Moz'Gojo

„A ja že čoooo?“
- Moz'Gojo poté, co se jeho život stal až příliš zajímavým

Moz'Gojo byl Zabrak, vesmírný pistolník, zaměstnanec Tetragonu a nějakou dobu důležitý společník Chlouppka a Champbaccy.

Jméno: Moz'Gojo
Rasa: Zabrak
Rok narození: 30 BBY
Planeta narození: Talus
Frakce: Tetragon

Vzhled

Vesměs průměrný Zabrak s holou hlavou a růžicí růžků. Oblékal se tak, že si nikdo nemohl být jistý, jestli mluví s pašerákem nebo s obyčejným vesmírným pilotem.

Povaha

Šlo o celkem klidného jedince, který ale potřeboval čas na strávení překvapivých informací. Byl otevřený novým formám zábavy, nebál se letět do neznáma a pracoval pro Tetragon, takže musel být trošičku magor.

Rodina

Sám pocházel z Talusu, kde žil například jeho vyženěný bratranec z druhého kolene Far'Kajo, ale měl spoustu příbuzných i ve slumech na Nar Shaddaa.

Důležité vztahy

  • Deek, zaměstnavatel.

Dovednosti

Byl slušný pilot i navigátor a měl všechny předpoklady na to stát se epesním pašerákem: rychlé reflexy a přehled o dění v ulicích, uměl střílet z blasteru, který nosil zavěšený proklatě nízko, a rád chlastal. Taky měl rád hazardní hry. Ačkoliv mu dost koukala sláma z bot, s technologií si vlastně docela rozuměl a byl i dost všímavý. Uměl to se zvířaty a měl kurs první pomoci. Jenom to opravování mu moc nešlo a většina věcí se mu po chvíli znovu rozpadla.

Životopis

Před rozkazem 66

O jeho dětství ani mládí se neví nic, ale narodil se ještě za Republiky.

Občanská válka

I jeho dospívání je zahaleno tajemstvím, ale jisté je, že nějaký čas před bitvou o Yavin nastoupil jako pilot ke společnosti Tetragon a možná i viděl (aspoň na obrázku) Wyrrgyho. V den zničení Hvězdy smrti byl na Nar Shaddaa, kde ho osud zavedl do Modrého Mandaloru zrovna ve chvíli, kdy tam probíhalo zapíjení znovushledání Champbaccy s Chlouppkem. Moz se přidal a po pár dnech dostal od Tetragonu zakázku novou, na kterou mohl přibrat další lidi - přirozeně neváhal, oslovil své nové kamarády a společně vyrazili do Huttské čtvrti, kde zachránili Jhonara Indysse. Tím si Moz bohužel trochu nasral do vlastního hnízda, neboť ho zachránil před Hutty, což na Nar Shaddaa moc neprospívá byznysu ani zdraví, a tím spíš tedy souhlasil, že je vezme ještě na Mygeeto.
Cestou se dozvěděl, že jeho noví parťáci nejsou žádní obyčejní alkoholici, že po něm možná půjde Impérium a že jestli ho někdy chytnou, má jim okamžitě všechno říct, jinak ho určitě zabijou. Byl z toho poněkud rozhozený, ale postupně to vstřebával. Během mezipřistání na Corsinu pomohl Chlouppkovi vyjednat lepší cenu za chlast a na cílové planetě plné krystalů pak zajistil rychlou únikovou cestu. Všichni se vrátili na Nar Shaddaa, kde ukryli profesora u jeho příbuzných ve slumu, a Moz, aby nebyl Huttům na ráně, dostal novou práci, tentokrát pro ně: zaletět s několika členy posádky Jolly Jedie na Miu Leptonis IV, kde by se v opuštěné enklávě mohlo nacházet pár potřebných holocronů.
Souhlasil, na měsíc dopravil Emily, Bananu a Kodyho a snažil se jim opět usnadnit případný útěk tím, že opravoval stařičké metro v podzemním tunelu. S mírnými komplikacemi našli (mimo jiné) holocron Tuvase Akoka i holocron Darth Karvuse a mohli se vrátit, ale neletěli sami - přidali se k nim Rou D'Rixx a Dwayne Breen. Ani jeden z nich neměl tušení, že jim v docích Sien vybavil loď sledovacím zařízením a začíná je pro svou paní pronásledovat.
Moz následně dopravil jak holocrony, tak Kodyho s Rodym na Nar Shaddaa, kde došlo k dalšímu znovushledání, tentokrát v Rok'Poku. Po nějakém tom pití vyzvedli profesora, chlupáčové s Kodym se pokoušeli o nějaké čáry s Deníkem Whillů a Moz znovu nechápal. Ráno se navíc všichni tři zvedli a s tím, že dostali naléhavou zprávu od Šošonského krále, potřebovali hodit na Kashyyyk. Když je vysadil na základně odboje v mlhovině Tyyyn, vrátil se na Nar Shaddaa a zašel do Modrého Mandalora.
Tam se v nestřeženou chvíli prokecl, že viděl fakt divné věci, zrovna ve chvíli, kdy už v hospodě seděl děsně nenápadný Sien, a stal se tak později obětí rychlého získávání informací v terénu. Sien ho prostě venku čapl za flígr, a i když mu výstřel z Mozovy rychle tasené pistole ožehl róbu, rychle z něj díky početní přesile přítomných stormtrooperů dostal všechno potřebné. Následně byl zachráněn Roniem, ale po výbuchu v Modrém Mandaloru se po něm přinejmenším na nějaký čas slehla země.

Potenciália

Určitě o něm ještě uslyšíme, i kdyby to mělo být jenom v nekrologu.

d20

Fringer 11
Astrogate +12, Search +11, Spot +11, Gamble +10, Pilot +10, Survival +10, Knowledge (streetwise) +9, Handle Animal +8, Hide +8, Listen +7, Treat Injury +7
Spacer, Point Blank Shot, Rapid Shot, Weapon Focus (blaster pistol), Endurance, Quick Draw