Motycca

Motycca byla pohledná, ale poněkud jednodušší Wookiee z Kashyyyku, švadlena a později členka posádky Jolly Jedie.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se v roce 33 BBY do chudší rodiny v Karrambaculleku, s obtížemi vychodila místní základní školu a už během ní se od matky učila šít, což se jí později stalo zdrojem obživy. Nebyla sice nejchytřejší, ale doháněla to zručností a tím, že se na všechny zákazníky usmívala tak, že za ní chodili i Wookiové, kteří nikdy předtím oblečení nosit nechtěli.
Se štěstím přežila všechny otrokářské nájezdy, jen při tom v roce 22 BBY během návštěvy mistra Jedi a jeho učednice byla lapena a následně osvobozena, a kdyby nedošlo na pád Republiky, asi by si vzala nějakého toho obecního blázna a žila s ním šťastně až do smrti.

Občanská válka

Nějakou dobu po zahájení okupace Kashyyyku však byla společně se spoustou dalších vesničanů nahnána do Tábora 52, očipována a nucena pracovat na plantáži kashyyyckého chmele. Před bídnou smrtí vyčerpáním ji zachránil kashyyycký odboj, který tři týdny po zničení Hvězdy smrti provedl velkou osvobozovací akci, a ačkoliv byla během útěku málem ušlapána, nakonec se na základnu v mlhovině Tyyyn dostala v pořádku. A když se pak rozhodovala, co dál dělat, přidat se k dědici vesnického trůnu byla jasná volba.
U něj si pak záhy šplhla, protože ve své srsti přinesla na palubu nikoliv blechy, nýbrž královnu mravenců woora, která byla ihned usazena v hangárovém lese1. Jednou z jejích prvních zakázek na palubě bylo ušití bílého druidského roucha pro Frodirra, což se jí povedlo na výbornou.
Když byl na lodi vyhlášen výjimečný stav, stavil se u ní Champbacca, kterého ani náhodou nepoznala, a nechal si spíchnout novou jedijskou róbu i s pláštěm. Hned na následující misi jí ale dodal patinu z hoven a velkou část jí poztrácel, takže je dost dobře možné, že se nesetkali naposledy.

Potenciália

Ačkoliv poptávka po kvalitním oblečení nebyla na Jolly Jediovi velká, i ona si nejspíš našla nějaký způsob, jak přispět k úspěchu povstání, i kdyby to třeba mělo být jenom zvyšování morálky mužstva svým úsměvem.

d20

Noble 2 / Tech Specialist 1
Craft (clothes) +10, Appraise +7, Disguise +7, Intimidate +6, Gather Information +5, Profession (seamstress) +5
Merchant Trader, Skill Emphasis (Appraise, Craft (clothes))