Mia Mahariel

„Můžu si s tímhle zalítat?“
- nadšená Mia před Jungle Jetem

Mia Mahariel byla k Síle citlivá mechanička, příležitostná lovkyně a studentka v enklávě na Miu Leptonis IV.

Jméno: Mia Mahariel
Rasa: člověk
Datum narození: 31. 1. 43 BBY
Planeta narození: Hallomarr
Barva očí: heterochromie
Frakce: Duhoví rytíři
Mistr: Neva Habili

Vzhled

Byla menší štíhlé postavy, téměř žehlící prkno. Při akci se dala snadno splést s opačným pohlavím a měla každé oko jinak barevné, jedno zelené, druhé modré. Její tělo pokrývala úctyhodná sbírka jizev.

Povaha

Byla velmi tichá, soustředěná, introvertní, ne moc sebevědomá a rozhodně ne vůdčí typ. Často působila podezřívavě a dala se snadno přivést do rozpaků, ale pokud se jednalo o práci, odváděla ji precizně a na 200 %, takže místo jedné mrtvoly dostal člověk nezřídka dvě za stejnou cenu. Dala se lehce vyvést z rovnováhy a byla trochu cholerička. Měla slabost pro klony a tequilu z Mexika.
Mezi její další záliby patřila střelba na pohyblivý cíl a také závody kluzáků a jejich (re)konstrukce.

Rodina

Její biologičtí rodiče pracovali na ropné plošině, ale nikdy je nepoznala a vychovávali ji pěstouni.

Důležité vztahy

  • Jeff Breen, kolega. Přesná hloubka jejich vztahu byla často předmětem debat, ale pravdou je, že ji hlavně vytáčel a udržoval ve střehu.
  • Sebastian Sega, přechodný zaměstnavatel s výhodami.

Dovednosti

Díky Síle mívala občas krátké a náhodné vize budoucnosti, jinak ji zpočátku ovládala především zcela intuitivně a ani po zahájení výcviku nedisponovala nijak zázračným talentem. Nikdy si ani nepostavila světelný meč. Byla ale velmi přesný střelec, skvěle se vyznala v technice a byla schopná pilotka čehokoliv co se vznáší nebo létá.

Životopis

Před rozkazem 66

Narodila se do nuzných poměrů ve vesničce, která žila ze skomírajícího ropného vrtu a která se čas od času stala cílem nájezdu zygerrianských otrokářů. Aby jí dali šanci na lepší budoucnost, šoupli ji její biologičtí rodičové do košíku a odnesli ji do nejbližšího města, kde si vyhlédli jednu z bohatších rodin.
Její pěstouni ji našli po písečné bouři před svým prahem, vychovali ji jako vlastní a její otec, mechanik ve stáji rezidentního závodního šampiona, ji naučil vrtat se v kluzácích. Při závodech si její šikovnosti všiml jeden námezdní lovec, jehož loď vyžadovala časté opravy, a dohodl se s rodinou, že nechají dceru odejít s ním. Od té doby je už neviděla.
Několik let pracovala na lodi onoho lovce, který ji postupem času zasvětil i do vlastního řemesla a dovolil jí podílet se na menších zakázkách. Po jeho smrti převzala jeho loď i místo v cechu lovců a dostala se do čela malé skupiny neschopných zabijáků. Po čase ji přestalo bavit dělat jim chůvu a rozhodla se na nějaký čas žít na vlastní pěst. Párkrát při tom už málem přišla o život, stejně jako při ilegálních závodech. Naštěstí i z těch nejhorších situací si odnesla akorát několik nepěkných jizev. Když zrovna neměla jiného vyžití, pracovala jako mechanička, ale klienti věděli, kde ji v případě potřeby hledat.
V roce 27 BBY se přidala ke skupině Sebastiana Segy, kterého následně v nákladovém prostoru Opilé ochechule velmi důkladně poznala, ale poté, co na jedné nepovedené akci zdánlivě zemřel, s ním ztratila kontakt. Zdědila po něm ale loď.
V roce 23 BBY dostala zakázku na Abridonu, ale moc to nevyšlo a ona při útěku propadla stropem na náhodnou krátkodobou známost Jeffa Breena. Na následující období spojili síly a pašovali alkohol po Vnějším okraji, nicméně havarovali na měsíci planety Orn Kios a nějakou dobu si pak společně odpracovávali cestu do civilizace. Bez peněz na novou loď se přesunuli na Bespin, kde se Mia nechala zaměstnat v servisu postaršího Trandoshana Saurona a Jeff jí sháněl zakázky a zajišťoval rozptýlení. Sauron po pouhých pár týdnech zjistil, že je na opravování lepší než on, servis jí přenechal a odešel do dlouho očekávaného důchodu. Mie se na Bespinu líbilo, pořídila si Boba a celkem rychle pochopila, proč byl se slevou, nicméně si ho i tak oblíbila.
Když se v Oblačném městě objevil Jungle Jet, najala si Miu na jeho generální prohlídku Nina Michaelis a Jeff se stylizoval do role mechaniččina agenta. Když následně přišla nabídka dlouhodobější spolupráce, Jeff souhlasil a následně se oba přesunuli na Miu Leptonis IV. Po krátkém rozhovoru s Champbaccou přijala i nabídku být alespoň trochu vycvičena v užívání Síly, nicméně její hlavní prací bylo udržování vozového parku akademie, a to včetně letky stíhaček. O zahajovací noci tančila v Zeleném lampionu na stole.
Během následujících týdnů jí Jeff v rámci svého prvního úkolu pro akademii přivezl z Otoh Mandassa vejce varactyla.
V prvním roce války klonů se také akademikům povedlo získat republikový křižník, který pojmenovali Jolly Jedi a při cestě domů ho v atmosféře Fonn Avaris II značně poškodili. Mia se nabídla, že ho opraví, a na následující roky se na něj v podstatě přestěhovala, protože byl poškozený skutečně masivně.1 Vracela se jen kvůli sociálnímu vyžití, pro zásoby a náhradní díly a kvůli lekcím u mistra Habili. Rovněž posílila obrannou letku akademie jako Nova 3.2

Když v roce 19 BBY většina akademiků vyrazila bránit Kashyyyk, byla Mia stěžejním článkem celé operace, protože to ona musela zajistit, aby loď vůbec dokázala doletět do cíle. Motory cestou sice vysadily a výprava letěla napřed v Jungle Jetu, ale ona je s mistrovou pomocí nakonec dokázala nahodit a dohnat. Na oběžné dráze lesnaté planety je přivítal Monitor, jehož kapitán měl instrukce poskytnout jim veškerou pomoc, a tak se na palubu brzy dostalo značné množství klonových inženýrů.
Ti se dali do práce, Mia jim ochotně asistovala a jen několika dělala neslušné návrhy, načež byla ve chvíli vyhlášení rozkazu 66 společně s mistrem a dvěma klony v přetlakové komoře. Zbavit se dvou zrádců nebyl žádný problém, následně se oba ukryli ve ventilačních šachtách a snažili se nejen přežít, ale taky kontaktovat spojence na planetě. Oboje se jim podařilo a nakonec zničili klony pomocí dormantního nanoviru, načež se znovu setkali s týmem výsadkářů a odletěli domů.

Občanská válka

Do rozpadu akademie pokračovala v opravách lodi a výměnách prasklých žárovek,3 ale rovněž více pobývala na měsíčku a věnovala se nejen stárnoucímu Bobovi. U příležitosti Simbaccových narozenin naučila droidy čardáš.4
Když pak na akademii začátkem roku 14 BBY mířila flotila Inkvizice, nabídl jí Jeff, aby se evakuovala společně s ním, Ninou a Dwaynem na Bador, což přijala a připravila na cestu Rychlým drápem i Adélku. Na Badoru si otevřela servis vesmírných lodí a měla se celkem k světu, a to ačkoliv musela občas hlídat Dwayna, kterého dva roky po příletu na Bador opustila matka. Od pánů Breenových ale žila celkem daleko, takže jí do života příliš nezasahovali.
V následujících letech se plně věnovala opravám nejrůznějších strojů, od vesmírných lodí po sekačky na trávu, rozšiřovala servis a neměla čas ani potřebu si přivydělávat nějakým střílením. Ve městě si vybudovala slušnou reputaci, přestože to bylo všechno kvůli práci a ve společenském životě se držela zkrátka. Téměř veškerý svůj čas věnovala práci, volno trávila v malém skleníku, kde ze stesku po Bobovi pěstovala množství masožravých rostlin.
10. 9. 0 ABY ji napadlo, že by se některé z masožravek daly naložit do lihu, a záhy se stala vynálezkyní rosolky, kterou s velkým úspěchem nabídla hostinskému U Pěti džbánků. O peníze tak definitivně neměla nouzi, jen jí začalo připadat, jestli si kvůli pracovnímu nasazení nenechala tak trochu ujet vlak.

d20

Scoundrel 5 / Force Adept 3 / Chief Engineer 1
Repair +21, Knowledge (engineering) +16, Craft (capital ships, engines) +15, Pilot +15, Computer Use +12, Disable Device +12, Knowledge (technology) +10, Profession (mechanic) +10
Point Blank Shot, Gearhead, Far Shot, Dodge, Skill Emphasis (Repair), Link, Improved Initiative, Precise Shot