Moyra Brannigan

Moyra Brannigan byla Zeltronka ze Zeltrosu, hérečka a zakladatelka klanu Brannigan. Byla i na Zeltronku pohledná a znala ji velká část obyvatelstva Oblačného města, ale již v raném věku na ní začala být vidět únava spojená s životem v bídě.

Historie

Narodila se na Zeltrosu v roce 70 BBY, ve třinácti letech se s otcem vydala na obchodní cestu po galaxii a na Bespinu se nechala zbouchnout o rok starším Brodym, kterého potkala na flámu ve Výpařovně. Zahanbený otec ji tam nechal a doma nahlásil, že ji zastřelili piráti, a Moyru čekaly moc zajímavé časy.
V následujících letech byla až na dva roky, kdy léčila kalnorské kvasinky, téměř permanentně těhotná1 a na svět přivedla přinejmenším sedm dětí. Protože manžel se dal na pití a ona potřebovala peníze, přivydělávala si ve chvílích, kdy na ní nebylo těhotenství ještě vidět, prostitucí a celkem bezmocně sledovala, jak jí otrokáři unášejí jednu dceru za druhou.
Až v posledních fázích života, kdy se domů ze studia práv vrátil syn Maro, se měla relativně slušně, ale ani tak to nebyla žádná sláva.

Zemřela roku 15 BBY na rakovinu plic2.