Mořský koník

Mořský koník byl lehký frachťák třídy YT-2000 a majetek kapitánky Leely. Byl vybaven unikátním systémem na zneškodňování náloží,1 nadstandardním štítováním a měl k dispozici několik průzkumných sond.

Historie

Frachťák byl vyroben na Corellii v roce 7 BBY, ale dlouho zůstal v hangáru, protože o jeho třídu nebyl po uvedení série YT-2400 velký zájem.
V roce 5 BBY byl se značnou slevou nabídnut ve výprodeji a koupila si ho Leela, která krátce předtím přišla o svou původní loď kvůli přilepené náloži. Okamžitě se s ním snažila sžít a trochu si loď přizpůsobit i jinak než pojmenováním, nicméně musela uznat, že je na techniku prostě příliš marná a že nějakého toho mechanika na plný úvazek by to stejně chtělo. Při mezipřistání na Kotouči si tedy najala Filase, s jeho prací byla spokojená a následně souhlasila s jeho nástupem na palubu, kde za příbytek a stravu nejen prováděl údržbu a úpravy, ale učil se i kopilotovat. V následujících letech s Mořským koníkem splnili bezpočet zakázek, příležitostně i pro povstalce, a několikrát navštívili nejrůznější smetiště, kde sháněli levnější součástky na jeho vylepšení.2
Tři týdny po bitvě o Yavin vyzvedl Mořský koník na Mrrku Bananu, Emily a Štěknu, členky Křupkového odboje, a dovezl je na Vor Deo, kde zachraňovaly Byorna Im'jiu, Zetu a jejich loď. Akce se vydařila a loď v následujících měsících vozila nejrůznější náklad po okolních soustavách. Začátkem června roku 0 ABY přistála v hangáru Jolly Jedie, aby tam vyložila objednaný kontraband, a kapitánka se tak mohla účastnit závodů na Raxusu Prime, které i vyhrála.
Než kapitán Simbacca vyhlásil výjimečný stav, byl Mořský koník dávno pryč a Leela pokračovala ve vydělávání peněz. Začátkem srpna loď nicméně navštívila Pokladnici luxusu a sehrála důležitou roli při nákupu těžebních trysek pro operaci Trebuchet. O týden později převezl Mořský koník z Kančího hnízda několik povstalců na Rori, ovšem před samotnou loupeží baziliščího droida z muzea na Naboo ze soustavy zase zmizel. Na Oarligu byl ale k vidění relativně často, protože se tam jeho majitelka občas stavovala za Kodym. Koncem roku 0 ABY odtamtud začal rozvážet alkohol lihovaru Ch&Ch na vybrané planety.
13. 4. 1 ABY přiletěl na Jolly Jedie, aby po kapitánově svatbě odvezl vypité zálohované lahve, když přišla prosba Šošonského krále, jestli by povstalci nemohli prověřit jistou podivnost na Shurru VI. Leela souhlasila, naložila Bananu, Emily, Štěknu a Grramadu a Mořský koník akci nejen bez úhony přežil, ještě na něj přibyla nová kancelářská židle a podařilo se mu zachránit Reku, Lizzie a databázi Komise odborného posouzení rodu.
Protože pak Leela dostala důl na Shurru VI do své režie, měl Mořský koník poprvé vlastní dok, nicméně na jeho fungování to změnilo pramálo a dál hlavně vozil alkohol.