Mowty Cooper

„První pravidlo cestování vesmírem je vždycky kontrolovat nouzová volání. V devíti z deseti případů se jedná o loď plnou mrtvých mimozemšťanů a kopou věcí zadarmo! V jednom případě z deseti se zase jedná o smrtící past, ale jsem ochotný to risknout.“
- Mowty učí svého vnuka

Mowty Cooper byl designér lodí, geniální inženýr, talentovaný vědec a nejinteligentnější savec v předaleké galaxii, ještě o ždibíček inteligentnější než Wyrrgy. Měl vnuka Wicka, který toho po něm ale mnoho nezdědil a většinou ho spíš sral. Měl problémy s alkoholem a byl to extrémní oportunista bez jakýchkoliv morálních zásad, který považoval většinu obyvatel vesmíru za obtížný hmyz.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 90 BBY na Foerostu, a ač v mládí osiřel, věděl toho už tenkrát o lodích dost na to, aby se dokázal uživit jejich opravováním. Během dospívání sbíral další zkušenosti, vzdělával se a postupně si začal uvědomovat, že je chytřejší než všichni ostatní, díky čemuž jimi začal otevřeně pohrdat. Také začal spřádat plány, jak pohádkově zbohatnout a po zbytek života už jenom chlastat, a k tomu se mu výborně hodila údržbářka Zuccazama, kterou potkal na jedné z návštěv Kantýny 1E. Zpočátku chtěl sice jenom využít jejího téměř neomezeného přístupu k inženýrským sítím a do ventilačních šachet, ale nakonec to přerostlo v partnerství a zvláštní kamarádství s výhodami.
Operace se pak navzdory mírným komplikacím podařila a on ani nemusel odprásknout toho čtrnáctiletého vocasa, co jim do toho strkal rypák, a on kromě hromady kreditů za lotry dostal i novou loď, takže s Cukrátkem chvíli cestovali po galaxii a užívali si života. Zatímco jí to vyhovovalo, on se děsně nudil, propadal alkoholismu a peníze utrácel rychleji než čekal, a tak se v roce 64 BBY usadili na Naboo, kde on dostal místo designéra lodí pro královské letectvo v Theedu a kde ona pracovala jako jeho pokojská. Oprávněně se však cítila opomíjená a strašně ji to tam nebavilo, zatímco on sklízel úspěchy v podstatě ve všem, na co sáhl.
Roku 60 BBY Zuccazama někam zmizela, ale Mowty si toho prakticky nevšiml, protože měl strašně moc práce a musel těm dementům ukazovat úplně triviální věci. Velkou měrou se podílel na designu stíhaček N-1 a dalších strojů královského letectva, a ačkoliv tvrdil, že láska je jen chemická reakce, která nutí zvířata se pářit, i on v práci potkal jednu ženu, do které se zamiloval. Dlouho jim to sice nevydrželo, protože sotva mu porodila syna, utekla někam do hor, ale on to měl v paži, dál vydělával nehorázné peníze díky spolupráci s Nubií a později si ještě přidal vedlejšák, prodávání celých stíhaček N-1 na černém trhu. Právě tak se Jubilee, Žihadlo a nejspíš i mnoho dalších strojů dostalo do rukou Hutta Borvo, a to aniž by se po nich někdo sháněl, neboť Mowty je šikovně vykázal jako ztráty při zkouškách nejrůznějšího druhu.
Po bitvě o Naboo, kde jeho stroje slavily úspěch, se stáhl z aktivního působení ve společnosti a chvilku si stýskal po Zuccazamě, načež v opilosti kontaktoval svého syna a zjistil, že už se stihl oženit a mít vlastní dítě, Wicka. V iracionálním návalu výčitek mu poslal balík peněz a slíbil, že se občas staví na Wookiee-wango, nicméně zas tak šťastně to nedopadlo - jakmile totiž Mowty zjistil, že partnerkou jeho syna a matkou jeho vnuka je jistá děsná trubka, co byla ve správnou chvíli na správném místě a lhala, že bere prášky, obnovování vztahů si rozmyslel a od té doby se u nich na Kotouči stavoval spíš ve snaze tu krávu zabít za to, že mu zaplevelila genofond.

Občanská válka

Protože Naboo byla po převratu poněkud ve srabu, hodil na ní bobek a nějakou dobu pracoval jako konzultant pro Sienar Fleet Systems. Navzdory značným znalostem byl však extrémně arogantní a náladový, takže ho využívali jen minimálně, například když se jim nedařilo nacpat do prototypu TIE reapera hyperpohon. Mowty to za ně vyřešil i s trojkou v žíle a pro nedostatek lepšího vyžití se pak věnoval hlavně již většímu vnukovi, se kterým létal kolem Kotouče a snažil se, aby z něj nevyrostl debil.
Byl naživu i po bitvě o Yavin, a to zejména díky četným transplantacím orgánů a důkladné konzervaci chlastem.

d20

během akce na Foerostu
Tech Specialist 3 / Scientist 1
Computer Use +16, Craft (starfighters) +13, Repair +12, Knowledge (art, engineering, physics, technology) +11, Knowledge (economy) +9, Appraise +8, Forgery +7, Search +6
Merchant Trader, Gearhead, Skill Emphasis (Computer Use), Headstrong, Inventor
Instant Mastery (Knowledge (economy)), Area of Expertise (Mastercraft (starfighters))

kolem bitvy o Yavin
Tech Specialist 5 / Scientist 5 / Chief Engineer 1 / Sienar Engineer 1
Craft (starfighters) +22, Computer Use +20, Appraise +18, Craft (starfighter weapons) +16, Profession (starship designer) +16, Repair +16, Knowledge (art, economy, engineering, physics, technology) +15, Gather Information +10, Search +10, Astrogate +8, Forgery +8, Pilot +8
Merchant Trader, Gearhead, Skill Emphasis (Computer Use), Headstrong, Inventor, Kit-Bashing, Starship Operation (starfighters), Fame, Heroic Surge
Instant Mastery (Knowledge (economy)), Area of Expertise (Mastercraft (starfighters) +2), Tech Specialty (Mastercraft (starship weapons) +2), Expert (Craft (starfighters))