Mari-runi

Mari-runi byl šílený Jawa z Raxusu Prime, fanatik do závodů kluzáků. Měl dva syny, Kimi-runiho a Mika-nanu.

Historie

Narodil se v roce 40 BBY jako druhý syn svých rodičů a jako takový byl v souladu s rodovou tradicí ještě před dosažením plnoletosti vyslán do světa na zkušenou, zatímco jeho starší bratr si mohl dál válet šunky doma.1 Už jako malý však cestování po galaxii přišel na chuť, zalíbily se mu zejména kluzáky a jejich závody a aby jich viděl co nejvíc na vlastní svítící oči, nechal se najímat pro nejrůznější depa. Ačkoliv byl už tenkrát trochu cáklý, bez větších obtíží si během pobytu na Bespinu, kde si vydělával peníze na cestu na Ord Ibanna, namluvil prvorozenou dceru Anna-nany, s níž se během války klonů vrátil domů na Raxus Prime. Vystřídal zlenivělého staršího bratra na postu klanového vůdce, rozhodl se v tradici vysílání druhorozeného dítěte do světa nepokračovat a radši organizoval přestavbu okolí na závodní okruh, na jaký se budou slétávat závodníci z celé galaxie. Suroviny na stavbu mantinelů, překážek i samotných kluzáků získával tradičním rozebíráním vraků a dostal se tak i k několika zajímavým součástkám ze Stormbringeru, o nichž tušil, že by jednou mohly mít velkou cenu.
Když Impérium jeho milovaný sport zakázalo, dost mu to pokazilo plány a on definitivně zešílel. Zpočátku celkem roztomilá vize se přehoupla v nesnesitelnou a nebezpečnou obsesi, když nechal na nedokončeném okruhu závodit svoje děti a myslel si, že tím vyvolá galaktickou renesanci kluzáků. Většina klanu ho zavrhla a žena ho kvůli tomu opustila, ale syny to celkem bavilo a zůstávali s ním.
Necelé tři měsíce po bitvě o Yavin ho kontaktovala posádka Jolly Jedie, která potřebovala vodní čip, on zvětřil příležitost a postavil ho jako cenu pro vítěze nejakčnějšího závodu kluzáků za posledních devatenáct let. Závod vyhrála Leela a on svou část dohody dodržel, ale protože na další závod to v dohledné době nevypadalo, jeho psychický stav se dál zhoršoval a synové zvažovali, co s ním.
Začátkem roku 1 ABY už ho bylo možno vídat, jak pobíhá po okruhu, vydává zvuky ne zcela nepodobné kluzáku, jen na podstatně vyšší frekvenci, a není s ním kloudná řeč.