Mattata

„Hakuuna, kámo, to bude úúúúplně v po-ho-dě…“
- Mattata uklidňuje zákazníka dožadujícího se reklamace

Mattata byla Toydarianka z Toydarie, údržbářka elektroniky v Kančím hnízdě na Oarligu. V mládí dost hulila a v dospělosti to na ní bylo znát přinejmenším na permanentně přivřených očích, ale byla děsně pohodářská, vlídná a vlastně i docela chytrá. Elektroniku nejen opravovala, ale i vyráběla, protože to bylo zpravidla rychlejší než něco objednávat z vnější galaxie. Její velkou slabinou byla špatná paměť, zejména ta krátkodobá, a tak si často musela opravu některých přístrojů rychle vyhledat na holonetu.

Historie

Narodila se v roce 47 BBY na Toydarii a na střední škole se učila docela dobře, ale pak se chytla špatné skupiny, propadla kouření malastarského puškvorce a než se nadála, rodina ji zapudila a vydědila. Mattata sice nechápala, co blbnou, ale odmítala se s nimi hádat a radši opustila planetu, načež celkem dlouho cestovala po Huttském prostoru a živila se jako podomní opravář drobné elektroniky a počítačů. Nejradši opravovala počítače studentům, kteří platili puškvorcem, a i když si toho v té době moc nevydělala, ani v nejmenším jí to nevadilo a byla děsně v pohodě.
V roce 3 BBY doputovala na Oarlig a i když se jí líbily tamní bažiny, nebyl tam o její služby moc velký zájem a ona už se chystala zase vypadnout, když náhle dostala nabídku práce pro zaběhlou společnost a na plný úvazek. S novým šéfem si samozřejmě plácla, pustila se do techniky v jeho hotelu a paláci a kdesi cosi a během toho se začala přátelit s prakticky veškerým obyvatelstvem komplexu. Její nejlepší kamarádkou se ale stala Kashym, jejíž syny Pishtu, Fishtu a Keechpeha naučila nejeden fígl. Děti a mláďata obecně jí díky tomu přirostly k srdci a trochu začala litovat, že nemá chlapa.
Když na planetu 16. 8. 0 ABY zavítali kamarádi majitele Hnízda, byla jim společně s Kashym k ruce a zasloužila se o to, že měli dost výpočetní techniky na plánování nějaké číčoviny. Po jejich slavném vítězství a návratu se navíc stala hlavním ajťákem pivovaru Kanec a starala se o jeho technickou podporu pod novým vedením. V následujících měsících se tak rozhodně nenudila, i když měla k ruce spoustu šikovných Chadra-fanů, a byly dokonce dny, kdy se vůbec nestihla zkouřit.
V dubnu roku 1 ABY vyrazila do hlavního města, vyzvednout nové diskové pole pro serverovnu pivovaru, a nepříjemné návštěvě se tedy vyhnula. Vrátila se až ve chvíli, kdy bylo po všem, chvíli na to koukala jako puk a na další týdny se zabavila tím, že Kančí hnízdo zabezpečovala před případnou budoucí šťárou podobného charakteru.

d20

Noble 1 / Tech Specialist 2
Repair +12, Appraise +10, Craft (electronics) +10, Computer Use +8, Hide +8, Knowledge (technology) +7, Diplomacy +6, Search +6, Sense Motive +6
Trick, Merchant Trader, Skill Emphasis (Repair), Shady Merchant