Mustakrakish

Mustakrakish byla největší ze všech příšer zillo, která kdy kráčela po Malastare. Ačkoliv v civilizovaných dobách spal hluboko pod zemí, hrůza, kterou v domorodcích po celé generace vzbuzoval, přiměla Dugy pojmenovat po něm tamní verzi apokalypsy.

Historie

Mustakrakish byl jednoznačným vrcholovým predátorem celého ekosystému ještě v dobách, než Dugové vynalezli karty, a to nejen proto, že svou výškou nejeden vrch hravě zastínil.
Tato výsadní pozice však měla i své nevýhody, například se mu obtížně sháněl dostatek potravy. Dřív, než Dugové vynalezli písmo, se tedy uložil k dlouhému spánku v dutinách země, mezi Panjabem a Pixelitem, a zůstal tam tisíce let v hibernaci.
Příběhy o Mustakrakishovi mezitím vstoupily do folklóru a strašily se jím nejen malé děti. Existovalo mnoho fanatiků, kteří věřili, že s jeho probuzením nastane konec světa.
Roku 32 BBY byl málem probuzen koncertem Ding Dong Dugs, kteří o něm pod vlivem malatarského puškvorce napsali píseň. Nebýt opileckého zásahu mistra Champbaccy a jeho učednice Jessicy Karnis, mohlo to dopadnout katastrofou. Od té doby Mustakrakish dál spal a nezdálo se, že by se mu chtělo probouzet.
Píseň se ale i díky tomu udržela na prvním místě hudebního žebříčku celých patnáct měsíců, a to navzdory otevřené nenávisti úřadů a konzervativních skupin.