Meč poznání

Meč poznání byla rituální zbraň výjimečná tím, že krom mistrovsky ukované čepele a dalších součástí meče byla vybavena umělou inteligencí. Meč měl tu zvláštní schopnost, že uměl mluvit a svého nositele bez přestání vzdělával tak, že předčítal ze své databáze zajímavostí „Věděli jste, že…?"
Protože se umělá inteligence dokázala připojit na Holonet a stahovat si aktualizované vědomosti galaxie, byla sbírka jeho poznatků vlastně nekonečná.

Historie

Tento meč byl velice starý a neznámo kdy někdo z řádu Atalay do jeho databáze nahrál indicie, které mohly pomoci ke složení Superholocronu, a jednu jeho část vyměnil s hruškou meče. Meč ještě po tom vyměnil mnoho majitelů, přičemž jejich časté střídání nebylo motivováno jeho odcizováním ani finanční nouzí majitelů, nýbrž snahou se užvaněného krámu konečně zbavit.
Předposledním majitelem byl Toydarian Honolulu, kterého taky pořádně sral1 a který ho roku 5 BBY při pití toydarianského piva prodal Chlouppkovi.
Chlouppek pak při sezení na Sesli rovnováhy s pomocí neuvěřitelného štěstí zaslechl indicii k odhalení tajemství artefaktů a s její pomocí pak Superholocron poskládali.
Na meč se pak trochu pozapomnělo a zůstal v lodi, ve které Chlouppek v roce 0 BBY opustil planetu Atalay a zaparkoval s ní na Nar Shaddaa. Protože pak odletěl s Moz’Gojem, padl meč do rukou Roniemu, který Chlouppkovi loď pravidelně kontroloval. Vzal ho k sobě, dobře se bavil jeho kecy, a tak s ním po Chlouppkově dovolení krájel imperiály a hodlal ho vzít s sebou i na operaci Trebuchet.