Max Lenico

Max Lenico byl bývalý imperiální pilot, později důstojník povstalecké buňky kapitána Simbaccy a Magor 3 přezdívaný Impík. Byl to hlučný a cynický sangvinik, který se ještě dlouho po dezerci divil, jak se mu mohlo podařit absolvovat imperiální leteckou akademii. Ačkoliv měl velké tendence se chvástat, byl ještě během bitvy o Endor panic a to, jak balil Shavari, pro něj nebylo ani trochu zdravé.1 Měl bratra Maurice a sestřenice Mirandu a Mínu, ale od dezerce se se s nimi neviděl.

Historie

Narodil se roku 25 BBY na planetě Phaeda, do bohaté rodiny s dlouhým záznamem služby Republice. Během studia na Caridě, kde se dost skamarádil s panem Daakem a kde marně balil slečnu Gerdu, však začal pociťovat, že Impérium trošku smrdí, a odmítl čekat na chvíli, kdy bude muset nařídit letce stíhačů palbu na civilní transportér jenom proto, že dost silně neheilovali. Výcvik se zatnutými zuby dokončil, protože věděl, že získané dovednosti a znalosti se mu budou hodit i na druhé straně barikády, nicméně v roce 5 BBY kopl do vrtule a zmizel i s lambdou plnou zbraní.
Vzdal se prvním povstalcům, to jest buňce se základnou na Jolly Jediovi, a už v cele na Rori se optimisticky těšil na novou éru svého života. Členové Křupkového odboje ho nejdřív podezřívali z nějaké levárny, ale protože si v těch dobách nemohli vybírat a on brzy dokázal svou loajalitu, nakonec ho přijali za svého, ukázali mu svůj křižník a jen občas si utahovali z jeho minulosti. Byl jedním ze zakládajících členů letky Magorů, a to hned po misi na Torixu v roce 4 BBY. V následujících letech pomáhal s nálety na imperiální cíle, marně balil Shavari a další členky posádky včetně Rhondy, spřátelil se zejména se Zalfem a v roce 1 BBY se zasadil o úspěšný podvod s palivem v čerpací stanici na Sulonu.
Dva dny po bitvě o Yavin si opět oblékl svou starou důstojnickou uniformu a pomáhal obsadit jeden z transportérů v imperiálním otrokářském konvoji, díky čemuž byl zachráněn Kody-Kann Tonewy.
O další tři dny později se účastnil útoku na Hemer'oi II, kde udržoval letku imperiálních stíhačů daleko od Shavari, která letěla torpédovat sochu Císaře.
13. 3. 0 ABY byl se třemi zachráněnými členy povstalecké buňky z Tekillo III poslán na Bragban, aby tam dlouhodoběji pomáhal s výcvikem nové odbojné skupiny vzniklé fúzí tamních původních zbojníků s dovezenými přeživšími. Pobyl si tam dva týdny, nadále si nevrzl a po návratu si tuze vážil toho, jak kompetentní má spolubojovníky.
Když se kapitán vrátil z Kashyyyku se spoustou zachráněných Wookiů, viděl to jako příležitost okouzlit samičky nového druhu, ale brzy pochopil, že ani tam nemá šanci. Po závodech na Raxusu Prime a Simbaccově domnělé smrti dal svůj hlas ve volbě nového kapitána Shavari, ale byl pak moc rád, že se velení měnit nemusí.
Když byl vyhlášen výjimečný stav, neúnavně se účastnil všech cvičení a později i příprav na útok na Karafuto.
22. 8. 0 ABY nasedl do X-wingu, přesunul se i se zbytkem jednotky na oběžnou dráhu Gamorru a po čtyřech dnech cvičení s Champbaccou a imperiálními piloty pod velením admirálky Engels byl součástí útoku na Citadelu. Tam nejprve bez jakékoliv komunikace nebo senzorů doprovázel baziliščího droida, později Tlustou Bertu a v bitvě se stíhačkami z Dominatrix si připsal jeden sestřel a tři asistence. Bitvu přežil, vrátil se na Jolly Jedie a byl jedním z nejhlasitějších účastníků oslavy vítězství.
V následujících osmi měsících měl sem tam vykloubená ramena od sportovního balení chlupatic, které ho poněkud nechápaly, ale přežil a tuze se těšil na družičky na chystané svatbě kapitána a Merumeccu. Přestože se Zalfem plánovali únos nevěsty, Shavari jim to s použitím násilí rozmluvila a on tedy svatbu přežil.
Když letku posílil Toprr, začal Max sledovat tréninky Hromfárače a nechal se slyšet, že by si taky čutnul, nicméně i to mu rozmluvili a on se tedy i nadále těšil pevnému zdraví. Fakt, že se povstalcům podařilo navázat spolupráci s jeho sestřenicí, mu byl zatajen stejně jako zbytku posádky a kapitán mu to neprozradil ani po delší úvaze, protože správně předpokládal, že by se ti dva stejně vidět ani nechtěli.

d20

Noble 4 / Soldier 3 / Officer 1 / Starship Ace 3
Pilot +18, Diplomacy +14, Computer Use +12, Astrogate +10, Repair +10, Bluff +10, Disguise +10, Knowledge (bureaucracy) +10, Sense Motive +10, Spot +10
Lightning Reflexes, Infamy, Starship Operation (starfighters), Starship Dodge, Flight Academy Training, Imperial Command Training, Pinpoint Accuracy
Military Sponsor, War Games