Motamba

Motamba byl tmavě hnědý Wookiee z Kashyyyku, fotbalista a člen městské milice. Vypadal hrozivě, hlavně v noci, ale šlo o přátelského chlupáče, co nevydržel dlouho o samotě. Bál se katarnů a nikdy se na nich nenaučil jezdit.

Historie

Narodil se roku 233 BBY v Kachirhu a už od dětství věděl, že chce své rodné město pořádně proslavit, jen nevěděl jak. Učení ve škole mu nešlo, na odlet z planety se necítil, a tak se nakonec pokusil získat slávu pronásledováním nafouknutého kozomuta po trávníku. Posílil místní klub Kachirho katarns a trenér si brzo všiml jeho vloh, načež ho převelel na post střelce. Motamba se hodně snažil a v následujících letech tým často zachránil, ale nebyl to žádný zázrak. Protože cítil, že lepší už to nebude, v roce 120 BBY přenechal svou pozici mladšímu Yardayagrovi a záhy pochopil, že nic lepšího udělat nemohl. Přestoupil k domobraně, ale nadále často a rád chodil na fotbalová utkání, kde zálibně sledoval svého mnohem úspěšnějšího nástupce.
U domobrany podával vesměs průměrné výkony, ale o to pečlivěji plnil rozkazy a všelijak se snažil, aby ho ostatní měli za příkladného obyvatele Kachirha.
V poslední bitvě války klonů bojoval v jednotce kapitána Tarrkazzu na pláži u města a po vyhlášení rozkazu 66 se postavil klonům. V noci téhož dne se setkal s Wyrrgym a Chlouppkem a po krátkém šamanském obřadu se společně bránili útoku klonů. Bojoval statečně, ale padl zasažen několika výstřely ze zbraní klonů. Pohřben byl v masovém hrobě nedaleko bojiště.