Mia Mahariel

„Můžu si s tímhle zalítat?“
- nadšená Mia před Jungle Jetem

Mia Mahariel byla k Síle citlivá mechanička se záhadnou minulostí, majitelka Opilé ochechule, příležitostná lovkyně a studentka v enklávě na Miu Leptonis IV.

Jméno: Mia Mahariel
Rasa: člověk
Rok narození: 43 BBY
Planeta narození: neznámý
Barva očí: heterochromie
Frakce: Duhoví rytíři
Mistr: Neva Habili

Vzhled

Byla menší štíhlé postavy, téměř žehlící prkno. Při akci se dala snadno splést s opačným pohlavím a měla každé oko jinak barevné, jedno zelené, druhé modré. Její tělo pokrývala úctyhodná sbírka jizev.

Povaha

Byla velmi tichá, soustředěná, introvertní, ne moc sebevědomá a rozhodně ne vůdčí typ. Často působila podezřívavě a dala se snadno přivést do rozpaků, ale pokud se jednalo o práci, odváděla ji precizně a na 200 %, takže místo jedné mrtvoly dostal člověk nezřídka dvě za stejnou cenu. Dala se lehce vyvést z rovnováhy a byla trochu cholerička. Měla slabost pro klony a tequilu z Mexika.
Mezi její záliby patřila střelba na pohyblivý cíl a také závody kluzáků a jejich (re)konstrukce.

Rodina

Své biologické rodiče nikdy nepoznala, vychovávali ji pěstouni.

Důležité vztahy

  • Jeff Breen, kolega. Přesná hloubka jejich vztahu byla často předmětem debat, ale pravdou je, že ji hlavně vytáčel a udržoval ve střehu.
  • Sebastian Sega, přechodný zaměstnavatel s výhodami

Dovednosti

Díky Síle mívala občas krátké a náhodné vize budoucnosti, jinak ji zpočátku ovládala především zcela intuitivně a ani po zahájení výcviku nedisponovala nijak zázračným talentem. Nikdy si ani nepostavila světelný meč. Byla ale velmi přesný střelec, skvěle se vyznala v technice a byla schopná pilotka čehokoliv co se vznáší nebo létá.

Životopis

Před rozkazem 66

Její pěstouni ji našli po písečné bouři před svým prahem, vychovali ji jako vlastní a její otec ji naučil vrtat se v kluzácích. Při závodech si jí všiml jeden námezdní lovec a dohodl se s rodinou, že nechají dceru odejít s ním. Od té doby je už neviděla.
Několik let spolupracovala se svým mentorem na menších zakázkách, po jeho smrti převzala jeho místo a dostala se do čela malé skupiny neschopných zabijáků. Po čase ji přestalo bavit dělat jim chůvu a rozhodla se na nějaký čas žít na vlastní pěst. Párkrát při tom už málem přišla o život, stejně jako při ilegálních závodech. Naštěstí i z těch nejhorších situací si odnesla akorát několik nepěkných jizev. Když zrovna neměla jiného vyžití, pracovala jako mechanička, ale klienti věděli, kde ji v případě potřeby hledat.
V roce 27 BBY se přidala ke skupině Sebastiana Segy, kterého následně v nákladovém prostoru Opilé ochechule velmi důkladně poznala, ale poté, co na jedné nepovedené akci zdánlivě zemřel, s ním ztratila kontakt. Zdědila po něm ale loď.
V roce 23 BBY dostala zakázku na neznámé planetě, ale moc to nevyšlo a ona při útěku propadla stropem na náhodnou krátkodobou známost Jeffa Breena. Na následující období spojili síly, při pašování alkoholu havarovali s její lodí kdesi v divočině a nějakou dobu si pak společně odpracovávali cestu do civilizace.
Poté se přesunuli na Bespin, kde Mia provozovala opravnu lodí a Jeff jí sháněl zakázky a rozptyloval. Když se v Oblačném městě objevil Jungle Jet, najala si Miu na jeho prohlídku Nina Michaelis a Jeff se stylizoval do role mechaniččina agenta. Když následně přišla nabídka dlouhodobější spolupráce, Jeff souhlasil a následně se oba přesunuli na Miu Leptonis IV. Po krátkém rozhovoru s Champbaccou přijala i nabídku být alespoň trochu vycvičena v užívání Síly, nicméně její hlavní prací bylo udržování vozového parku akademie. O zahajovací noci tančila v Zeleném lampionu na stole.
Během následujících týdnů jí Jeff v rámci svého prvního úkolu pro akademii přivezl z Otoh Mandassa vejce varactyla.
V prvním roce války klonů se také akademikům povedlo získat republikový křižník, který pojmenovali Jolly Jedi a při cestě domů ho v atmosféře Fonn Avaris II značně poškodili. Mia se nabídla, že ho opraví, a na následující roky se na něj v podstatě přestěhovala, protože byl poškozený skutečně masivně1. Vracela se jen kvůli sociálnímu vyžití, pro zásoby a náhradní díly a kvůli lekcím u mistra Habili. Rovněž posílila obrannou letku akademie jako Nova 32.

Když většina akademiků vyrazila v roce 19 BBY bránit Kashyyyk, byla Mia stěžejním článkem celé operace, protože to ona musela zajistit, aby loď vůbec dokázala doletět do cíle. Motory cestou sice vysadily a výprava letěla napřed v Jungle Jetu, ale ona je s mistrovou pomocí nakonec dokázala nahodit a dohnat. Na oběžné dráze lesnaté planety je přivítal Monitor, jehož kapitán měl instrukce poskytnout jim veškerou pomoc, a tak se na palubu brzy dostalo značné množství klonových inženýrů.
Ti se dali do práce, Mia jim ochotně asistovala a jen několika udělala neslušné návrhy, načež byla ve chvíli vyhlášení rozkazu 66 společně s mistrem a dvěma klony v přetlakové komoře. Zbavit se dvou zrádců nebyl žádný problém, následně se oba ukryli ve ventilačních šachtách a snažili se nejen přežít, ale taky kontaktovat spojence na planetě. Oboje se jim podařilo a nakonec zničili klony pomocí dormantního nanoviru, načež se znovu setkali s týmem výsadkářů a odletěli domů.

Občanská válka

Do rozpadu akademie pokračovala v opravách lodi a výměnách prasklých žárovek3, ale rovněž více pobývala na měsíčku a věnovala se nejen stárnoucímu Bobovi. U příležitosti něčích narozenin naučila droidy čardáš4. Když pak na akademii letěla flotila Inkvizice, nabídl jí Jeff, aby se evakuovala společně s ním, Ninou a Dwaynem na Kuat, což přijala a připravila na cestu Rychlým drápem i Adélku. V následujících letech si na Bandoru vybudovala servis vesmírných lodí a měla se celkem k světu, ač (nebo možná protože) ji rodina Breenových po nějaké době opustila.
Její konečný osud není znám.

d20

Scoundrel 5 / Force Adept 3 / Chief Engineer 1
Repair +21, Knowledge (engineering) +16, Craft (capital ships, engines) +15, Pilot +15, Computer Use +12, Disable Device +12, Knowledge (technology) +10, Profession (mechanic) +10
Point Blank Shot, Gearhead, Far Shot, Dodge, Skill Emphasis (Repair), Link, Improved Initiative, Precise Shot