Megruuda

[„Řeknu ti to takhle: v noci budou pod postelí dvoje boty. To bude rachot!“]
[„Nezdá se mi, že by měl moc zájem.“]
[„Bude mít, až na něj vybalím to s tou žížalou.“]
- Megruuda a její kolegyně

Megruuda byla Wookiee z Kashyyyku, členka kashyyycké akademie věd a tamní přebornice v boxu, později členka posádky Jolly Jedie a údernice fotbalového týmu Hromfárač. Byla velmi inteligentní, ale taky ošklivá a při balení chlapů agresivní, a tak byla většinu života sama. Měla slušnou fyzičku a v pití Levhartomuta byla takřka nepřekonatelná, ale po borovičce blila.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se roku 78 BBY v Kachirhu, do prosté rodiny tramvajáka a prodavačky v trafice, ale z tohoto světa se už v raném věku elegantně dostala tím, že byla strašně chytrá a ve všem učivu napřed oproti ostatním spolužákům. Díky tomu vystudovala tamní technickou univerzitu o dva roky dřív, než tomu bylo obvyklé u normálních studentů, přičemž několik zkoušek si zkusmo dala „na Shteffana“. Ačkoliv všichni očekávali, že bude pokračovat ve studiu a udělá si minimálně pět doktorátů, upřednostnila praxi u telekomunikační společnosti a záhy vedla celé tamní oddělení vývoje. Zdokonalila některé široce používané komunikační technologie, navrhla pár nových a postupně se začala zaměřovat na výzkum neurálních sítí a možností, jak uchovat osobnost člověka po přenosu do počítače. Postupně si vybudovala pověst nekompromisní vědkyně s ostrými lokty, která s oblibou navštěvuje nejrůznější večírky a snaží se tam velmi kuriózními metodami sbalit nějakého toho samečka. Zatímco v profesionálním životě byla úspěšná, v tom osobním neměla ani štěstí ani takt, a tak každého, kdo by byl ochoten mít něco s takhle ohyzdnou babou, suverénně odradila tím, jak na něj tlačila. Následně hodila všechnu vinu na něj, nepoučila se a cyklus se opakoval.
Teprve po roce 28 BBY si dodělala doktorát, přijala členství v akademii věd a začala pracovat pro armádu. Dostalo se jí tak nejen základního kurzu sebeobrany, díky kterému pak v akademickém turnaji v boxu s lehkostí vyklepla všechny kolegyně, ale taky příležitosti sáhnout si na některé špičkové technologie své doby. Díky tomu začala soudit, že přenos vědomí do počítače je nejen možný, ale i proveditelný v následující dekádě, a po jednom večírku na vojenské základně se tak opila, že se vyspala s jedním technikem. Utekla od něj ještě než vystřízlivěla a v následujících letech se na to snažila zapomenout, i když neměla s kým.
Během poslední bitvy války klonů zajišťovala bezproblémové spojení republikových jednotek skrz separatistické rušení a docela se divila, co to po jejích kanálech přišlo klonům za rozkazy. Než však stihla cokoliv dělat, bylo po všem a ona byla poslední obyvatelkou města, které se ještě podařilo zdrhnout do lesa.

Občanská válka

V lese zůstala sama, marně se snažila kontaktovat Coruscant nebo později Kashyyycký odboj a v následujících pěti letech zhubla sedmadvacet kilo. Nakonec se jí ale povedlo zútulnit si jednu dutinu ve stromě, objevit ideální způsob přípravy mšicomutů a přežívat, přičemž doufala, že ten blázinec venku co nejdřív skončí. Doufala v to ještě další čtyři roky, během nichž zase trochu přibrala, a v roce 10 BBY byla zajata otrokáři. Okamžitě putovala do Tábora 52, dostala inhibiční čip a mašírovala okopávat kashyyycký chmel.
Tři týdny po zničení Hvězdy smrti byla zachráněna při akci Šošonského krále a dostala se na základnu v mlhovině Tyyyn. Hned v prvních vteřinách vtrhla do komunikační centrály a opusinkovala všechny ty dráty, antény a další známky techniky, po kterých se jí v lese a v táboře tak strašně stýskalo, a když pak zjistila, že se část zachráněných přesouvá na loď kapitána Simbaccy, řekla si, že to prubne taky. Primárně proto, že tam cítila příležitost využít své technické nadání, sekundárně doufala, že by třeba mohla kapitána klofnout a mít se konečně dobře. Kapitán však nejdřív neměl čas a ona pak podstoupila extrakci inhibičního čipu, kterou IM-62 nezvládl úplně optimálně. Mozek se podařilo uchránit trvalého poškození, ale Megruuda byla přesto uložena do umělého spánku.
Z toho se probrala až v polovině dubna 1 ABY, tedy po svatbě kapitána a Merumeccu. Ač ji to trochu štvalo, věděla, že na tu jí ta trocha zkušeností s boxem stačit nebude, a rozhodla se provětrat faldy jiným samečkům, kterých bylo ostatně na palubě dost a dost. Do hledáčku se jí dostali hlavně Zymm, od kterého se dožadovala opakovaných lekcí střelby, a Shteffan, ale u ostatních to byla jen otázka času. Jejího zápalu pro věc si naštěstí všiml Zubacca, který ji angažoval jako údernici nového fotbalového týmu, a tak jí po vymýšlení holotechnologických novinek a po trénincích nezbývalo na kraviny mnoho času.

d20

Scoundrel 1 / Tech Specialist 4
Computer Use +15, Knowledge (biology, holotechnology, physics, technology) +12, Repair +10, Astrogate +8, Craft (holograms) +8, Disable Device +8, Forgery +8, Search +8
Stamina, Skill Emphasis (Computer Use), Martial Arts
Instant Mastery (Knowledge (biology)), Tech Specilty (Mastercraft holograms)