Mořský koník

Mořský koník byl lehký frachťák třídy YT-2000 a majetek kapitánky Leely, jíž v něm dělal kopilota a tak trochu sluhu Filas. Frachťák byl vybaven unikátním systémem na zneškodňování náloží,1 nadstandardním štítováním a měl k dispozici několik průzkumných sond.

Historie

Pro pašeračku to byla minimálně druhá loď, přičemž o tu první přišla díky přilepené náloži.
Tři týdny po bitvě o Yavin vyzvedl Mořský koník tři členy Křupkového odboje na Mrrku a dovezl je na Vor Deo, kde zachraňovali Byorna Im'jiu a jeho Zaječí pracku. V následujících měsících byla loď relativně často k vidění v hangáru Jolly Jedie, kam kapitánka dovážela nejrůznější těžko sehnatelné věci k podpoře povstání. Parkovala tam i začátkem června 0 ABY, když se schylovalo k závodům na Raxusu Prime.
Když pak kapitán Simbacca vyhlásil výjimečný stav, byl Mořský koník zrovna pryč a kapitánka Leela se tak musela zabavit jinde.
Začátkem srpna navštívila loď Pokladnici luxusu a sehrála důležitou roli při nákupu těžebních trysek pro operaci Trebuchet. O týden později převezl z Kančího hnízda několik povstalců na Rori, ovšem před samotnou loupeží baziliščího droida z muzea na Naboo ze soustavy zase zmizel. Na Oarligu byl ale k vidění relativně často, protože se tam jeho majitelka občas stavovala za Kodym.
Koncem roku 0 ABY byl kontakt se stařičkým venatorem znovu obnoven a Mořský koník začal rozvážet alkohol lihovaru Ch&Ch.
13. 4. 1 ABY přiletěl na Jolly Jedie, aby po svatbě odvezl vypité zálohované lahve, když přišla prosba Šošonského krále, jestli by povstalci nemohli prověřit jistou podivnost na Shurru VI. Leela souhlasila, Mořský koník akci přežil bez úhony a ještě na něj přibyla nová kancelářská židle.