Maryll

„RC-31077, pak se stavte u mě ve stanu, všimla jsem si, že byste potřeboval vyklepat penis.“
„Ehm, co-“
„Kyrys, chtěla jsem říct kyrys!“
- rychle rudnoucí Maryll a Štístko

Maryll byla rytířka Jedi v posledních dekádách Republiky, mladší nevlastní sestra Niny a příslušnice odnože arkaniánské rasy, která byla geneticky upravená tak, aby lépe zvládala těžbu v krystalových dolech a následnou rafinaci vytěženého materiálu. Maryll tak byla sice trochu bledá, ale oči měla poměrně lidsky modré, uši normální, na rukou pět prstů a dokázala přežít delší dobu i v atmosféře s nižším podílem kyslíku. Její spojení se Silou nebylo nejsilnější a se svým mečem toho nikdy moc neposekala, ale měla nadání na užívání jiných zbraní, chránila se hlavně prvotřídním brněním vlastní výroby a bylo jí fuk, že na ni kvůli tomu někteří mistři koukali skrz prsty. Ráda běhala,1 trávila dlouhé večery nad kovadlinou a kalibrovala.

Historie

Před rozkazem 66

Narodila se v roce 87 BBY na Curychu a ač byla čistokrevnými Arkaniány i bohatými Muuny považována za hluboce podřadnou, byl u ní v raném věku objeven dar ovládat Sílu a matka ji dobrovolně poslala do Chrámu Jediů na Coruscantu, kde se z ní měla stát rytířka Jedi podobně jako z její starší sestry.
Byla spolužačkou Dotliho a Thomase, ale nijak zvlášť se s nimi nepřátelila, po návštěvě Ilumu v roce 80 BBY si postavila světelný meč se zelenou čepelí a o tři roky později se stala učednicí mistryně Suru Chi. Její výcvik trval dlouho, protože měla problém se soustředěním a náročnějšími technikami, ale stihla během něj i volitelný střelecký kurs u senátní gardy a už jako padawan trochu moc tíhla k necivilizovaným zbraním a zhlédla se v brněních a tradiční kovařině. Mistryni to ani v nejmenším nevadilo, měla s učednicí svatou trpělivost a zaměřovala se právě na její silné stránky a široký záběr, takže si dobu, kterou strávily společně, maximálně užila a ničeho nelitovala.
V roce 61 BBY si Maryll prohlížela šedý holocron krátce poté, co ho měla půjčený Yari, a odhalila v něm možné nebezpečí, o němž informovala nejprve mistryni a později nejvyšší radu. Ta za Yari na Aargonar poslala padawana Champbaccu, který se ale dlouho nehlásil, a tak vyrazila s požehnáním mistryně i ona sama a byla katalyzátorem v následné potyčce se zdánlivě padlou učednicí. Champbacca Maryll v nestřeženou chvíli omráčil, Yari pak po vyhraném souboji přiměl k odletu a následně nafingoval její smrt prostřednictvím vybuchlého transportéru a získaného světelného meče. Když se Maryll probrala, doprovodil ji na Coruscant, kde jeho verzi potvrdila.
Roku 59 BBY splnila rytířské zkoušky, ale padawana si vybírat neplánovala, zůstala v kontaktu s mistryní a věnovala se výzkumu krystalů kyber. Navštívila Jedhu, několikrát doprovázela mladé učedníky na Ilum a i když se snažila krystaly použít v odvětvích, kde to nebylo příliš ortodoxní, bylo její počínání radou víceméně tolerováno, protože nejednou prokázala dostatečnou míru soudnosti. O svých poznatcích rovněž přednášela a i když pak její dovednosti v Síle stagnovaly, nevadilo jí to, protože ambice stát se mistrem nikdy neměla. Aby si kompenzovala nedostatky v šermířské technice, zhotovila si brnění na míru, které v následujících letech zdokonalovala.
Až v roce 39 BBY narazila při jedné z volitelných přednášek v Chrámu na Anaby, kterou se rozhodla přijmout za padawan. Společně navštívily celou řadu planet a knihoven, Maryll ji učila zejména praktické způsoby aplikace Síly na neživé předměty a nouze nebyla ani o občasné potyčky, kde se brnění tuze hodilo. Ukázalo se také, že Anaby má talent na hledání krystalů kyber, což ale nijak nezneužívala a mohla se toho o nich díky ideální mistryni mnoho dozvědět. V roce 25 BBY spolu navštívily Carlac a našly tam bednu s několika exempláři kyberkrystalové pušky. Maryll je podrobila řadě testů, během nichž několikrát málem přišla o meč, a pak putovaly pod zámek, ač jí to přišlo jako velká škoda.
V roce 23 BBY splnila Anaby rytířské zkoušky a Maryll se vrátila k přednášení, nicméně taky absolvovala krátký pobyt na Antaru 4, kde absolvovala nadstandardní vojenský výcvik po boku tamních rangerů.
To se jí velmi hodilo už o pár měsíců později, během bitvy na Geonosis. Maryll tam posekala pěkných pár droidů, dostala pár nápadů na další vylepšení brnění a hodnosti generála se zhostila se ctí. Krátce po bitvě si také u nejvyšší rady vyjednala možnost používat jednu z kyberkrystalových pušek, protože nechat ji během válečného stavu ležet v archivu jí přišlo vysloveně hloupé. Následně v několika bitvách prokázala, že měla pravdu, a povedlo se jí nepřijít o meč. Rovněž dál pokračovala ve vylepšování svého pancíře, který jí ve finální verzi kryl celé tělo, a brzy si u svých vojáků vysloužila přezdívku Železňačka.
Ve druhé polovině roku 20 BBY se i s mečem, brněním a puškou přidala k Shyyyo Squad, absolvovala s nimi jako generál několik akcí, vyhodili do vzduchu několik továren a Maryll se přistihla, že začíná něco cítit k RC-31077. Lhostejná nebyla poměrně zjevně ani ona jemu a moc dobře to věděla, stejně jako seržant Rocco, ale relativně úspěšně se tomu bránila a zachovávala si velitelský odstup. Až během operace na Val Verde se nešťastně přeřekla a vystavila tak Štístka nemalé porci nejapného humoru od kolegů Rejpala a Šmudly, ale kodex ani nadále neporušila a pouze mu slíbila, že si o tom po odletu z planety promluví. Štístko však v závěru operace padl a Maryll to brala jako jasné znamení, že zašla příliš daleko. Složila funkci a absolvovala pouť na Jedhu, aby se nad vším pořádně zamyslela.

Občanská válka

Než Jedhu stihla opustit, donesla se k ní hrozivá narušení Síly a posléze i zvěsti o vydání rozkazu 66. Připravila se tedy bránit tamní chrám a aby příliš neprovokovala případné lovce, razantně změnila vizáž a odložila brnění.
Necelý rok po vydání rozkazu 66 se jí do mířidel dostal inkvizitor Hazzar, kterému se ale podařilo na poslední chvíli uhnout, zažehnout meč a dostat se na kontaktní vzdálenost. Maryll na něj tedy vytáhla meč svůj, ale po pouhých pár úderech byla odzbrojena, bez ruky odvezena na Citadelu a její meč skončil i s puškou v inkvizičním depozitáři.
Maryll byla ve spárech Inkvizice podrobena intenzivnímu mučení, ale protože odmítala přijmout temnou stranu a k ničemu dalšímu jim nebyla, nakonec ji popravili.

d20

Jedi Sentinel 5 / Soldier 3 / Elite Trooper 1 / Jedi Artisan 3
Craft (armor) +22, Repair +16, Craft (lightsabers) +14, Enhance Ability +12, Knowledge (history, Jedi lore, technology) +12, Move Object +12, See Force +12, Computer Use +10, Affect Mind +8, Enhance Senses +8, Listen +6, Sense Motive +6, Spot +6
Endurance, Infamy, Aware, Dodge, Run, Point Blank Shot, Precise Shot, Skill Emphasis (Craft (armor)), Armor Proficiency (powered), Weapon Finesse (lightsaber), Exotic Weapon Proficiency (lightsaber rifle), Armor Familiarity, Low Profile