Mina Lenico

Specialistka Wilhelmina Lenico, známější jako Mína, byla lidská žena z Phaedy, agentka ISB zapojená do operace Valkýra a pilotka Filomény. Jednalo se o pohlednou modrookou blondýnu vybraných mravů a elegantního vystupování, která sice svým vzhledem z řady obvykle dost vybočovala, ale v případě potřeby dokázala snadno splynout s davem. Vyhýbala se fyzickému kontaktu s jinými bytostmi a vyloženě se jí hnusily výslechy, které ochotně přenechávala jiným agentům. Byla extrémně podezřívavá vůči bytostem citlivým k Síle, kterým jejich dar záviděla, a nejradši by toto pole energie úplně zakázala. Měla sestru Mirandu a dva bratrance, Maxe a Maurice, ale pro velkou pracovní vytíženost se s rodinou nevídala. Jejím nejbližším a vlastně jediným přítelem byl K-1PZ a její jedinou neřestí to, že si občas ráda dopřála trochu Kokafoly.

Historie

Narodila se roku 35 BBY na planetě Phaeda, do bohaté rodiny s dlouhým záznamem služby Republice. I ona se těšila, jak jednou bude velet vesmírné lodi Republikového námořnictva, a místo panenek si hrála s vojáčky a tanky, které jí mladší sestra občas zákeřně přebarvovala na růžovo.1 S o dva roky mladší Mirandou se obecně nikdy moc nemusely, zejména poté, co se u ní objevil talent na používání Síly, kdežto Mína ostrouhala. O to víc se opřela do studia, ale Republice už sloužit nestihla, protože ta dříve padla a ona tak na akademii na Caridě nastupovala až za Impéria. S důstojnickým výcvikem navíc dost válčila, protože měla problém delegovat úkoly na jiné a radši všechno prováděla sama, aby to bylo dobře.
Jejích jiných talentů (nejen prsou) si však roku 14 BBY všiml jeden z agentů Imperiální bezpečnostní služby, který ji snadno přemluvil ke změně oboru a zajistil její přesun ke kontrarozvědce. Mína tak ve výcviku pokračovala na Kuatu, kde v roce 14 BBY podlehla kouzlu rekruta Tonewyho z Lorrdu, s nímž k vlastnímu překvapení strávila velmi nekonvenční noc a okamžitě se do něj zamilovala.2 Záhy však zjistila, že on její výkon shledával nedostatečným a ještě během noci utekl, víckrát se nesetkali a ona si pak frustraci z toho, jak byla blbá, vybíjela zvýšeným zápalem pro trénink. Přidala si několik desítek hodin v leteckém simulátoru a kurz sebeobrany a záhy byla připravena Impériu sloužit z kanceláře s přístupem ke spoustě kamer. Zatímco její sestra řádila u inkvizitorských sborů, Mína sešla z očí a zdánlivě přestala existovat, což byl ale jenom následek jejích schopností vše pozorovat z bezpečí kanceláře a také ochoty upřednostnit práci pro Impérium nad zájmy sebe i vlastní rodiny. Všechny úkoly, jimiž byla pověřena, plnila svědomitě a možná ne rychle, ale rozhodně důkladně, takže se o ní na velitelství ISB vědělo. Vědělo se také, že po epizodce s Kodym preferuje společnost svého bezpečnostního droida před společností lidí,3 takže ji kolegové ani moc nenabalovali. Přestože často cestovala a vyšetřovala podezřelé aktivity i daleko od Kuatu, snažila se toho co nejvíc udělat na dálku z pracovny na palubě svého středního transportu řady YZ-775 a do terénu vyrážela až tehdy, když nebylo zbytí.
Roku 1 BBY se jí podařilo kontaktovat povstaleckou buňku kapitána Simbaccy, jemuž následně jako agent Celestia dohodila dva nebo tři snadné cíle, aby si získala jeho důvěru. V březnu roku 0 ABY ho upozornila na problémy povstalců z Tekilla III, o nichž věděla, že to mají stejně spočítané, a plánovala, jak je bude ještě pěkných pár měsíců vodit za nos. Když však kapitán Klaus Richter v říjnu roku 0 ABY ohlásil nález kouřícího kráteru na místě, kde dříve stála Citadela, byla Mína nejprve informována o smrti své sestry a následně převelena na Brünnhildu, kde měla dohlížet na hladký průběh vyšetřování. Považovala to za výsadu, ale pro sestru netruchlila a doma se tím nechlubila,4 vzala K-1PZ, sedla na Filoménu a vyrazila do Vnějšího okraje, kde se brzy připojila k posádce kapitána Richtera. V následujících měsících ho bedlivě hlídala a i když jí v závěru vyšetřování cosi nehrálo, neshledala v jeho postupu žádné závažnější chyby, které by bylo třeba hlásit. Kapitán si naopak nemohl nevšimnout její averzi vůči čemukoliv, co mělo něco společného se Silou, a správně odhadl, že by byla radši, kdyby Impériu nevládl černokněžník se záhadnou minulostí. Krátce poté, co Brünnhilda splnila svůj úkol a Mína si měla letět po svém, jí naznačil, že o něco takového už možná někdo usiluje, ona pochopila a na vlastní žádost na lodi ještě nějakou dobu zůstala, oficiálně aby prověřila vodítka k dalším povstaleckým kapsám v oblasti.
Když Brünnhilde v dubnu obdržela zprávu od Frau Engels, aby se přesunula na Coruscant, a kapitán v jejích gestech rozpoznal rozkaz k zahájení ústupu do Neznámých regionů, chtěla Mína z lodi vypadnout, vrátit se na Kuat a předstírat, že se nic nestalo. Došlo jí ale, že něco takového by přeci jen mohlo být poněkud podezřelé, zůstala s revolucionáři a cestou na Valhallu si nadávala za to, že se tak hloupě přidala k bandě lidí s rozsudkem smrti. Využila ale ještě svých dovedností a z tajných depeší ISB vyrozuměla, že za pád Valkýry může zesnulý lord Tonewy, za nějž se vydával jeho nyní rovněž zesnulý bratr a jehož jméno je teď lepší nevyslovovat. Ačkoliv si Kodyho smrt kdysi dávno intenzivně přála, teď jí ani to náladu nezlepšilo.
Ačkoliv se pak snažila přispět k hladkému a co nejrychlejšímu přesunu do bezpečí, křižník neměl druhou polovinu trasy a celá flotila tak zůstala trčet v neznámu. Protože taková situace nebyla optimální, rozhodl nakonec kapitán, že Mínu pošle zpátky do civilizovaného vesmíru, aby jim sehnala pomoc. Dostala tedy popis jednoho chlupatého alkoholika, co byl během bitvy o Karafuto přítomen na můstku Götterdämmerungu a kapitán Richter ho považoval za prověřeného, a zprávu, kterou mu měla osobně předat. Vzala droida a s tím, že pokud všechno půjde dobře, kontaktuje Brünnhildu z předem domluvené planety, vyrazila hledat onoho chlupáče. Cestou si pro případ nouze připravila uvěřitelnou historku o tom, jak byla zrádci zajata a jak jim utekla, podpořila to úpravou lodních deníků, droidovi na to vytvořila sérii moc hezkých falešných vzpomínek a zvažovala, jak postupovat dál.
Jakmile se pak ocitla v civilizovanějším vesmíru, zamířila do soustavy Urilla a kontaktovala své povstalce s tím, že pro ně jakožto agent Celestia má tip na snadnou kořist, kterou by bylo záhodno chytit živou. Přistála na Tango Urilla, připravila se vzdát a čekání si krátila sledováním seriálů a s K-1PZ. Příletu povstalců se dočkala 11. 7. a jedním z nich byl k jejímu překvapení Kody-Kann, který měl být podle všeho mrtvý. Z následné konverzace sice vyplynulo, že operaci Valkýra aktivně nezradil a že ji s Champbaccou může spojit, ale Mína byla přesto obezřetná, sdělila mu jen nezbytně nutné informace a nechala se povstalci odvézt do karantény na stanici v Nirgorově pásu. Tam pár dní zůstala a v rámci posilování své důvěryhodnosti věnovala Chlouppkovi několik přístupových kódů, ale zanedlouho se pod dohledem Banany a Fidorkky na palubě Filomény přesunula k Near Pando, aby jim pomohla získat informace nutné k přivedení Champbaccy k rozumu. Spolupracovala ochotně, zjistila toho docela dost a 19. 7. se dokonce osobně účastnila zásahu na Bastionu. Její příspěvek k pobití jednotky čističů byl spíš teoretický, ale její schopnost rychle pracovat s imperiálními terminály se hodila a v závěru akce pilotovala Smrtonoše, zatímco zbytek skupiny infiltroval Černého korzára. Ačkoliv se Emily obávala, že jim odletí, nestalo se tak a všichni pak společně uprchli i se zachráněnými krystaly z meče.
Po návratu byla pár dní ponechána na Kompostárně pod dohledem Chadra-fanů, ale nijak toho nezneužila a 26. 7. se skutečně setkala s Champbaccou, kterému obratem předala zprávu kapitána Richtera. Teprve když si ji vyslechla taky, pochopila z kapitánova oslovení, že ten slepý popelář je bývalý mistr Jedi, ale nedala na sobě své rozčarování znát. Během dalšího informačního výletu, tentokrát k Far Pando, zjistila, že se Götterdämmerung nachází v docích nad Kuatem, a v následujících dnech pomáhala s prvotními náčrty operace Bifröst.

d20

Noble 3 / Soldier 2 / ISB Special Agent 5
Bluff +15, Disguise +15, Gather Information +12, Intimidate +12, Computer Use +10, Forgery +10, Knowledge (bureaucracy, politics) +10, Search +10, Sense Motive +10
Cosmopolitan (Gather Information), Headstrong, Iron Will, Martial Arts, Impersonator, Influence, Defensive Martial Arts
Military Sponsor, War Games