Moz'Gojo

„Počujte, chalani, a vám akože jebe alebo čo?!“
- Moz'Gojo poté, co se jeho život stal až příliš zajímavým

Moz'Gojo byl Zabrak, vesmírný pistolník, zaměstnanec Tetragonu, pilot Opilé ovečky a nějakou dobu důležitý společník Chlouppka a Champbaccy.

Jméno: Moz'Gojo
Rasa: Zabrak
Datum narození: 30 BBY
Planeta narození: Talus
Frakce: Tetragon

Vzhled

Vesměs průměrný Zabrak s holou hlavou a růžicí růžků. Oblékal se tak, že si nikdo nemohl být jistý, jestli mluví s pašerákem nebo s obyčejným vesmírným pilotem.

Povaha

Šlo o celkem klidného jedince, který ale potřeboval čas na strávení překvapivých informací. Byl otevřený novým formám zábavy, nebál se letět do neznáma a pracoval pro Tetragon, takže musel být trošičku magor. Pil všechno, co teklo, nejradši měl domácí borovičku.

Rodina

Sám pocházel z Talusu, kde žil například jeho vyženěný bratranec z druhého kolene Far'Kajo, ale měl spoustu příbuzných i ve slumech na Nar Shaddaa.

Důležité vztahy

  • Deek, zaměstnavatel.

Dovednosti

Byl slušný pilot i navigátor a měl všechny předpoklady na to stát se epesním pašerákem: rychlé reflexy a přehled o dění v ulicích, uměl střílet z blasteru, který nosil zavěšený proklatě nízko, a rád chlastal. Taky měl rád hazardní hry. Ačkoliv mu dost koukala sláma z bot, s technologií si vlastně docela rozuměl a byl i dost všímavý. Uměl to se zvířaty a měl kurs první pomoci. Jenom to opravování mu moc nešlo a většina věcí se mu po chvíli znovu rozpadla.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodil se v roce 30 BBY na horské salaši a dětství strávil mezi ovcemi a bači. Když se však v patnácti rozhodoval, co dál dělat, sehnal si práci ve městě a postupně se ze skladníka v tamních docích vypracoval na technika a později dokonce na druhého pilota jedné z tamních přepravních společností.

Občanská válka

V roce 4 BBY už měl přicmrndávání dost, a protože měl kopu vlastních zkušeností, zkusil prorazit jako pilot hlavní. Prošel inzeráty, vybral si pár zajímavých nabídek a nakonec nastoupil jako pilot ke společnosti Tetragon. Tam dostal loď, které láskyplně říkal Opilá ovečka, a jednou dokonce zahlédl samotného Wyrrgyho, i když tedy jenom na obrázku. V den zničení Hvězdy smrti byl na Nar Shaddaa, kde se v nočním klubu úplnou náhodou potkal s Najibem a společně si užívali hazard a další věci, co jsou tak v nočních klubech k vidění.
V ranních hodinách pak Sullustana následoval do Modrého Mandaloru, kde zrovna probíhalo zapíjení znovushledání Champbaccy s Chlouppkem. Moz se přidal a po pár dnech dostal od Tetragonu zakázku novou, na kterou mohl přibrat další lidi - přirozeně neváhal, oslovil své nové kamarády a společně vyrazili do Huttské čtvrti, kde zachránili Jhonara Indysse před lidmi Hutta Grakkuse. Tím si Moz bohužel trochu nasral do vlastního hnízda, neboť znepřátelit si Hutty, to na Nar Shaddaa moc neprospívá byznysu ani zdraví, a tím spíš tedy souhlasil, že je vezme ještě na Mygeeto.
Cestou se dozvěděl, že jeho noví parťáci nejsou žádní obyčejní alkoholici, že po něm možná půjde kromě Kartelu taky Impérium a Inkvizice a že jestli ho někdy chytnou, má jim okamžitě všechno říct, jinak ho určitě zabijou. Byl z toho poněkud rozhozený, ale postupně to vstřebával. Během mezipřistání na Corsinu pomohl Chlouppkovi vyjednat lepší cenu za chlast a na cílové planetě plné krystalů pak zajistil rychlou únikovou cestu. Ačkoliv se mu na Nar Shaddaa moc nechtělo, chápal, že pod svícnem je nejlepší tma, a protože mu za to měl Tetragon dát rizikové příplatky, nakonec tam hrdiny hodil.
Na Nar Shaddaa ukryli hrdinové profesora u jeho příbuzných ve slumu a Moz, aby nebyl Huttům na ráně, dostal novou práci, tentokrát pro ně: zaletět s několika členy posádky Jolly Jedie na Miu Leptonis IV, kde by se v opuštěné enklávě mohlo nacházet pár potřebných holocronů. Souhlasil, na měsíc dopravil Emily, Bananu a Kodyho a snažil se jim opět usnadnit případný útěk tím, že opravoval stařičké metro v podzemním tunelu. Ostatní tam s mírnými komplikacemi našli (mimo jiné) holocron Tuvase Akoka i holocron Darth Karvuse a mohli se vrátit, ale neletěli sami - přidali se k nim Rou D'Rixx a Dwayne Breen. Ani jeden z nich neměl tušení, že jim v docích Sien vybavil loď sledovacím zařízením a začíná je pro svou paní pronásledovat.
Moz následně dopravil jak holocrony, tak Kodyho s Rodym na Nar Shaddaa, kde došlo k dalšímu znovushledání, tentokrát v Rok'Poku. Po nějakém tom pití vyzvedli profesora, chlupáčové s Kodym se pokoušeli o nějaké čáry s Deníkem Whillů a Moz znovu nechápal. Ráno se navíc všichni tři zvedli a s tím, že dostali naléhavou zprávu od Šošonského krále, potřebovali hodit na Kashyyyk. Když je vysadil na základně odboje v mlhovině Tyyyn, vrátil se na Nar Shaddaa a zašel do Modrého Mandalora.
Tam se v nestřeženou chvíli prokecl, že viděl fakt divné věci, zrovna ve chvíli, kdy už v hospodě seděl děsně nenápadný Sien, a stal se tak později obětí rychlého získávání informací v terénu. Sien ho prostě venku čapl za flígr, a i když mu výstřel z Mozovy rychle tasené pistole ožehl róbu, rychle z něj díky početní přesile přítomných stormtrooperů dostal všechno potřebné. Následně byl zachráněn Roniem, ale po výbuchu v Modrém Mandaloru se po něm na nějaký čas slehla země.
Schovával se u příbuzných, kde ho sice Grakkusovi lidé sem tam hledali, ale nikdy ho nenašli. Sledovaná Ovečka zůstala v jednom z hangárů a on naštěstí nebyl dost hloupý na to, aby se k ní přibližoval. I po okolí se pohyboval vesměs jenom kanály a netroufal si daleko, nicméně když se dozvěděl, že kdosi spatřil u kina Bulva mistra Jedi a hledaného teroristu, dal si dvě a dvě dohromady a zkusil své dva známé kontaktovat. V následujících dnech se párkrát viděli, něco málo popili a Champbacca po akci na Rozengardu realizoval nápad, jak Moze nenásilnou formou sundat ze seznamu hledaných mizerů - měli totiž pár světelných mečů, které by se Huttovi hodily do sbírky jistě víc, než hlava nějakého Zabraka, co byl ve špatnou chvíli na špatném místě a vlastně nevěděl, do čeho jde.
Plán vyšel, Champbacca s Chlouppkem a Fidorkkou jednoho dne Moze popadli, došli s ním a meči do Grakkusova sídla a prostřednictvím jeho zástupce to všechno vyjednali. Všichni byli spokojení, nejvíc ale Moz, který mohl najednou zase cestovat bez strachu o holý život. Chvíli se ještě s hrdiny zdržel, popili a došli na zmrzlinu, ale pak je opustil s tím, že si letí říct šéfovi o ten rizikový příplatek a pak na Talus za rodinou. Na salaši vydržel několik týdnů, pak se vrátil do práce a vydělával Tetragonu peníze.
12. 9. 0 ABY přijal pozvání od Chlouppka a dorazil na Oarlig, kde hrdinové zapíjeli slavné vítězství. Ochutnal blecherovku a další dobroty, pokecali a sehrál taky důležitou roli v odchovu třetí Algernnon, neboť po oslavách dopravil Champbaccu, Bananu a březí Císařovu ruku na Kompostárnu. Na stanici v Nirgorově pásu vydržel týden, pak se mu ozval Deek, že pro něj má další práci, a Moz odletěl.
Od poloviny listopadu společně s Kodym, Tamorou a dalšími dohlížel na hladký průběh operace a odletěl až v polovině prosince, opět kvůli urgentní zakázce pro Tetragon.
Od konce ledna roku 1 ABY pak rozvážel takřka výhradně alkohol z obnoveného lihovaru Ch&Ch na Oarligu, a to především do Korporátního sektoru, přičemž se často stavoval U Lva na Kotouči. Svou práci bral jako poslání a ani neměl tendence ochutnávat náklad, jen obchodní cesty sem tam proložil dovážkou sena na Kompostárnu, aby Herodes měla co žrát, a byl v klidu jako už dlouho ne.

d20

Fringer 11
Pilot +14, Astrogate +13, Search +12, Spot +12, Gamble +11, Knowledge (streetwise) +10, Handle Animal +8, Hide +8, Survival +8, Listen +7, Treat Injury +7
Spacer, Point Blank Shot, Starship Operation (space transport), Weapon Focus (blaster pistol), Endurance, Quick Draw