Mika-nana

Mika-nana byl Jawa z Raxusu Prime, prvorozený syn Mari-runiho, vnuk Anna-nany, starší bratr Kimi-runiho a bratranec Zizi-nany.

Historie

Narodil se v roce 22 BBY mezi hromadami šrotu a otec v něm už od raného věku pěstoval lásku k závodům kluzáků. Mika tak už odmalička často závodil na tátově okruhu za barákem, nejdřív sám, později s mladším bráchou, a moc ho to bavilo, i poté, co od nich kvůli tomu utekla matka. Protože byly ale závody zakázány již v jejich dětství, prvních skutečných soupeřů se dočkali až tři měsíce po bitvě o Yavin, kdy se utkali s výběrem závodníků z lodi, která potřebovala tátův lodní čip.
Mika-nana v tomto závodě dojel dál než bratr, ale stejně ho nedokončil. V úseku, kde se trať rozdělovala do dvou okruhů, zaváhal, jel prostředkem a vyletěl z dráhy. Vyvázl jen se středně těžkým otřesem mozku a jednou zlomeninou, během rekonvalescence mu zachutnala rezavá houbovice a zapřísáhl se, že takhle blbě už nikdy neprohraje. Jakmile zase mohl řídit kluzák, poctivě cvičil zatáčky a fakt ho štvalo, jak bratr jejich společné tréninky fláká a navštěvuje stále méně často. Sám rozhodně neměl v plánu závodění pověsit na hřebík jenom kvůli samičce a potomstvu, dál s tátou upravovali motory a toho, že je Mari-runi závoděním posedlý trochu moc, si všiml až později. Ačkoliv mu chtěl pomoct, nevěděl jak, a tak ho v jeho koníčku opatrně podporoval a po večerech pil. Když pak s otcem v roce 1 ABY přestala být kloudná řeč, začal se údržbě okruhu věnovat Mika, u nějž se rovněž začaly projevovat příznaky plíživé demence.
Po okruhu jezdil sám, piloval zatáčky a vzhledem k jeho rostoucí spotřebě rezavé houbovice bylo jen otázkou času, kdy se vyseká a umře v plamenech.