédli loď kvůli možným štěnicím, ale před odletem na Kothlis se rozhodli nejprve stavit na Jolly Jediovi. Blížil se totiž termín pravidelné změny soustavy a propásnout ho byla vždycky děsná pruda.

Následky

Simbacca se z první ruky přesvědčil, že tátův a strejdův podnik se rozjíždí a začíná dobývat galaxii. Ochutnal kowakianské pi’kádory a nejít jinou cestou, šel by si přidat. Garteka sice nenašli, ale měli plán, který ovšem musel kvůli nepředvídaným komplikacím počkat.