Miranda Lenico

Komandér Miranda Lenico byla důstojnice imperiální flotily, inkvizitorka a agentka ISB. Byla to pohledná, i když poněkud bledá modrooká blondýna, málomluvná a neústupná. Její specialitou byly výslechy a mučení vězňů a ráda komandovala. Měla potenciál v Síle a dovedla se obstojně bránit s nafasovaným červeným světelným mečem, ale byla především velícím důstojníkem, který se do boje nijak nehnal a radši obětovával pěšáky. Jediný, komu se kdy otevřela, byla inkvizitorka Neryssa.
Měla sestru Mínu, rovněž agentku ISB, a dva bratrance: Maxe, který ale přeběhl k povstání a doma se o něm nemluvilo, a Maurice, který se stal stíhacím esem a mluvilo se o něm naopak pořád.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se roku 33 BBY na planetě Phaeda, do bohaté rodiny s dlouhým záznamem služby Republice. Její potenciál v Síle byl objeven brzy, nicméně byl shledán natolik slabým, že nebyla odvedena do Chrámu Jediů a její rodiče se mohli těšit, že i z ní bude důstojnice republikové flotily. Využili nicméně svého bohatství a sehnali Mirandě jednu dathomirskou čarodějku, která ji během klonových válek naučila pár základních triků, a když po převratu nastupovala na imperiální akademii na Caridě, uměla své talenty náležitě využít.

Občanská válka

Těchto talentů (a prsou) si kolem roku 16 BBY všiml inkvizitor Hazzar, který jí s kariérou notně pomohl, a ačkoliv ji to víc táhlo ke kontrarozvědce a nebyla ještě ani dostudovaným důstojníkem flotily, jeho výcvik v užívání Síly rozhodně neodmítla, protože by to bylo mrhání příležitostí. Posílila tedy řady Inkvizice.
V roce 15 BBY byla pověřena výslechem zajatého mistra Jedi a než si ho převzala Algernnon de Bray, během jinak nepříliš účinného mučení1 mu vypálila oči, načež se intimně sblížila s druhou přítomnou inkvizitorkou, Neryssou.
Když pak v následném útoku na skrytou enklávu zahynul inkvizitor Hazzar, nahradila ho ve funkci právě ona. Povýšení do funkce velitele příslušné inkviziční sekce a do hodnosti nadporučíka přijala s hrdostí sobě vlastní, ač se jednalo o zlomek celé organizace, a v následujících letech si aktivně budovala reputaci a podobně aktivně prohlubovala svůj vztah s Neryssou. Jejich první samostatnou akcí byl zátah v továrně na Taanabu, kde rychle přemohly a umučily Lempixe.
Když se v roce 7 BBY pořádal zátah na mistra Denyzze, který uprchl z Lictoru, dostala přednost větší a silnější sekce inkvizitora Honndarse a ona byla tuze ráda, když jich tam většina chcípla.
Krátce po bitvě o Yavin byly Neryssa s Mirandou převeleny na Dominatrix, aby byly k dispozici Císařově ruce Algernnon de Bray II, která získala nové důkazy o přeživších rozkazu 66 a chystala se na ně zahájit další hon. Když se Sienovi podařilo sledovat podezřelou loď na Nar Shaddaa, byly tam poslány jako posily a společně se pokusili o zátah na hospodu Modrý Mandalor, který ale nepřinesl žádné výsledky a který je stál loď. Nějakou dobu zůstávali na pašeráckém měsíci, což se náramně hodilo, protože když lovci Mrsck a Kyteh nahlásili přítomnost rytířky Jedi a jejích rebelantských společnic, byli všichni jen o pár bloků vedle.
6. 7. 0 ABY došlo ke koordinovanému zátahu inkvizitorek a lovců na jeden z bordelů v Rudém sektoru. Miranda se nejdříve pokusila zasít do myslí přítomných strach a pak chtěla všechno jenom sledovat, protože měli brutální přesilu, ale po prvním hozeném granátu se i ona zapojila do přímého boje. Další výbuch jí nadrtil žebra a přimáčkl plíce, ale přesto zvládla Emily dohnat a odzbrojit. Po obdržení první pomoci se začala shánět po Nerysse, ale nedostala se k ní včas a ona tak padla do zajetí podezřelé protiimperiální bandy. Miranda ji sice chtěla osvobodit, ale nejdřív hodlala splnit rozkazy a vyhledat odbornou lékařskou péči, a tak se se Sienem a vězněm vrátila za Algernnon de Bray, kde byla pochválena a povýšena do hodnosti komandéra.
Dne 20. 7. 0 ABY obdržela od kurýra podezřelý balíček, který si prozřetelně otevřela ve svém pokoji.
Příštího dne se účastnila plánovaného mučení Emily, ale nasadila všechny páky, aby Algernnon ustoupila od trhání bradavek s obřízkou a raději zajatkyni mučila blesky.

Potenciália

Algernnon a její pletichy ji přestanou zajímat a bude se snažit využít veškerých svých zdrojů k tomu, aby dostala Neryssu ze spárů Rudého barona. Rozkazy Císařovy ruky sice plnit bude, ale zároveň bude hledat kličky, aby se jimi nemusela zabývat. A ve volném čase si bude dodělávat kapitánské zkoušky, aby mohla konečně velet flotile.

Expandované universum

V původním kánonu ji někdy po bitvě o Yavin zabil Champbacca2.

d20

Force Adept 1 / Noble 2 / Soldier 3 / ISB Special Agent 1 / Imperial Inquisitor 5
Gather Information +14, Telepathy +14, Sense Motive +12, Intimidate +12, Fear +12, Drain Knowledge +12, Bluff +10, Knowledge (bureaucracy) +10, Astrogate +8, Pilot +8
Cosmopolitan (Gather Information), Headstrong, Track, Combat Expertise, Urban Tracking, Starship Operation (capital ships), Powerful Presence, Heroic Surge
Military Sponsor, War Games, Tainted, Favoured Enemy (Jedi Sentinel)