Mavi'sand

„Neboj, brouku, osmnáct už mi bylo.“
[„A… kolikrát?“]
- Mavis a náhodný zákazník

Mavi'sand, pro přátele, milence a vesměs kohokoliv Mavis, byla oranžová twi'lecká barmanka a majitelka Hlavy slimejše. Podle některých informací se jednalo o matku Maz Kanaty a většinu života na to vypadala. Objektivně vzato byla neskutečně vitální, zcestovalá a perverzní, milovala Vánoce a díky kosmetice z Avalinoru a alkoholu z Tyrvrarru jí nedělalo až takový problém sem tam pod jmelím krátkodobě klofnout nějakého toho ožralu.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se neznámo kde a kdy a většinu mládí procestovala.
V roce 39 BBY se za neznámých okolností připojila ke kolonizační lodi Thalmussen a byla tak první nechlupatou kolonistkou na Alaris Prime. Využila toho k založení hospody Hlava slimejše, kde napájela všechny ty udatné průzkumníky, stavitele, vojáky a další a náramně si to užívala. Krátce po otevření hospody se dozvěděla o wookijském slavení Vánoc, a ačkoliv podstatu toho svátku absolutně nepochopila,1 už nikdy ji nepřestala komerčně ani jinak využívat. Až do konce koloniální války byla i přesto důležitou zásobovačkou a její podíl na vítězství uznával i Shoran, který se k ní jinak bál přiblížit na délku koštěte.
V následujících letech se snažila sbalit nějakého toho chlupatého štramáka, a tak začala dovážet prémiový alkohol z Tyrvrarru, ovšem ani to nestačilo. Naštěstí se vyplatila její předchozí prozíravost, kdy si od většiny zákazníků vyžádala a nahrála slib, že jestli budou ještě za dvacet let svobodní, vezmou si ji - jeden takový Wookiee se totiž skutečně našel a čest mu nedovolovala slib porušit, a tak byla Mavis krátce před vydáním rozkazu 66 bezpečně vdaná.

Občanská válka

Nástup Impéria ji ani trochu nepotěšil, ale hospodu provozovala dál, ožírala v ní Trandoshany a jiné otrokáře a manžela schovávala v tajném skladišti ve sklepě. Po nocích nosila disidentům do lesa nějaké jídlo a doufala, že toho scvrklého hnusáka na Coruscantu někdo co nejdřív sejme a v galaxii zase zavládne svoboda.
Někdy v roce 14 BBY potkala při donášce jídla pro disent Sagwen Aisling a Champbaccu, kteří však zmizeli v houští dřív, než na ně stihla pořádně zaostřit.