Meilleur

Meilleur byla hospodářsky významná odrůda vinné révy a rovněž společnost, která tuto odrůdu pěstovala, zpracovávala a prodávala ve formě červeného vína. Produkovala jak vysoce kvalitní pozdní sběry, tak levnější, ale přesto chutná vína vhodná zejména k vaření.

Historie

Odrůdu vyšlechtil v roce 805 BBY na Chandrile Konrád Meilleur, profesor botaniky na tamní zemědělské univerzitě. Záhy se stala oblíbenou, byla jí osázena významná část vinic a dokonce za ni v roce 800 BBY dostal cenu akademie věd, z níž financoval založení vlastního vinařství. Tomu se díky inovativnímu přístupu k výrobě vína celkem dařilo, skupovalo pod sebe vinice osázené Meilleurem a o dvě generace později bylo jejím výhradním pěstitelem i zpracovatelem.
V následujících stoletích se společnost snažila prosadit i na galaktickém trhu, leč konkurence byla velká a v módě byla hlavně vína bílá. Důležitý zlom nastal s pádem Republiky, kdy se společnost dostala do popředí jakožto jedna z mála, která v té době patřila lidem. Vína z Alderaanu však byla stále populárnější, což se změnilo až poté, co byla planeta zničena Hvězdou smrti. Červené víno z Chandrily se záhy stalo galaktickou jedničkou, jemuž mohl konkurovat nanejvýš trandoshanský Zelený drak, a to jen velmi těžko.