Mari-runi

Mari-runi byl šílený Jawa z Raxusu Prime, fanatik do závodů kluzáků.

Historie

Narodil se v roce 40 BBY, už jako malý nadšeně sledoval všechny možné závody a cestoval po galaxii, aby jich viděl co nejvíc na vlastní svítící oči. Ačkoliv byl už tenkrát trochu cáklý, bez větších obtíží si v raném mládí během pobytu na Bespinu, kde si vydělával peníze na cestu na Ord Ibanna, namluvil prvorozenou dceru Anna-nany, s níž měl někdy během války klonů dva syny, Kimi-runiho a Mika-nanu.
Když Impérium jeho milovaný sport zakázalo, definitivně zešílel, vrátil se domů na Raxus Prime a začal ze šrotu za barákem stavět nejen vlastní stroje, ale rovnou celou závodní dráhu. Zpočátku celkem roztomilý koníček se přehoupl v nesnesitelnou a nebezpečnou obsesi, když tam nechal závodit svoje děti a myslel si, že tím vyvolá galaktickou renesanci kluzáků. Žena ho kvůli tomu opustila, ale syny to celkem bavilo a zůstávali s ním.
Necelé tři měsíce po bitvě o Yavin ho kontaktovala posádka Jolly Jedie, která potřebovala vodní čip, on zvětřil příležitost a postavil ho jako cenu pro vítěze nejakčnějšího závodu kluzáků za posledních devatenáct let. Závod vyhrála Leela a on svou část dohody dodržel.
Jeho další osud není znám.