Mersin

Mersin byla planeta v sektoru Větší Plooriod, jediná ve své soustavě. Leželo na ní několik moří, klima bylo příjemně teplé a vegetace sestávala primárně z nízkých keřů odolných vůči soli. Ležela sice nedaleko Corsinu a Idigara, ale měla jen malé slunce a dlouho unikala pozornosti průzkumníků.

Historie

Planeta byla objevena až v roce 24 BBY, a to lodí Intergalaktického bankovního klanu, který si její existenci nechal pro sebe a na začátku války klonů tam pro Konfederaci vybudoval zkušební středisko pro vývoj iontových zbraní, jejímž prvním úspěchem bylo sestrojení hlavní zbraně křižníku Malevolence. K ochraně základny byla na povrchu nainstalována i rušička signálů pro případ, že by náhodou někdo letěl kolem.
V roce 20 BBY kolem náhodou letěli Champbacca a Simbacca v půjčené lodi, zřítili se a rušičku pak objevili, nicméně soustředili se na vypadnutí z planety, což se jim povedlo, a základna fungovala dál.
Těsně před vyhlášením rozkazu 66 vytrhl gravitační stín planety z hyperprostoru republikové křižníky Bosphor a Dardanella. Ty byly navíc okamžitě zaměřeny iontovými kanóny a zřítily se na planetu, ke smůle konfederačních vědců však přímo na základnu, kterou dočista zdevastovaly. Když se pak klonům povedlo opravit alespoň přijímač a zjistily, co se stalo ve vnější galaxii, rozhodly se využít svého zmizení ve svůj prospěch a v následujících letech tam vedly relativně normální životy a zbavovaly se kontrolních čipů.
27. 2. 4 BBY na planetu narazily další dvě lodě, Růžový sršeň a Bílý tesák. Klony jejich posádkám pomohly s opravami a když pak přišly zlé zprávy z Atalay, rozhodly se znovu si pořádně zabojovat. 28. 2. 4 BBY tak oba křižníky znovu odstartovaly a zamířily do Neznámých regionů, odkud už se nikdy nevrátily.
Planeta zůstala nadále opuštěná a pořád nebyla zanesena do galaktických map.