Merumeccu

[„Nejsi náhodou ten, co mezi nás spadl z nebe?“]
[„Ne-“]
[„To bych ti totiž upekla bábovku.“]
[„-pochybuj o tom!“]
- Merumeccu a Simbacca, první kontakt

Merumeccu byla šedivá Wookiee z Coruscantu, senátní gardistka a později důležitá členka posádky Jolly Jedie.

Jméno: Merumeccu
Rasa: Wookiee
Rok narození: 36 BBY
Planeta narození: Coruscant
Barva očí: černá

Vzhled

Merumeccu nebyla z nejvyšších, ale i tak měla slušných 210 centimetrů výšky a na samičku zcela adekvátní postavu. Během výcviku získala i slušnou fyzičku a muskulaturu, nicméně po letech strádání chvíli trvalo, než se opět dostala do formy. Její chlupy byly šedivé, v dobách hojnosti voněla po hřebíčku a vanilkovém cukru.
Ve službě nosila modré brnění senátní gardy a byla na něj strašlivě hrdá, ale užila si to jenom zhruba měsíc a pak se ho musela zbavit. Náhradním oblečením jí v otroctví byla prostá bederní rouška, později u povstalců si brala lehčí brnění typově podobné tomu senátnímu, ale ve výrazně jiných barvách.

Povaha

Tichá voda, která v případě ohrožení svých blízkých začala mlít břehy i s domy. Jako mladá byla neskonale hrdá na svůj post, později díky politickým změnám značně vystřízlivěla a přestala věřit systémům. Měla relativně slušně vyvinuté logické myšlení, dbala na efektivitu práce a taky moc ráda organizovala a plánovala. Dost se na ní projevilo to, že nevyrůstala na domovské planetě své rasy, protože se v lesích cítila trochu nesvá a preferovala městskou zástavbu, kde byla ovšem jako ryba ve vodě. Neměla ráda Vánoce a portrét Srandy Clawse používala na akademii jako terč.
Ani po změně režimu nechovala žádnou větší zášť vůči Trandoshanům, naopak vůči lidem pak byla výrazně podezřívavější a mlátila je o to radši. Dá se tedy říct, že byla trochu rasistická.

Rodina

Otec Bulgurr, matka Kerberra, sestra (dvojče) Quaylemeccu.
Manžel Simbacca, dcery (dvojčata) Kerribecca a Barbucca.
Děda Zaatar, strýc Fatayyr, sestřenice Mallafatrra.

Důležité vztahy

Dovednosti

Byla především voják, který dokázal svou milovanou puškou trefit i mouchu v letu, nicméně tím její dovednosti nekončily. Byla použitelná i v sociální sféře, neboť měla slušný odhad na lidi a v případě nutnosti je dokázala nasměrovat žádaným směrem nejen řvaním. Od pěti let rozuměla jak rodnému jazyku, tak basicu a řeči Trandoshanů, což z ní v některých situacích dělalo neocenitelného tlumočníka a nejednou jí to zachránilo život. Uměla velmi slušně péct a věděla toho spoustu o coruscantské spodině.

Životopis

Před rozkazem 66

36 BBY
Merumeccu se narodila v relativně bohaté čtvrti galaktické megapole a její život tím byl velmi silně ovlivněn. Oba její rodiče pracovali v senátu – matka jako jedna z diplomatických poradců senátora Yaruy, otec jako kapitán nevelké jednotky chlupatých gardistů, což zdědil po svém otci. Rodina to byla plně funkční, bez finančních problémů a otevřená galaktické společnosti a jiným kulturám. Měli dokonce pár přátel mezi civilizovanými Trandoshany a Merumeccu jejich jazyku rozuměla skoro stejně rychle jako shyriiwooku. I se sestrou vycházela navzdory odlišným povahám naprosto harmonicky.

36-32 BBY
Chlupaté batole se pomalu učilo chodit a užívat výhod velkoměsta. Místo šplhání po stromech pobíhalo po promenádách v horních vrstvách Coruscantu, sem tam se s matkou podívalo na zasedání senátu nebo s tátou na střídání stráží a k mírnému zděšení rodičů to začínalo vypadat, že se jí líbí spíš to druhé, zejména kvůli těm smetákům na helmách. Quaylemeccu její nadšení nesdílela a mnohem častěji doprovázela matku, ovšem v tomhle raném dětství ještě trávily docela dost času spolu a učily se historii, etiketu a tradiční recepty z Kashyyyku.

32-26 BBY
Po boku otce, který pořád nevěřil svým očím a jenom kroutil hlavou, začala ve volném čase trénovat s dědečkem. Zhruba v deseti letech už tedy uměla docela obstojně střílet nejen z pistolí a malorážek, ale taky z blasterových pušek a příručních kanónů, které sotva unesla. K desátým narozeninám dostala od rodičů na míru upravené a odlehčené brnění senátní gardy, z čehož tancovala nadšením ještě dlouho poté, a matka se definitivně smířila s tím, že její dcera se prostě absolutně potatila. Útěchou jí mohlo být to, že se Merumeccu pořád dost ochotně učila i nejrůznější diplomatické dovednosti a vaření a že její sestra žádné nevšední touhy neměla.

25-23 BBY
Děda, spokojen s pokroky své vnučky, vyjednal pro Merumeccu možnost účastnit se méně náročných výcviků stráží, čehož ona nadšeně využila. Oficiální výcvik pro svůj nízký věk začít nemohla, místo toho ji ve škole prudili se zeměpisem a podobnými kravinami, nicméně ona trpělivě vyčkávala na svou příležitost a dočkala se jí dřív než čekala.

22-19 BBY
Vypukla válka a poptávka po schopných a spolehlivých rekrutech z dobrých rodin najednou stoupla natolik, že se jejímu otci podařilo vyjednat výjimku, Merumeccu nastoupila na gardistickou akademii a ve svých čtrnácti se stala nejmladší kadetkou vůbec. Někteří instruktoři jí to pochopitelně dávali sežrat, ale jiní jí naopak fandili a ona bez větších problémů postupovala výcvikem k vysněnému modrému brnění v dospělé velikosti, s tou moc pěknou róbou a kartáčem na helmě. Ještě víc se pak snažila od smrti dědečka, aby mu nepokazila pověst. Několikrát se dokonce dostala i do ostré akce, nejprominentněji když pomáhala s celoplanetárním naháněním komandéra Tano, nicméně nestihla dorazit včas na to, aby se zapojila do zatýkání. Rovněž jako kadet pomáhala s vyšetřováním několika menších zločinů, při nichž potkala jedijského mistra Teru Sinubeho. Jakkoliv se pak veřejné mínění otočilo proti nim, ona tušila, že v tom něco smrdí, a tak docela tu propagandu nežrala.

Občanská válka

19-17 BBY
Měsíc po osmnáctých narozeninách se konečně dočkala vlastního brnění, ale vzhledem k politickým změnám si ho dlouho neužila. Otec, známý a hlasitý prorepublikový loajalista, po bitvě o Coruscant v obavách z nárůstu rasové diskriminace a represí rozhodl, že pošle dcery k manželčiným rodičům na Kashyyyk, ale poslechla ho jenom submisivnější Quaylemeccu, kdežto Merumeccu chtěla za každou cenu zůstat. V den deklarace Impéria hlídala senátorův soukromý apartmán, ale na nouzové zasedání s ním naštěstí nešla, což jí pravděpodobně zachránilo život. Když přišly zprávy o tom, že byla senátorova garda na cestě ze zasedání postřílena pro velezradu, těsně následované dalšími vojáky, pochopila Merumeccu a dva její starší kolegové, Kauchiir a Tarbow, že nemůžou vyhrát, a se štěstím uprchli do coruscantského podsvětí, kde se zbavili modrého brnění i zbraní a snažili se zapadnout mezi plebs. Jejím rodičům se uniknout nepodařilo a byli jedněmi z prvních nelidí na Coruscantu, co zažili rasové represe související s novým režimem. I ona byla obviněna ze smyšlených zločinů a musela se s rovněž pošpiněnými kolegy aktivně ukrývat ve spodních patrech hlavního města.

17-10 BBY
Po dvou letech živoření a neustálého strachu se na ně usmálo štěstí v podobě geonosianského technika, který jim pomohl vytvořit nové identity a nafingovat smrt. Pátrání tím sice nezastavili, protože to byl oblíbený trik všech disidentů a upřímně řečeno to Cvic'Black trochu odflákl, ale pomohlo jim to sehnat práci v jenom z nesčetných skladů kdesi poblíž sléváren, kam sice nechodilo slunce, ale ani moc imperiálních hlídek.
Merumeccu se celou dobu snažila vymyslet, jak zachránit svoje rodiče, její kolegové se zas chtěli dostat z planety a posílit odboj na Kashyyyku, vesměs proto, že jejich rodiny už byly po smrti.

10 BBY
Po devíti letech strávených ve spodních patrech Coruscantu se Merumeccu a jejím společníkům konečně podařilo vymyslet plán na opuštění planety. Dali si ostatně dohromady, že jejich šance na spravedlivý proces jsou naprosto mizivé a že nejlépe udělají, když zmizí a pomůžou svým krajanům doma. Tarbowovi se po dlouhém úsilí podařilo kontaktovat Rokto Jengase, svého bývalého zaměstnavatele, a vyjednat, že je jeho kontakt, pašeračka Borroro, všechny tři dostane z planety a přinejmenším na Alaris Prime, kde už si budou muset nějak poradit, protože jejich domovská planeta je střežena příliš bedlivě.
Jediným zádrhelem bylo, že se Merumeccu v předvečer plánovaného odletu pokusila na vlastní pěst zachránit svoje rodiče. S matkou problém nebyl, ta byla z diplomatického postu převelena na uklízečku v jednom snadno přístupném obchodním domě, ale otce musela hledat ve slévárnách, našla ho strašlivě zbědovaného a byla při tom odhalena strážným droidem. Navzdory tomu, že se Bulgurr hrdinně obětoval, byla Merumeccu brzy chycena a bez soudu zbavena základních práv a svobod. Byla i vyslýchána, ale vědomí, že zachránila aspoň matku, jí dávalo víc síly než dávný trénink v odolávání podobným věcem a nic z plánu nevyzradila.
O to rychleji pak ale byla odeslána do otroctví na Despayre.

10-0 BBY
Stala se součástí živého inventáře obrovského pracovního tábora, kde Wookiové otročili na stavbě čehosi gigantického pro Impérium, a před smrtí vyčerpáním ji zachránilo to, že rozuměla trandoshanským otrokářům, takže mohla ostatním vězňům tlumočit rozkazy a byla mírně šetřena v těžkých pracích. Rozhodně ale nebyla šetřena při bití, jehož se jí pro drzé řeči dostávalo docela často, a její vzdor pomalu slábnul. Nesnášela se za to, co dělá, a docela dost otroků ji za to nesnášelo taky, nicméně na sebevraždu nikdy nenašla odvahu ani příležitost.

0 ABY
V novém kánonu se na Despayru naštěstí nestavěla Hvězda smrti, ale něco úplně jiného. Merumeccu tedy přežila dost dlouho na to, aby ji pouhých pár dní po zničení Hvězdy smrti stihli přesunout na tu samou Alaris Prime, kam chtěla před deseti lety utéct a kde měla teď opět jako tlumočnice pomáhat s nakládáním nových otroků pro nový projekt. Poznala tam mimo jiné Michurrina a k vlastní hrůze musela pomoct s nakládáním vlastní matky a Tarbowa s Kauchiirem. Společně s otroky pak letěla na Kashyyyk, kde měli být vybaveni inhibičními čipy a následně odesláni kamsi dál, ovšem do věci se vložil Šošonský král s celým odbojem. Během mezipřistání v Táboře 52 byla Merumeccu před očipováním a zotročením zachráněna strašně odvážným kapitánem Křupkou, jemuž na stanici v mlhovině Tyyyn skočila do náručí a kterého následně začala balit.
Pochopitelně ho tedy následovala na jeho křižník, a to i se strýcem Fatayyrem, a i tam kapitána zásobovala cukrovinkami všeho druhu. Nebyla sice příliš průbojná, ale tichá voda břehy mele a Simbacca si ji rychle oblíbil a Panchah ještě rychleji znelíbila.
Příliš ráda ji neměla ani Tublatanca, která nerada sledovala, jak se kolem jejího vnuka motá princeznička z přecivilizovaného Coruscantu, ale to nic neměnilo na tom, že se Merumeccu rychle začlenila do dění na palubě a kromě tréninků s přeživšími gardisty pomáhala i v civilních aspektech života na lodi.

Potenciália

Protože uměla docela slušně péct, nemohlo to skončit jinak než svatbou a povitím dvou dcer,1 ovšem tím její příspěvek k povstání nejspíš zdaleka nekončil. Ještě v desátém měsíci těhotenství dokázala s přehledem bojovat a získala si tím tchánův respekt.2 Pokud se dožije konce války, je tu velká pravděpodobnost, že objeví Grethořin recept na vánočního pásovce a dost si tak šplhne u Tatrancy a Farfally.3

Expandované universum

V původním kánonu to byla ona, kdo byl zabit, a Simbacca se pak dal dohromady s Quaylemeccu.

d20

těsně před rozkazem 66
Soldier 5 / Senate Guard 5
Sense Motive +15, Intimidate +12, Craft (food) +10, Knowledge (humans) +8, Jump +8, Tumble +7, Knowledge (Coruscant, streetwise) +6, Gather Information +6
Cosmopolitan (Sense Motive), Combat Reflexes, Stamina, Heroic Surge, Point Blank Shot, Armor Familiarity, Precise Shot, Known Enemy (humans), Far Shot

po osvobození
Soldier 5 / Senate Guard 5 / Noble 1
Sense Motive +15, Intimidate +12, Craft (food) +10, Knowledge (humans) +8, Jump +8, Tumble +7, Diplomacy +7, Knowledge (Coruscant, streetwise) +6
Cosmopolitan (Sense Motive), Combat Reflexes, Stamina, Heroic Surge, Point Blank Shot, Armor Familiarity, Precise Shot, Known Enemy (humans), Far Shot, Rebel Training