Maro Brannigan

„Mám drahej oblek a ještě dražší hodinky, jasně že jsem dobrej!“
- Maro Brannigan o sobě

Maro Brannigan byl Zeltron z Bespinu, bratr Becky, Joyce a dalších dětí z klanu Brannigan, otec Manga. Byl to právník a dlouhou dobu černá ovce rodiny.1

Historie

Narodil se roku 55 BBY jako druhé dítě Brodyho a Moyry a vyrůstal v chudinské čtvrti Oblačného města. Už v dětství přispíval do rodinného rozpočtu rozličnou drobnou kriminalitou, během níž nezřídka využíval mladší sestru Nollu jako hlídku před policiíí.
V šestnácti letech se mu povedlo propašovat se na palubu obchodní lodi, planetu opustil a vyhodili ho až na Corellii, kde se rozhodl zkusit najít lepší život. Nějakou dobu si vydělával osvědčenými způsoby v gangu pouličních výrostků, ale byl dopaden, odsouzen k veřejně prospěšným pracím a při jejich vykonávání ho napadlo, že by ho vlastně docela bavilo být tím týpkem v obleku, co ho před soudem obhajoval.
Jakmile měl tedy trest odkroucený, vyzvedl si cennosti ze skrýše, vzal dvě brigády a dal se na studium práv, které mu šlo překvapivě dobře a o kterém dokonce informoval rodiče. V roce 30 BBY, na konci předposledního ročníku, oslovil po náročné zkoušce barmanku ve svém oblíbeném baru a o rok později, po promoci, z ní udělal paní Branniganovou. Vztah to byl divoký a když zrovna nehájil nějakého toho klienta, cestovali spolu po galaxii, ale volného času měl čím dál tím méně.
V roce 23 BBY obhajoval Hutta Somro, který čelil obvinění ze zločinného spolčení s temným Jediem a distribuce smrtyček na republikové světy, a dokázal mu navrhovaný trest stáhnout na nejnižší sazbu, pouhých dvacet let odnětí svobody. Jak si získával jméno v právnické komunitě, získával i další a další klienty, ale o to méně času trávil se ženou, která to začínala pociťovat. Roku 20 BBY se jim narodil syn Mango, ale ani ten ho nepřiměl k omezení služebních cest.
Po pádu Republiky byl tuze rád, že je Corellia relativně svobodná a právníka tam můžou dělat i barevní, ale naneštěstí se v roce 17 BBY s vidinou snadného zisku postavil proti rodící se mafii a dostal se na její černou listinu, takže se musel stáhnout z veřejného života.2 Ještě méně nadšen byl z toho, když mu Cocco v roce 16 BBY podala rozvodové papíry, ale podepsal je a dokonce se s ní ani nehádal o výši alimentů, které platil poctivě. Následně to vzal jako příležitost začít novou kapitolu života a zmizel z planety, kde po něm šla mafie.
Vrátil se na Bespin za rodinou, které se jeho vzdělání a finance najednou docela hodily, ale přestože jim pomohl k dalším sociálním dávkám,3 moc se k nim nehlásil a radši si hledal vlastní místo k bydlení. Průběžně pak bavil sousedy historkami ze svých cest4 a celkově se snažil skloubit bohémský život s ukrýváním se před dlouhými prsty corelliánské mafie, což se mu podařilo. Se zbytkem rodiny komunikoval jen minimálně, se synem vůbec, a o smrti obou rodičů se dozvěděl vždycky až s velkým odstupem.
V roce 7 BBY ho při návštěvě jejich pamětní desky našel nájemný vrah, jenž mu vrazil zubatou kudlu do ledvin.5