Manaan

Manaan byla vodní planeta ve Vnitřním pásu a domovský svět Selkathů.

Historie

V dávných časech ještě před vynalezením účinného hyperpohonu ji opustila generační loď zvaná Archa, na jejíž palubě odletělo několik stovek Selkathů k Miu Leptonis IV, aby zachránili svou rasu před očekávaným kataklyzmatem.
Za staré Republiky sloužila jako zdroj léčivé substance kolto, později s objevem bacty její význam upadl a Selkathové dokonce opustili svá povrchová města a vrátili se do hlubin oceánu, kde poněkud zdivočeli.
V roce 30 BBY ji navštívili Champbacca a Jessica Karnis, kteří si prohlédli chaluhové farmy1, na parníku se vypořádávali s mořskou nemocí a otravou korýši2 a mistr byl poněkud zklamán tamním akváriem3.
Roku 19 BBY si ji rychle podmanilo Impérium a udělalo z ní luxusní mořské středisko pro zbohatlíky, kde domorodí obyvatelé plnili funkci sluhů.
V roce 6 BBY tam byl poté, co na něj na Ugiva Cortax spadl křižník, léčen Kody-Kann Tonewy.
Kolem roku 4 BBY se tam občas vyskytoval popelář Habbakuck s lodí W3TF-1701, který tam nakupoval bílou velrybovici a při jedné příležitosti i harpuny4.