Michurrin

[„Neříkal jsi, že jsi šlechtic?“]
[„Šlechtitel!“]
- Michurrin vyvádí Tublatancu z omylu

Michurrin byl Wookiee z Kashyyyku, absolvent zemědělské univerzity ve Rwookrrorro, jeden z kolonistů Alaris Prime a proslulý šlechtitel jablek. Byl to syn Gagarrina a údajně prapotomek Geroje, měl sestru Bazuccu. Fandil Dynamu Dosha a pil cokoliv, co teklo a bylo toho hodně, zejména ovocné pálenky.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se roku 419 BBY v Karrambaculleku a odmalička vyrůstal pouze s matkou, protože otec vesničkou jenom procházel. Do školy chodil s pozdějším náčelníkem Churrem, přičemž v mládí byli natolik dobrými přáteli, že se stali pokrevními bratry. Zůstali v kontaktu i poté, co Michurrin nastoupil na univerzitu a věnoval se výzkumu, zatímco Churr zůstal v jejich rodném městě a dělal ochranku svému otci. Jejich přátelství dostalo silně zabrat v roce 70 BBY, kdy se z nich stali i bratři eskymáčtí, neboť se oba dvořili Tublatance z Tunnatutikanu. Michurrin naštěstí včas pochopil, že nemá šanci, vycouval a v roce 39 BBY se přesunul s první vlnou kolonistů na Alaris Prime, kde mohl v praxi plně rozvinout svůj talent na křížení a šlechtění ovocných stromů. Jen co byla dobojována krátká válka s Obchodní federací, zřídil si ve několik sadů v okolí Valyarru a s podporou náčelníka Warrbruga tam už v roce 36 BBY slavil takové úspěchy,1 že upoutal pozornost vědců, ale také Ruwolffa Jelínkomuta. Jeho jablka roubovaná na podnože z wroshyrů tak nejen získala nejednu cenu, ale stala se i surovinou pro výrobu kvalitních pálenek a s oblibou je užíval i Tonly Nyn. Michurrin se však zasloužil také o vyšlechtění několika odrůd, které lépe snášely extrémní teploty a navzdory průměrné chuti se hodily na kolonizace nepříliš obyvatelných planet.

Občanská válka

Jeho kariéru přerušilo zotročení Impériem, před kterým sice včas uprchl do lesů a spolu s Hesskou a jejími loajalisty se tam nějakou dobu skrýval, ale tvořit nemohl. Při globální razii v roce 5 BBY byl navíc zajat a nasazen ve fabrice na chemická světla, kde značně trpěl. Krátce po zničení první Hvězdy smrti měl být nasazen na stavbě té druhé, a tak byl naložen na transport a odeslán na Kashyyyk. Naštěstí byl během mezipřistání v Táboře 52 zachráněn kashyyyckým odbojem pod vedením Šošonského krále a mohl se tak jako svobodný Wookiee přesunout nejprve na Pevnost Boyarr, později ze zvědavosti na Jolly Jedie, kde pomáhal Churrovu vnukovi s optimalizací výnosnosti plodin pro nově navýšené stavy posádky tím, že rouboval jabloně prakticky úplně na všechno.2 Taky přišel s návrhem, jak zrychlit růst korýšů dovezených z Manaanu přidáváním sádry do vody, ale ten schválen nebyl.3 Po závodech na Raxusu Prime byl jedním z kandidátů na nového kapitána a dostal velké množství hlasů, ale nestál o ně a sám hlasoval pro stávající zástupkyni kapitána. Znovu se tam setkal s Tublatancou a občas si v Koktavé školnici nostalgicky zavzpomínali na staré dobré časy. Veškerý svůj čas trávil v zahradách a u akvárií, kde mu střídavě pomáhal prakticky každý technicky zdatnější člen posádky.
Začátkem roku 1 ABY se jeho pomocníkem stal i Kechupp, který byl ale do všeho možná až moc hrr a musel se naučit, že šlechtitelství potřebuje čas.
Kapitánovu svatbu s Merumeccu si užil o to víc, že pak dostal za úkol trochu urychlit růst wroshyrového řízku z Llullaillaco, který novomanželé dostali od Kerrchak s Korrak, a docela si v tom věřil.

d20

Tech Specialist 10
Craft (fertilizers, lab equipment, plant grafts) +16, Knowledge (agriculture, botany, plant breeding) +16, Search +14, Demolitions +10, Disable Device +10
Headstrong, Skill Emphasis (Craft (lab equipment)), Perfect Memory, Inventor, Steady, Fame
Instant Mastery (Knowledge (botany)), Tech Specialty (Mastercraft (plant grafts, lab equipment)), Expert (Craft (plant grafts, fertilizers))