mšicomut

Mšicomut byl druh polokřídlého hmyzu z Kashyyyku. Měl měkké zelené tělo, dorůstal maximální velikosti menšího prasete a k obraně před predátory používal kly, nicméně i tak byl oblíbenou pochoutkou prakticky čehokoliv a přežíval hlavně díky schopnosti se rychle množit. Obýval zejména vyšší, bezpečnější patra a živil se sáním šťav z měkkých částí wroshyrů a další vegetace, přičemž se při dostatku potravy rychle stával nebezpečným škůdcem. Produkoval medovici, čehož využívali někteří včelaři.

Historie

Mšicomuti představovali odnepaměti nepříjemného zemědělského škůdce, zejména v Llullaillaco, kde se je místní několik tisíciletí marně snažili vyhubit.
V dubnu roku 1 ABY se několika jedincům podařilo dostat spolu s řízkem llullaillackého wroshyru na Jolly Jedie, kde se začali pomalu ale jistě množit. K prvnímu kontaktu došlo v údržbářském skladišti, kde s jednou bojovala trojice dětí, krátce nato si Baloo všiml změny složení medu svých včel a došlo mu, že si přilepšují mšicomutí medovicí. Potenciální zamoření promptně nahlásil a Rocco s Charmannou se postarali o rychlou čistku, Baloo si nechal dva kousky na chov s tím, že je bude bedlivě sledovat.