Mavi'sand

„Neboj, brouku, osmnáct už mi bylo.“
[„A… kolikrát?“]
- Mavis a náhodný zákazník

Mavi'sand, pro přátele, milence a vesměs kohokoliv Mavis, byla oranžová twi'lecká barmanka a majitelka Hlavy slimejše. Podle některých drbů se jednalo o matku Maz Kanaty a většina těch, co ji viděli, tomu věřila. Objektivně vzato byla neskutečně vitální, zcestovalá a perverzní, milovala Vánoce a díky kosmetice z Avalinoru a alkoholu z Tyrvrarru jí nedělalo až takový problém sem tam pod jmelím krátkodobě klofnout nějakého toho ožralu. Milovala dobrou whiskey, ať už Coramore nebo Janxovku, ale nepohrdla ani borovičkou nebo správně namíchanými prášky na spaní.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se v roce 71 BBY na planetě Brandeys a většinu mládí procestovala. Už tenkrát ji fascinovali Wookiové a brzy začala žít podle hesla „jak máš jednou v klíně chlupy, nedojmou tě holé dupy“.
V roce 39 BBY se vnutila k posádce kolonizační lodi Thalmussen a byla tak první nechlupatou kolonistkou na Alaris Prime. Využila toho k založení hospody Hlava slimejše, kde napájela všechny ty udatné průzkumníky, stavitele, vojáky a další a náramně si to užívala. Krátce po otevření hospody se dozvěděla o wookijském slavení Vánoc, a ačkoliv podstatu toho svátku absolutně nepochopila,1 už nikdy ji nepřestala komerčně ani jinak využívat. Až do konce koloniální války byla i přesto důležitou zásobovačkou a její podíl na vítězství uznával i Shoran, který se k ní jinak bál přiblížit na délku koštěte.
V následujících letech se snažila sbalit nějakého toho chlupatého štramáka, a tak začala dovážet prémiový alkohol nejen z Tyrvrarru, ovšem ani to nestačilo. Naštěstí se vyplatila její předchozí prozíravost, kdy si od většiny zákazníků vyžádala a nahrála slib, že jestli budou ještě za dvacet let svobodní, vezmou si ji - jeden takový Wookiee se totiž skutečně našel a čest mu nedovolovala slib porušit. Tímto Wookiem přitom nebyl nikdo jiný než Ruwolff Jelínkomut, uznávaná kapacita na výrobu pálenek všeho druhu, a tak byla Mavis rok před vydáním rozkazu 66 nejen bezpečně vdaná, ale taky finančně zabezpečenější než kdykoliv dřív.
Na radu šamana Uwaccy nechala rozšířit sklep pod hospodou a až do konce války klonů se měla přímo famfárově.

Občanská válka

Nástup Impéria ji ani trochu nepotěšil, ale hospodu provozovala dál, ožírala v ní Trandoshany a jiné otrokáře a manžela schovávala v tajném skladišti ve sklepě. Po nocích nosila disidentům do lesa nějaké jídlo a doufala, že toho scvrklého hnusáka na Coruscantu někdo co nejdřív sejme a v galaxii zase zavládne svoboda.
Někdy v roce 14 BBY potkala při donášce jídla pro disent Sagwen Aisling a Champbaccu, kteří však zmizeli v houští dřív, než na ně stihla pořádně zaostřit.
Když se k ní donesly zvěsti o zničení Hvězdy smrti, začala Impériu stříhat metr a doufala, že se té párty u příležitosti pádu Císaře dožije, protože ji napadlo pár mrtě dobrých koktejlů.