Miro Daroon

Miro Daroon byl Baragwin, mistr Jedi v posledních letech Republiky. Specializoval se na výrobu zbrojí a v životě nezabil ani mouchu.

Historie

Narodil se roku 63 BBY na New Covu a v dospělosti měl stejně jako jeho rodičové pracovat pro Bozz Cov, ale v raném věku byl u něj objeven potenciál k užívání Síly a on byl odveden do Chrámu Jediů na Coruscantu. V roce 56 BBY navštívil Ilum, kde si úspěšně našel krystal do svého světelného meče, a o dva roky později se ho jakožto svého padawana ujala aleenská mistryně Suru Chi, jedna z řádových řemeslnic. S tou trávil většinu času na Coruscantu a ochotně ji vozil na zádech, což si mnozí špatně vykládali a považovali ho za jejího soumara.1 Pod jejím vedením se každopádně naučil využívat Sílu při výrobě věcí a jenom se utvrdil v tom, že nikdy nechce bojovat. Vyráběl hlavně ochranné pomůcky pro ostatní rytíře a roku 43 BBY složil rytířské zkoušky.
Sám nikdy neplánoval učit, ale už v roce 42 BBY se na naléhání své bývalé mistryně ujal Nevy Habiliho. S ním občas vytáhl paty ven z Chrámu, například když ho učil komplexní myšlenkové triky,2 ale jinak spolu trávili většinu času v chrámových dílnách. Zpočátku mu pomáhal s úpravami jeho světelného meče, ale brzy už ho neměl co naučit, pustil ho ke zkouškám a nebyl zklamán.
Dalšího padawana už si nevybral, od roku 25 BBY se podílel na vývoji nového brnění pro republikové vojáky, získal titul mistra a po začátku války klonů se odstěhoval na Kamino, kde pracoval na vývoji druhé fáze brnění klonových vojáků. Mezi přítomnými vojáky a zejména kadety byl oblíbený, protože je zásobil prvotřídním vybavením, a dokonce je odnaučil před ním salutovat.
V posledních okamžicích války slíbil vojákům, na které už se nedostalo novější brnění, že jim ho do druhého dne opatří, ovšem ti cestou na ubikaci přijali rozkaz 66,3 vrátili se a na místě ho zastřelili.