Miri Laris II

Miri Laris II byla planeta v soustavě Laris v Expanzích. Podnebí tam bylo nehostinné, převážně hornaté a s minimem zdrojů pitné vody, ovšem s velkými nalezišti průmyslově využitelných kovů. Život tam byl tvořen levotočivými aminokyselinami, a tak přežít v divočině bez zásob znamenalo zásadní problém. Obchodní federace na ní měla rozsáhlé podzemní továrny na droidy, hlavní komunikační uzel pro celý sektor Askarian a rovněž vesmírné doky.

Historie

Miri Laris II byla objevena duroskými kolonisty roku 761 BBY, ale moc dlouho se tam nezastavili, protože tamní podnebí životu moc nesvědčilo. Planetu si ale zaznamenali do map a prohlásili ji za svou. Na mnoho staletí se pak planetě jakékoliv galaktické dění vyhýbalo, trefilo ji maximálně několik prolétajících meteoritů, a až roku 213 BBY se o ni začala zajímat Obchodní federace. Od Durosů koupila pozemky, na kterých vybudovala podzemní továrny a komunikační vysílač, a na oběžné dráze vznikly velké doky. Roku 25 BBY se v očekávání nadcházejícího galaktického konfliktu produkce továren přeorientovala na válečnou, což byl také důvod, proč se planeta krátce po začátku války měla stát jedním z prvních cílů Velké armády Republiky.
Aby nebyla produkce narušena, byl hlídáním soustavy pověřen admirál Kato Morial s vlajkovou lodí Old Spice. Krátce nato se v soustavě Laris objevila republiková flotila a nad planetou se odehrála bitva, v níž se republikovým lodím podařilo prorazit na planetu. Výsadkové jednotky však byly obklíčeny a po několik měsíců tam při tvrdých bojích čekaly na posily. Ty nepřišly, republikový velitel, generál Starkiller, vyjednal s admirálem stažení republikových jednotek výměnou za svou svobodu a tím celý střet skončil. Admirál Morial tam ještě nějakou dobu hlídkoval, ale pak byl rozkazem převelen jinam a planeta se musela spoléhat na vlastní obranu.
Do roku 19 BBY se Republika o útok na planetu pokusila ještě dvakrát, ale bez úspěchu. Po kapitulaci Konfederace byly továrny zavřeny, vesmírné doky Impériem zabaveny a sloužily pak imperiálním lodím hlídkujícím v tomto sektoru.