Mexiko

[„Je to rozhodně jedna z těch planet, na které se vám bude hodit čutora. Průměrná roční teplota nějakých osmadvacet stupňů, přičemž přes den může být na slunci klidně šedesát a v noci pod nulou, minimum srážek, všude samej písek nebo kamení, solné pánve, tekuté písky, minimum vegetace, celková populace pod milion pěstitelů agáve a paličů tequily… mohlo to tam bejt super, kdyby někdo neupustil čutoru do propasti.“]
- Champbacca o Mexiku

Mexiko byla řídce osídlená pouštní planeta důležitá zejména svou výrobou tequily z tamních agáve. Rostlo tam ale i šedesát šest dalších druhů kaktusů, z nichž se dal vyrábět alespoň chutný džem1. Zástupcem tamní kulinářsky využitelné flóry byla i bílá orchidej, kterou šlo dochucovat zmrzlinu2.

Historie

Roku 30 BBY navštívil planetu Champbacca se svou učednicí, kterou tam chtěl naučit, jak přežívat v extrémních podmínkách. Během prvního dne ztratila čutoru, a tak byl zájezd o to autentičtější. Po čtrnáctidenní pouti pouští se dostali do jedné z osad a v pořádku odletěli pryč.
V roce 22 BBY tam mistr zavítal znovu, tentokrát kvůli ochutnávce tequily pro Zelený lampion. Doprovázeli ho Mia Mahariel a Jeff Breen, kterým se tam moc líbilo, a cestou přibrali do party chlupatý kaktus3.
Roku 16 BBY se tam vrátila Jessica a vyčinila tamním gangům, ale skončilo to dopravní nehodou a pádem mezi kaktusy4.

b_005714.jpg