Merrta

[„To je Bertow, donův syn. Je úplnej magor, ale s autama to vopravdu umí. I když mi není jasný, jak takovej magor může vůbec něco umět. Ale prostě to tak je.“]
[„Tak magor, hmm?“]1
- bodyguard dona Morrelo a Merrta

Merrta byla Wookiee z Kashyyyku, dcera mafiánského bose Morrelo. Měřila metr osmdesát, měla šedou srst a ploché nohy a byla trochu rozmazlená. Navzdory zákazu svého otec se v dospělosti provdala za Bertowa a měla s ním dceru Lurparru.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se v roce 61 BBY v Kepitenochanu a dělala to, co se od dcery dona očekávalo - nic. Plně si užívala luxus, který jí tatínek nabízel, a morální dilema se zdrojem jeho příjmů vyřešila tím, že všechny ty nepoctivě vydělané peníze zkoušela poctivě utratit.2
Když její otec kolem roku 40 BBY vyhlásil válku konkurenční mafii dona Salayrra ze Rwookrrorro, neměla Merrta mnoho možností, jak přispět k vítězství své strany, ale aspoň se učila střílet z upilované brokovnice a nosila pití hlídkám v jejich sídle.
Krátce po vyhlášení rozkazu 66, kterého si ani nevšimla, jí během návštěvy hlavního města někdo ukradl otcův Silver Fletcher, za což doma dostala strašně vynadáno.

Občanská válka

Ačkoliv válka klonů skončila a Kashyyyk zažíval vlnu zotročování, válka mafií ještě nějaký čas pokračovala a Merrtu to přestávalo bavit. Ačkoliv se jejímu otci v roce 15 BBY konečně podařilo odstranit hlavu konkurenční mafie, Merrta z toho velkou radost neměla a znovu na otce apelovala, aby využil zbývající prostředky k záchraně vlastní rasy. Po pohřbu zavražděného dona Salayrra už toho měla dost a uprchla s jeho synem do lesů kolem toho, co zbylo z Kepitenochanu.
Doufali, že je z planety dokáže dostat kashyyycký odboj, a dokonce se jim roku 11 BBY narodila dcera, ale Bertow byl po pár letech chycen a putoval do Tábora 52, kam jej v roce 3 BBY následovala i rovněž chycená Merrta. Totální nasazení při okopávání kashyyyckého chmele vydržela déle než její muž, ale přesto svou dceru již nikdy neviděla a zemřela na vyčerpání krátce před jejím příjezdem roku 1 BBY.