Memectal

[„Jedno Martini, prosím, a pořádně ho promíchejte.“]
- Memectal vchází do baru

Memectal byl menší Wookiee z Rakhuuunu, agent WN, což ale samozřejmě nikdy nikomu neřekl. Ani pozdějším kolegům z křupkového odboje na Jolly Jediovi.

Historie

Před rozkazem 66

Narodil se kolem roku 50 BBY v jedné z odlehlých osad na kolonii Rakhuuun a nezdálo se, že by ji měl někdy opustit. Byl nedonošený, malý, slabý a neprůbojný, ale přesně to se mu tuze hodilo, když dokončoval zemědělskou střední školu se zaměřením na kombajnologii. Našel si ho tam totiž jeden z agentů wookijské rozvědky, který hledal potenciální rekruty, a Memectal nabídku s mírným váháním, jestli nejde o žert, přijal. Žert to nebyl, chlupáč byl podroben intenzivnímu výcviku v oboru průmyslové špionáže a od té doby cestoval vesmírem tam, kde byl zrovna potřeba.
Na oko fungoval jako obchodní cestující, co na rozličných planetách nabízel kombajny rakhuuunské výroby, reálně pracoval pro rozvědku a prověřoval nejrůznější ekonomické podivnosti. Jako přepravce na cesty mezi sektorem Mytaranor a Huttským prostorem, kde působil nejčastěji, si najímal Pastara s Nostromo, při odkrývání organizace pašeráků zbraní konzultoval kvalitu některých výrobků s Anyou a občas zavítal i do Korporátního sektoru.

Občanská válka

Po převratu se snažil přeorientovat na sbírání informací vojenského charakteru, které by mohly pomoci kashyyyckému odboji, ale příliš se mu nedařilo a kolem roku 6 BBY byl zajat otrokáři, jakožto špinavý Wookiee bez zajímavějších záznamů očipován a následně poslán do Tábora 52, aby okopával kashyyycký chmel.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byl zachráněn, když na tábor zaútočil Šošonkský král a odboj, dostal se na základnu v mlhovině Tyyyn a odtamtud přesedl na loď kapitána Simbaccy. Ani pak nikomu neprozradil, že pracuje pro WN, protože v téhle době taková informace stejně k ničemu dobrá nebyla.

Potenciália

Ačkoliv vystupoval jako špinavý obchodníček, co byl dobrý akorát tak na okopávání nových hangárových zahrádek, sem tam si možná mohl vzpomenout na nějaký ten zajímavý detail nebo být nápomocný svou znalostí ekonomiky nebo kombajnů.

d20

Scoundrel 2 / Intelligence Agent 5
Bluff +14, Gather Information +14, Computer Use +12, Knowledge (harvesters) +12, Forgery +10, Move Silently +10, Search +10, Diplomacy +8, Listen +8, Profession (trade salesman) +8, Spot +8
Low Profile, Skeptical, Dodge, Worldwise, Contact
Advanced Preparations, Contact